DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
2. Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada (3)
3. Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i zajednicom (5)
4. Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
VJEŠTINE
vještina upravljanja informacijama, istraživačke vještine, sposobnost
učenja, razvoj komunikacijskih vještina relevantnih za rad s mladima
SADRŽAJ UČENJA
1. Detaljno proučiti i prikazati jedan odabrani slučaj djeteta ili mlade osobe s problemima u ponašanju koji je trenutno aktualan (CZSS ili odgojnoj ustanovi)
2. Izraditi službenu bilješku temeljem odlaska na „teren“ (u obitelj maloljetnika, školu, na sud ili slično)
3. Upoznati se s načinom provođenja odgojnih mjera (pojačane brige i nadzora, posebnih obveza), odnosno s ulogom socijalnog radnika pri predlaganju mjere te prikazati po jedan slučaj za svaku mjeru
4. Upoznati se s problematikom nasilja među djecom i mladima na području Centra za socijalnu skrb/Podružnice, načinima postupanja u slučajevima nasilja među djecom i mladima, te opisati jedan takav slučaj
5. Upoznati se s načinom postupanja u slučajevima djece s problemima u ponašanju i opisati slučaj provedbe mjere stručne pomoći i potpore u ostvarivanju skrbi o djetetu ili mjera intenzivne stručne pomoći i nadzora nad ostvarivanjem skrbi o djetetu. Zajedno sa socijalnim radnikom ispuniti i priložiti Listu za procjenu razvojnih rizika djeteta, socijalnu anamnezu i plan mjere te dodatno obrazložiti zaključnu procjenu razine rizika, kao i plan mjere.
6. Napisati osvrt na to koliko se u Centru/Podružnici ili odgojnoj ustanovi vodi računa o subjektivnoj dobrobiti djece, u kojim aspektima rada se više vodi računa o subjektivnoj dobrobit, u kojima manje.
7. Upoznati se s provedbom mjere stručne pomoći i potpore u ostvarivanju skrbi o djetetu ili mjera intenzivne stručne pomoći i nadzora nad ostvarivanjem skrbi o djetetu izrečene u slučaju nasilja u obitelji, kada kod djeteta starijeg od 12 godina još nisu evidentirani problemi u ponašanju. Zajedno sa socijalnim radnikom ispuniti i priložiti Listu za procjenu razvojnih rizika djeteta, socijalnu anamnezu i plan mjere te dodatno obrazložiti zaključnu procjenu razine rizika, kao i plan mjere.
8. Upoznati se sa strukturom korisnika odgojne ustanove (dob, spol, razlog upućivanja i sl.) i ukratko opisati.
9. Upoznati se s radom socijalnog radnika u odgojnoj ustanovi ili udruzi s korisnicima (individualni ili grupni rad, ili oba načina), prisustvovati radu s korisnicima, voditi jedan grupni susret i opisati sve navedene aktivnosti.
10. U suradnji s terenskim nastavnikom u odgojnoj ustanovi ili udruzi izabrati jednog korisnika te koristeći se razgovorom, opažanjem i sekundarnim podacima detaljno opisati njegovu životnu situaciju, navesti razloge dolaska, procijeniti način uključenosti obitelji u tretman korisnika te procijeniti izglede uspješnosti.
11. Napisati zapažanja o prednostima i nedostacima individualnog
rada i rada u grupi u radu s djecom i mladima u dotičnoj ustanovi.
NASTAVNE METODE
terenski rad, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog zadatka, izrada pisanog rada, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature
METODE VREDNOVANJA
zadaci esejskog tipa (izrada duljih tekstova na zadanu temu),
vrednovanje studentske izvedbe (vođene diskusije, izvođenje praktičnog rada)