Osnovni podaci | |||
---|---|---|---|
Terenska praksa iz Socijalnog rada s osobama s invaliditetom |
Socijalni rad - 8. semestar |
2.0 | 62026 |
Nositelj | Konzultacije | Lokacija |
---|---|---|
prof. dr. sc. Zdravka Leutar | Utorkom od 10:30 do 12:30 sati |
Nazorova 51, soba Nazorova 51, soba 8 |
doc. dr. sc. Marko Buljevac | Utorkom od 9.00 do 11.00 sati |
Nazorova 51, soba 18 |
Literatura |
---|
Nema; |
Opis predmeta |
---|
Terenska praksa iz Socijalnog rada s osobama s invaliditetom izvodi se u trajanju od 30 sati: u ustanovi ili udruzi student provodi 25 sati, na Fakultetu u grupnoj diskusiji 2 sata, dok u izradi izvješća terenske prakse (sastoji se od eseja, dnevnika, kritičkog osvrta i socijalne anamneze korisnika) 3 sata. Terenska praksa iz Socijalnog rada s osobama s invaliditetom ima cilj iskustvenog upoznavanja studenta sa osobama s različitim vrstama invaliditeta, strukturom i djelovanjem sustava socijalne skrbi i civilnog društva za osobe s invaliditetom, načinima njihova osnaživanja i rehabilitacije te ulogom socijalnog radnika u tim procesima. Terenska praksa se organizira u 20-ak ustanova i udruga koje rade s osobama s invaliditetom. Radi što boljeg obuhvaćanja problematike ovog područja i širine znanja koja će studentima biti ponuđena, uključene su ustanove odgoja i obrazovanja, socijalne skrbi, rehabilitacije te savezi i udruge osoba s invaliditetom. Student će svaki tjedan provesti dva sata na terenskoj praksi. U unaprijed određenim terminima studenti će imati susret s nastavnikom na Fakultetu, gdje će podijeljeni u nekoliko skupina međusobno dijeliti iskustva s terenske prakse i upoznavati socijalni rad kao primijenjenu znanstvenu disciplinu orijentiranu sagledavanju socijalnih procesa i razvijanju vještina potrebnih za djelotvorno provođenje socijalnih intervencija s osobama s invaliditetom. Obveze studenata: napisati izvješće terenske prakse koje se sastoji od eseja, dnevnika prakse, kritičkog osvrta (analize dobiti i poteškoća) te socijalne anamneze korisnika. |
Ispitni rokovi |
---|
Detaljne informacije |
---|
Intelektualne (kognitivne) vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći: - definirati ciljeve i osnovna načela u socijalnom radu s osobama s invaliditetom, - objasniti vrste oštećenja koja rezultiraju invaliditetom, - definirati različite pristupe i kriterije u određenju pojma invaliditet, - prepoznati osnovna obilježja pojedinih vrsta invaliditeta, - opisati i objasniti odrednice socijalnog položaja osoba s invaliditetom u društvu, - izdvojiti i diskutirati osnovne paradigme i modele pristupanja invaliditetu, - opisati različita teorijska polazišta u razumijevanju invaliditeta, - identificirati, objasniti i grupirati prava i usluge namijenjene osobama s invaliditetom. Primjena Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći: - interpretirati uzorke i obilježja socijalnog položaja osoba s invaliditetom u društvu te koristiti znanja o različitim vrstama invaliditeta, - interpretirati specifičnosti obitelji osoba s invaliditetom, - koristiti smjernice iz različitih teorijskih pristupa u prepoznavanju potreba osoba s invaliditetom i članova njihovih obitelji, - koristiti znanja o pravima iz različitih sustava: socijalne skrbi, obrazovnog sustava, mirovinskog, zdravstvenog u planiranju intervencija u radu s osobama s invaliditetom, - demonstrirati proces planiranih promjena u radu s pojedincem s invaliditetom.Analiza Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći: - kategorizirati različite definicije i i pristupe invaliditetu, - analizirati različite oblike podrške osobama s invaliditetom, - usporediti položaj osoba s invaliditetom u međunarodnim dokumentima i zakonskoj regulativi Republike Hrvatske, - razlikovati specifičnosti osoba s određenim vrstama invaliditeta te analizirati kontekst potrebne podrške. Sinteza Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći: - planirati važne elemente u procjeni potreba osoba s invaliditetom, - organizirati prikupljene informacije o osobi s invaliditetom i članovima njezine obitelji, - sastaviti socijalnu anamnezu osobe s invaliditetom, - predlagati primjenu pojedinih prava i usluga te potrebnih intervencija namijenjenih poboljšanju kvalitete života osoba s invaliditetom. Vrednovanje Nakon uspješno savladanog predmeta student će moći: - osmisliti i pripremiti protokol za procjenu socijalnog položaja osoba s invaliditetom, - razumjeti i procijeniti specifičnosti obitelji osoba s invaliditetom, - predložiti, osmisliti i organizirati postupak ostvarivanja prava ili usluga za osobu s invaliditetom u sustavu socijalne skrbi, - primijeniti specifičnosti vezane uz komunikaciju s osobama s invaliditetom, - planirati i provesti susret s osobama s različitim vrstama invaliditeta u cilju procjene obiteljske situacije. Praktične i generičke vještine:Nakon uspješno savladanog kolegija student će steći: razvoj komunikacijskih vještina sposobnost javnog prezentiranja usvojenih ishoda učenja sposobnost planiranja i upravljanja stručnog rada s osobama s invaliditetom sposobnost jasnog i argumentiranog iznošenja vlastitih stavova i razmišljanja Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:Provjera usvojenih ishoda provodi se na nekoliko razina (ocjena uspješnosti svladanih ishoda ) te kroz više modaliteta: - pisana izvješća s terenske prakse, - grupni rad na konzultativnim susretima vezanim uz terensku praksu.
|
Copyright 2018 - Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, sva prava pridržana.