Seminarska nastava izvodi se u obliku grupnih rasprava i izlaganja studenata. SeminaristI imaju obvezu redovitog pohađanja seminarske nastave i aktivnog uključivanja u teme koje se obrađuju na seminaru. Seminaristi izrađuju seminarski rad u kojem trebaju objasniti, analizirati i vrednovati određenu pojavu ili problem iz komparativnog upravnog sustava te je po potrebi
usporediti s hrvatskim upravnim sustavom. Student treba seminarski rad javno prezentirati na nastavi te odgovoriti na pitanja voditelja seminara i drugih seminarista.
Komparativna javna uprava – seminar
Komparativna javna uprava – seminar
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Koprić, Ivan, Gordana Marčetić, Goranka Lalić Novak; Komparativni upravni sustavi; Institut za javnu upravu (2015), str
prezentacije s predavanja; , str
Ishodi učenja
Razlikovati temeljne značajke političkoupravnih sustava zapadnoeuropskih i anglosaksonskih zemalja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Politički sustav i organizacija državne
uprave u komparativnim upravnim
sustavima
2. Europski modeli lokalne samouprave
3. Komparativni službenički sustavi
4. Upravno obrazovanje u komparativnim
upravnim sustavima
5. Reforme u komparativnim upravnim
sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka
Usporediti politička, institucionalna i organizacijska rješenja iz komparativnih upravnih sustava.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavna cjelina:
1. Politički sustav i organizacija državne
uprave u komparativnim upravnim
sustavima
2. Europski modeli lokalne samouprave
3. Reforme u komparativnim upravnim
sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka
Usporediti karakteristike službeničkih sustava u različitim zemljama.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Komparativni službenički sustavi
2. Upravno obrazovanje u komparativnim
upravnim sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka
Usporediti trendove u razvoju javne uprave u različitim zemljama.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavna cjelina:
1. Reforme u komparativnim upravnim
sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka
Prosuditi stanje u komparativnim upravnim sustavima sagledavajući razvoj javne uprave na globalnoj razini.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Politički sustav i organizacija državne
uprave u komparativnim upravnim
sustavima
2. Europski modeli lokalne samouprave
3. Komparativni službenički sustavi
4. Upravno obrazovanje u komparativnim
upravnim sustavima
5. Reforme u komparativnim upravnim
sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka
Generirati određene preporuke za hrvatski upravni sustav po uzoru na komparativne modele.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom
sustavu i gospodarstvu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Politički sustav i organizacija državne
uprave u komparativnim upravnim
sustavima
2. Europski modeli lokalne samouprave
3. Komparativni službenički sustavi
4. Upravno obrazovanje u komparativnim
upravnim sustavima
5. Reforme u komparativnim upravnim
sustavima -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka