U seminarskom dijelu nastave kroz rad na primjerima iz prakse i studijama slučajeva cilj je studente uz rad na praktičnim primjerima i zadacima osposobiti analitičkim znanjima i određenim menadžerskim alatima i vještinama.
Seminarska područja:
Osnove i određenje menadžmenta. Okolina menadžmenta (društvena, tehnološka, politička, ekonomska). Specifičnosti menadžmenta organizacija iz socijalnog sektora. Planiranje i strategija. Organiziranje. Vođenje. Menadžment ljudskih potencijala. Motivacija i komunikacija kao funkcije menadžmenta. Financijski menadžment neprofitnih organizacija. Projektni menadžment. Marketinški menadžment u neprofitnim organizacijama Kontrola kao funkcija u menadžmentu. Etika u menadžmentu
Menadžment u socijalnom sektoru – seminar
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
P. Sikavica, F. Bahtijarević-Šiber, F., N. Pološki-Vokić; Temelji menadžmenta; Zagreb: Školska knjiga (2008), str. 1-879
Ishodi učenja
Prepoznati i diskutirati ključne kriterije uspješnosti menadžmenta u socijalnom sektoru.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Određenje i okolina menadžmenta.
2. Znanja i vještine menadžera: teoretski pristupi. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu eseja, studentska
debata, samostalno čitanje literature.
Prepoznati i vrednovati različite interese dionika organizacija u socijalnom sektoru i zahtjeva koje stavljaju pred menadžment.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Određenje i okolina menadžmenta.
2. Znanja i vještine menadžera: teoretski pristupi.
3. Dionici menadžmenta organizacija iz socijalnog sektora.
4. Motivacija i komunikacija kao funkcije menadžmenta. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Kritički analizirati elemente uže i šire poslovne okoline organizacije te ih implementirati u strateške, taktičke i operativne planove.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina analize informacija, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog i pisanog izražavanja, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih
uvjerenja od argumenata, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Makro okolina menadžmenta.
2. Poslovna okolina menadžmenta.
3. Planiranje i strateški menadžment. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata, samostalno
čitanje literature.
Primijeniti usvojena znanja u analizi sličnosti i razlika menadžmenta u javnom i privatnom sektoru: na primjeru doma za starije i nemoćne osobe i zdravstvene poliklinike.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost stvaranja
novih ideja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja,. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Organiziranje kao funkcija menadžmenta.
2. Menadžment ljudskih potencijala.
3. Teorije vodstva i osobine vođe.
4. Etički principi i etički kodeks -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.
Primijeniti usvojena znanja u analizi izazova menadžmenta u organizacijama trećeg sektora: na primjeru socijalnog poduzeća i neprofitne udruge.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost stvaranja
novih ideja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja,. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Organiziranje kao funkcija menadžmenta.
2. Menadžment ljudskih potencijala.
3. Teorije vodstva i osobine vođe.
4. Etički principi i etički kodeks
5. Specifičnosti upravljanja organizacijama trećeg sektora -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.