Ciljevi predmeta:
– Upoznati studente s osnovama neuroznanostvenih spoznaja koje su relevantne za socijalni rad.
– Omogućiti studentima da mogu povezati neuroznanstvene spoznaje sa socijalnim radom u sljedećim područjima: privrženost, trauma, empatija i pomažući odnos u savjetovanju i radu s korisnicima.
– Potaknuti studente na kritičko analiziranje i prednosti i ograničenja istraživanja neuroznanstvenih aspekata u socijalnom radu.
Neuroznanosti za socijalni rad
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Matto, H. C. i Ballan, M. (Ur.).; Neuroscience for social work: Current research and practice. S; pringer Publishing Company. (2014), str
Šimić, N.; Putovanje ljudskim mozgom. U: Šimić, N., Valerjev, P. Nikolić Ivanišević, M. (ur.) Mozak i um: od električnih potencijala do svjesnog bića.; Morepress (2020), str. 19-53
PREPORUČENA LITERATURA
The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are.; Guilford Publications. (2015), str
Applegate, J. S. i Shapiro, J. R.; Neurobiology for clinical social work: Theory and practice.; Norton Company. (2005), str
R. L.; Neuroscience and social work practice: The missing link.; Sage Publications. (2008), str
Ishodi učenja
Opisati osnovne pojmove neuroznanosti relevantne za socijalni rad iz bio-psiho-socijalne perspektive.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici. (11)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije. (14) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Novi pogledi na neuroznanost i praksu socijalnog rada
2. Spolne razlike u razvoju i funkcionalnosti mozga
3. Neurobiologija emocija
4. Empatija i zrcalni neuroni -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature.
Objasniti mehanizme razvoja privrženosti i povezanosti s mentalnim zdravljem iz perspektive neuroznanosti.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada.(3)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici.(11)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih
radnika.(13) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Neuroznanost u podlozi privrženosti
2. Efekti zlostavljanja i siromaštva u djetinjstvu na razvoj mozga
3. Neuroznanost i trauma
4. Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje
5. Neuroznanost i ljubav. Bliski odnosi iz perspektive
neuroznanosti
6. Neuroznanost i savjetovanje. Pomažući odnosi iz perspektive
neuroznanosti -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature.
Opisati posljedice različitih traumatskih iskustava i deprivacije na razvoj pojedinca.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada.(3)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici.(11)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih
radnika.(13)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Efekti zlostavljanja i siromaštva u djetinjstvu na razvoj mozga
2. Neuroznanost i trauma
3. Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje
4. Neuroznanost i savjetovanje. Pomažući odnosi iz perspektive
neuroznanosti -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, video demonstracija, samostalno
čitanje literature.
Razlikovati bio-psiho-socijalne čimbenike međugeneracijskog prijenosa rizika za mentalno zdravlje.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada.(3)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici.(11)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih
radnika.(13)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja.(15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Neuroznanost u podlozi privrženosti
2. Efekti zlostavljanja i siromaštva u djetinjstvu na razvoj mozga
3. Neuroznanost i trauma
4. Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje
5. Neuroznanost i ljubav. Bliski odnosi iz perspektive
neuroznanosti
6. Neuroznanost i savjetovanje. Pomažući odnosi iz perspektive
neuroznanosti -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature.
Opisati neurološku pozadinu pomažućih i bliskih odnosa i učinke na praksu socijalnog rada.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada.(3)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici.(11)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih
radnika.(13) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Neuroznanost i ljubav. Bliski odnosi iz perspektive
neuroznanosti
2. Neuroznanost i savjetovanje. Pomažući odnosi iz perspektive
neuroznanosti -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature.
Kritički vrednovati rezultate suvremenih neuroznanstvenih istraživanja značajnih za socijalni rad.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada.(3)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici.(11)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih
radnika.(13)
14. Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i samokritike
-
SADRŽAJ UČENJA
1. Novi pogledi na neuroznanost i praksu socijalnog rada
2. Spolne razlike u razvoju i funkcionalnosti mozga
3. Neurobiologija emocija
4. Empatija i zrcalni neuroni
5. Neuroznanost u podlozi privrženosti
6. Efekti zlostavljanja i siromaštva u djetinjstvu na razvoj mozga
7. Neuroznanost i trauma
8. Neuroznanost i trauma 2
9. Međugeneracijski prijenos rizika za mentalno zdravlje
10. Neuroznanost i ljubav. Bliski odnosi iz perspektive
neuroznanosti
11. Neuroznanost i savjetovanje. Pomažući odnosi iz perspektive
neuroznanosti -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, samostalno čitanje literature.