Trg Republike Hrvatske 14
Zagreb, Hrvatska
R. Inglehart, C. Welzel; Modernizacija, kulturna promjena i demokracija. Slijed ljudskog razvitka.; Zagreb: Politička kultura (2007), str. 238-262, 275-287
P.A. Samuelson, W. Nordhaus; Ekonomija. XVIII izdanje; Zagreb: MATE (2005), str. 555-598
M. Crkvenac; Ekonomska politika; Zagreb: Informator (1997), str. 3-40
P. Taylor-Gooby; New Risks, New Welfare; Oxford: Oxford University Press (2004), str. 1-28
G. Bonoli; Novi socijalni rizici i postindustrijska socijalna politika (prijevod).; , str
G. Bežovan; Civilno društvo i javna uprava kao dionici razvoja kombinirane socijalne politike u Hrvatskoj; Hrvatska javna uprava, 9 (2009), str. 355-391
R. Chaves, J.L. Monzon Campos; Socijalna ekonomija u Europskoj uniji; Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), str. 113-138
Literatura za akad. god. 2024./2025.:
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
Razumijevanje
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene stečenih znanja u praksi, vještina javne prezentacije
stečenih znanja u usmenom i pisanom obliku
1. Teorije društvenog razvoja
2. Teorije ekonomskog rasta i razvoja
3. Modeli kapitalizma i socijalna politika
4. Koncept socijalne kohezije
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane
teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Primjena
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja.
1. Socijalna politika i upravljanje socijalnim rizicima,
mjerenje socijalne dobrobiti
2. Analiza socijalnih troškova i lokalni socijalni programi
3. Koncept socijalne kohezije
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane
teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Analiza
Vještina analize informacija, sposobnost učenja, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje,
etičnost.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
7. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
Vrednovanje
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost kritičkog osvrta, precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Socijalna ekonomija i socijalno poduzetništvo
3. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
4. Stambena politika i socijalne inovacije
5. Socijalne usluge
6. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja.
5. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
Sinteza
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
kritičkog pristupa.
1. Uloga ekonomske i socijalne politike u poticanju razvoja
2. Koncept dobre vladavine u socijalnoj politici i socijalnom
razvoju
3. Stambena politika i socijalne inovacije
4. Tranzicija iz sustava obrazovanja na tržište rada u
Hrvatskoj
5. Nejednakosti u pristupu obrazovanju
6. Fiskalna decentralizacija i funkcioniranje lokalne
socijalne države
7. Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u
Hrvatskoj
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa: višestruki
odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje zadane teme) i
2. Usmeni ispit.