Uvodno predavanje. Određivanje predmeta i područja javnog menadžmenta (3h)
Počeci menadžerskog pristupa javnom sektoru (Woodrow Wilson, Leonard White, Fredrick W. Taylor i drugi) (3h)
Klasični menadžerski pristup: L. Gulick, Urwick; Chester Barnard, Mary Parker Follett (3h)
Racionalnost pristupa s naglaskom na procese odlučivanja: preskriptivni modeli odlučivanja; formalizirani modeli odlučivanja; heuristički modeli odlučivanja (3h)
Reforma javnog sektora kao dimenzija globalizacije. Klasifikacija modela reforme s obzirom na dominantni princip upravljanja i doktrine na kojima se temelje (3h)
Privatizacija i tržište (analiza promjena u strukturama i procesima javne uprave te posljedice sa stanovišta distributivne pravde) (3h)
Menadžment putem rezultata (MbyR); decentralizacija i devolucija; kompetitivni mehanizmi (analiza promjena u strukturama i procesima javne uprave te posljedice sa stanovišta distributivne pravde) (3h)
Evaluacija rezultata koji se pojedinim modelom reforme postižu (3h)
Formiranje portfolia modela reformi javne uprave (3h)
Relevantnost menadžerskog modela reforme za hrvatski javni sektor (3h)
Uvod u javni menadžment
Uvod u javni menadžment
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Perko-Šeparović, Inge; Izazovi javnog menadžmenta – dileme javne uprave; Golden marketing/Tehnička knjiga (2006), str
Perko- Šeparović, Inge; Upitnost transfera rizika u javno-privatnom partnerstvu; Hrvatska javna uprava (2007), str. 949-966 (dijelovi 2. do 6.)
Koprić, I., Marčetić, G., Musa, A., Đualbić, V., Novak Lalić, G.; Upravna znanost – javna uprava u suvremenom društvu.; Zagreb: Pravni fakultet (2014), str. 104.-132
Ishodi učenja
Prikazati povijesni razvoj javnog menadžmenta, njegovu suvremenu ulogu i značenje
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija. -
SADRŽAJ UČENJA
1.Javni menadžment – temeljni pojmovi
2. Razvoj javnog menadžmenta -
NASTAVNE METODE
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata.
Prikazati i interpretirati suvremene naglaske javnog menadžmenta
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija. -
SADRŽAJ UČENJA
1.Upravljanje putem propisa i kvalitete
2.Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje izvedbom -
NASTAVNE METODE
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata.
Prikazati i odabrati odgovarajuće tehnike upravljanja resursima (imovinom, ljudima i financijama) u suvremenim upravim organizacijama
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija, timski rad, sposobnost rješavanja
kompleksnijih problema. -
SADRŽAJ UČENJA
1.Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i ljudi
2. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije -
NASTAVNE METODE
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata,
rješavanje praktičnih problema.
Identificirati i debatirati o prednostima i nedostacima metoda javnog menadžmenta
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija, timski rad, sposobnost rješavanja
kompleksnijih problema. -
SADRŽAJ UČENJA
1.Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
2.Metode javnog menadžmenta (komuniciranje, vođenje i
odgovornost) -
NASTAVNE METODE
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata,
rješavanje praktičnih problema.
Procijeniti glavne nedostatke u sustavu javnog upravljanja u Hrvatskoj i izabrati metode i instrumente javnog menadžmenta koji se mogu primijeniti u Hrvatskoj.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost rješavanja problema, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
1.Upravljanje putem propisa i kvalitete
2.Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje izvedbom
4.Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i ljudi
5. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije
6.Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
7.Metode javnog menadžmenta (komuniciranje, vođenje i
odgovornost)
8. Inovacije u javnoj upravi -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature.