Sati nastave: 60P + 60V

Glede znanja, očekuje se da će studenti moći razumjeti i objasniti teorijske osnove rada s pojedincem te da će biti u mogućnosti procijeniti prednosti i nedostatke pojedinih pristupa u konkretnom radu na pojedinačnom slučaju.
Glede vještina očekuje se da će studenti nakon sudjelovanja na ovom kolegiju moći prepoznati potrebu za primjenom socijalnog rada s pojedincem u radu s neposrednim korisnicima; ovisno o vrsti poteškoće, procijeniti primjerenost pojedinih postupaka u radu s pojedincem te pridržavati se etičkih standarda prakse.
Pri tome se u okviru kolegija nastoje razvijati i njegovati slijedeće vrijednosti:profesionalne vrijednosti socijalnog rada; osjetljivost, uvažavanje i prihvaćanje raznolikosti (spolne, nacionalne, religijske, pripadnosti različitim društvenim slojevima) te rad na osobnom razvoju

Sadržaj predmeta
– Povijesni aspekti socijalnog rada s pojedincem.
– Određenja i zadaci socijalnog rada u kontekstu rada s pojedincem.
– Značaj sistemskog pristupa u socijalnom radu.
– Koncepcija rizika i otpornosti u okviru ekološke multisistemske perspektive.
– Značaj pomoći u socijalnom radu.
– Vrijednosti i etika socijalnog rada.
– Važnost i uloga komunikacije.
– Protudiskriminacijska praksa socijalnog rada.
– Zagovaranje i samozagovaranje.
– Važnost pozitivnog odnosa između socijalnog radnika i korisnika.
– Proces planiranih promjena.
– Gubitak i tugovanje.
– Pružanje pomoći primjereno specifičnostima spola.
– Supervizija kao specifičan oblik pomoći i podrške.