Sati nastave: 15P + 30V
Interpersonalna komunikacija
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Sladović Franz, B.; Osnove interpersonalne komunikacije za socijalne radnike; Biblioteka socijalnog rada. (2009)
PREPORUČENA LITERATURA
Kolesarić, V; Krizmanić, M i Petz, B.; Uvod u psihologiju; Grafički zavod (1991), str. 305-333
Pregrad, J.; Stres, trauma, oporavak; Društvo za psihološku pomoć (1996), str. 7-36; 27-38; 39-44
Bašić, J; Hudina, B; Koller Trbović, N. i Žižak, A.; Integralna metoda u radu s predškolskom djecom i njihovim roditeljima.; Alinea (1994), str. 7-77
Ishodi učenja
Objasniti definicije komunikacije, zakonitosti, komunikacijske prepreke, predrasude i karakteristike interpersonalne komunikacije
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
● Sposobnost učenja
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Vještina upravljanja informacijama
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Samoanaliza -
SADRŽAJ UČENJA
● Percepcija i komunikacija
● Pogreške u komunikaciji
● Karakteristike interpersonalne komunikacije
● Watzlawickovi zakoni komunikacije
● Komunikacijski prostor
● Komunikacijske prepreke -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, rad na online sustavu, zadaće-pisani
radovi
Objasniti suvremeni model interpersonalne komunikacije kao vještine i značaj komunikacijskih vještina za socijalni rad
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
● Sposobnost učenja
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Vještina upravljanja informacijama -
SADRŽAJ UČENJA
● Suvremeni model interpersonalne komunikacije
● Značaj komunikacije u socijalnom radu
● Razlikovanje socijalnih, komunikacijskih i interpersonalnih
vještina -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, rad na online sustavu, zadaća
Demonstrirati osnovne vještine profesionalne komunikacije obzirom na neke specifične potrebe različitih skupina korisnika socijalnog rada
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
● Osnovne komunikacijske vještine u socijalnom radu
● Vještina govorenja i vještina slušanja
● Neverbalna komunikacija
● Suvremene teme u komunikaciju u socijalnom radu:
profesionalna komunikacija u online okruženju,
komunikacija rod i spol, interkulturalna komunikacija
● Korisnički pristup- komunikacija sa specifičnim skupinama
korisnika -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće, rad na online sustavu
Povezati verbalnu i neverbalnu komunikaciju te individualne vrijednosti, uvjerenja, mišljenja i etiku koja utječe na različite komunikacijske stilove
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
● Sposobnost učenja
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Vještina upravljanja informacijama
● Osnovne vještine socijalnog rada (fokusiranje, sumiranje,
vještina empatije)
● Vještina govorenja (postavljanje pitanja, reflektiranje i
parafraziranje, konfrontacija, ja poruke)
● Vještina slušanja (aktivno slušanje)
● Vještina online komunikacije
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Sposobnost rješavanja problema -
SADRŽAJ UČENJA
● Osnovne komunikacijske vještine u socijalnom radu
● Vještina govorenja i vještina slušanja
● Neverbalna komunikacija
● Komunikacijski prostor
● Komunikacijske prepreke
● Suvremene teme o komunikaciji u socijalnom radu:
profesionalna komunikacija u online okruženju,
komunikacija rod i spol, interkulturalna komunikacija
● Korisnički pristup- komunikacija sa specifičnim skupinama
korisnika -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće