Sati nastave: 15P + 30V
Metode supervizije
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Ajduković, M.; Određenje grupne supervizije. U: Ajduković, M. i Cajvert. Lj. (ur.) Supervizija u psihosocijalnom radu.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, (2004), str. 121-153
Ajduković, M.; Supervizija na daljinu u vrijeme COVID-19 krize; Ljetopis socijalnog rada, 27, 1 (2020), str. 7-30
Cicak, M. i Urbanc, K.; Role of ethics in creating supervision a safe place; ANSE Journal of Supervision (2020), str
Urbanc, K. i Vlašić, T.; Dealing with new experiences: Online supervision in turbulent times; ANSE Journal of Supervision (2021), str
PREPORUČENA LITERATURA
Čačinović Vogrinčič, G; Supervizija u socijalnom radu: su-stvaranje supervizije kroz suradni odnos. U: Ajduković, M. (Ur.) Refleksije o superviziji.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 91 – 100
Urbanc, K.; Supervizija studenata. U: Ajduković, M. and Cjavert, Lj. (Ur.) Supervizija u psihosocijalnom radu.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 303-330
Žorga, S.; Specifičnosti procesa učenja u superviziji. U: Ajduković, M. (Ur.) Refleksije o superviziji.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 7 – 39
Lundsby, M. i Sandell, G.; Supervizija u psihsocijalnom radu; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9, 1, ., str. 161-174
Van Kessel, L.; Supervizija – neophodan doprinos kvaliteti profesionalnog postupanja – primjer nizozemskog modela supervizije.; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 6, , str. 59-76
Urbanc, K. i Kletečki Radović, M.; Aktivno učenje i kritičko mišljenje u kontekstu supervizijskog, edukacijskog i pomažućeg odnosa.; Ljetopis socijalnog rada, 14, 2, (2007), str. 355-366
Davys, A. M. i Beddoe, L.; The Reflective Learning Model: Supervision of Social Work Students.; Social Work Education, 28, 8, , str. 919 – 933
Ishodi učenja
Definirati ključne pojmove vezane uz superviziju u psihosocijalnom radu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Pamćenje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, kritičko
korištenje literature, -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Određenje supervizije
➔ Supervizijski procesi i sadržaji
➔ Vrste supervizije
➔ Specifičnosti grupne supervizije
➔ Komunikacija u superviziji
➔ Supervizijski odnos
➔ Učenje u superviziji
➔ Etika u superviziji
➔ Profesionalni stres i supervizija -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Primijeniti teorijske spoznaje o superviziji u grupnom supervizijskom procesu i na terenskoj praksi
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina pregovaranja,
timski rad, etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Suvremene teorijske paradigme za provođenje supervizije
➔ Kompetencije supervizanata za sudjelovanje u superviziji
➔ Očekivanja u superviziji
➔ Evaluacija supervizijskog rada
➔ Primjena kreativnih tehnika u superviziji
➔ Profesionalni stres -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Prikazati supervizijski slučaj i biti u fokusu na superviziji
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina
pregovaranja,etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Priprema za superviziju tijekom prakse
➔ Sudjelovanje na supervizijama tijekom praktičnog rada u
ustanovi
➔ Priprema slučajeva za superviziju -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, timski rad
Analizirati slučajeve u skladu sa teorijskim i vrijednosnim temeljima supervizijskog rada
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i
kapaciteta za promjenu i suradnju korisnika (3)
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, timski rad, etičnost,
vještina prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Prikaz slučaja u superviziji
➔ Priprema za superviziju tijekom prakse
➔ Prvi supervizijski susret
➔ Sudjelovanje na supervizijama tijekom praktičnog rada u
ustanovi (Centra za socijalnu skrb)
➔ Povjerljivost kao etičko načelo supervizije
➔ Smetnje u supervizijskom odnosu
➔ Emocije u superviziji
➔ Moć u superviziji
➔ Primjena kreativnih tehnika u superviziji -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Argumentirati daljnji tijek rada na slučaju obzirom na specifične potrebe korisnika i njihovog okruženja u skladu s teorijskim, vrijednosnim i zakonskim temeljima
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i
kapaciteta za promjenu i suradnju korisnika (3)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke
vještine, sposobnost učenja, sposobnost prilagodbe novim
situacijama, prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina
pregovaranja -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Aktivno sudjelovanje u grupnoj superviziji
➔ Davanje i primanje povratnih informacije u superviziji
➔ Uloga refleksije u supervizijskom radu -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Integrirati spoznaje iskustvenog i teorijskog učenja u formi kritičkog osvrta na proces sudjelovanja u supervizijskoj grupi
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina pregovaranja, etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Kritičko razmatranje i interpretiranje supervizijskog
procesa
➔ Osvještavanje i kritički osvrt na vlastito sudjelovanje
➔ Etika u superviziji
➔ Profesionalni stres
➔ Specifičnosti online supervizije -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature