Trg Republike Hrvatske 14
Zagreb, Hrvatska
1. R. Inglehart, C. Welzel (2007.) Modernizacija, kulturna promjena i demokracija. Slijed ljudskog razvitka. Zagreb: Politička kultura (Poglavlje 11, Komponente prodemokratske civilne kulture (str. 238-262) te Poglavlje 13, Implikacije ljudskog razvitka (str. 275-287)).
2. Samuelson P. A. , Nordhaus W. (2005.), Ekonomija. XVIII izdanje. 27 i 28. poglavlje str. 555-598. Izdavač, MATE, Zagreb.,
3. Crkvenac M. (1997.) Ekonomska politika. Informator. Zagreb. Str 3-40.
4. Taylor-Gooby, P. (2004.) New Risks and Social Change. U: Taylor-Gooby, P. (ed.) New Risks, New Welfare. Oxford: Oxford University Press, str. 1-28.
5. G. Bonoli: Novi socijalni rizici i postindustrijska socijalna politika (prijevod).
6. Bežovan, G., Matančević, J. i Baturina, D. (2016.) Socijalne inovacije kao doprinos jačanju socijalne kohezije i ublažavanju socijalne krize u europskim urbanim socijalnim programima, Revija za socijalnu politiku, 1: 61-80.
7. Bežovan, G. i Pandžić, J. (2020.) Kvaliteta stanovanja u programu javnog najamnog stanovanja: primjer Novog Jelkovca, Sociologija i prostor, 1: 33-57.
8. Bežovan, G. (2021.) Što znači pojam governance i kako ga treba prevoditi?, Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 5: 645-680.
9. Babić, Z. i Baturina, D. (2016.) Koncept socijalnih investicija kao odgovor na krizu i nove izazove socijalne države: trendovi i perspektiva. Revija za socijalnu politiku, 1: 39-60.
10. Dobrotić, I., Zrinščak, S. (2022), (Active) ageing, gender and social policy reforms: the case of pension and eldercare reforms in Croatia, in T. Addabbo, P. Carney, Á. Ní Léime, J. Spijker, S. Zrinščak (ur), Well-Being and Extended Working Life: A Gender Perspective. London: Routledge.
11. Dobrotić, I. (2023) Selektivan i fragmentirani pristup politikama rodne ravnopravnosti u Hrvatskoj, u S. vasiljević (ur.) Rodna ravnopravnost i zabrana diskriminacije: pravo i politike, Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet.
12. Mandelli, M. (2022). Understanding eco-social policies: a proposed definition and typology. Transfer: European Review of Labour and Research, 28(3), 333-348.
13. Predavanja.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
Razumijevanje
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene stečenih znanja u praksi, vještina javne prezentacije
stečenih znanja u usmenom i pisanom obliku
1. Teorije društvenog razvoja
2. Teorije ekonomskog rasta i razvoja
3. Modeli kapitalizma i socijalna politika
4. Koncept socijalne kohezije
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane
teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Primjena
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja.
1. Socijalna politika i upravljanje socijalnim rizicima,
mjerenje socijalne dobrobiti
2. Analiza socijalnih troškova i lokalni socijalni programi
3. Koncept socijalne kohezije
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane
teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Analiza
Vještina analize informacija, sposobnost učenja, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje,
etičnost.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
7. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
Vrednovanje
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost kritičkog osvrta, precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Socijalne usluge
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Sinteza
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritičkog pristupa.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
3. Stambena politika i socijalne inovacije
4. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
5. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
6. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
7. Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u
Hrvatskoj
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.