Sati nastave: 45P + 30V
Integrativni socijalni rad
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Ajduković, M. i Urbanc, K.; Integrirajući pristup u socijalnom radu kao kontekst razumijevanja individualnog plana skrbi; Ljetopis socijalnog rada 16, (3), (2009), str. 505-535
Ajduković, M. i Urbanc, K.; Kvalitativna analiza iskustava stručnih djelatnika kao doprinos evaluaciji procesa uvođenja novog modela rada u centra za socijalnu skrb; Ljetopis socijalnog rada, 17 (3) (2010), str. 319-352
Žižak, A., Vizek Vidović, V. i Ajduković, M.; Interpersonalna komunikacija u profesionalnom kontekstu; Edukacijsko rehabilitacijski fakultet (2011), str. 93-183
Čačainovič Vogrinčič, G. i sur.; Uspostavljanje suradnog odnosa i osobnog kontakta u socijalnom radu; Biblioteka Studijskog centra socijalnog rada (2007), str. 3-49
Urbanc, K. i Ajduković, M.; Novi model rada centra za socijalnu skrb: Izazovi i preporuke.; Ljetopis socijalnog rada, 17 (3) (2010), str. 353- 389
Ajduković, D.; Priručnik o provedbi Protokola o postupanju u slučaju nasilja u obitelji; Društvo za psihološku pomoć i UNDP u Hrvatskoj (2010), str
Urbanc, K. (ur); Individualno planiranje u socijalnom radu; Biblioteka socijalnog rada (2015), str. 13-94; 187-209
Zakon o socijalnoj skrbi, NN 18/22; , str
PREPORUČENA LITERATURA
Murphy, C.M. i Maiuro, R.D.; Motivational interviewing and stages of change in intimate partner violence.; Springer publishing Company (2009), str
Ishodi učenja
Interpretirati i primijeniti model promjene ponašanja u radu s nedobrovoljnim i dobrovoljnim korisnicima socijalnih usluga
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
za promjenu i suradnju korisnika. (3)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme. (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještina upravljanja informacijama, vještine
prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu, sposobnost rješavanja
problema, rad u timu, sposobnost kritičke i samokritične primjene znanja u
praksi, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Suvremeni nasuprot tradicionalnom modelu motivacije za primjenu
ponašanja
➔ Transteorijski model promjene
➔ Faze promjene
➔ Primjena modela promjene u radu s dobrovoljnim nedobrovoljnim
korisnicima -
NASTAVNE METODE
Predavanja, demonstracije i vježbanje vještina, prikaz slučajeva, vođena
diskusija, timski rad, samostalno čitanje literature
Identificirati i demonstrirati vještine motivacijskog razgovara
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Izabrati vještine profesionalne komunikacije prilagođene specifičnim
skupinama korisnika. (1)
Demonstrirati složenije komunikacijske vještine potrebne za rad s
nedobrovoljnim korisnicima. (2)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda. (4) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještina upravljanja informacijama, vještine
prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu, sposobnost rješavanja
problema, rad u timu, sposobnost kritičke i samokritične primjene znanja u
praksi, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Suvremeni nasuprot tradicionalnom modelu motivacije za primjenu
ponašanja
➔ Primjena modela promjene u radu s dobrovoljnim nedobrovoljnim
korisnicima
➔ Načela motivacijskog razgovora
➔ Vještine motivacijskog razgovora
➔ Prepoznavanje otpora u motivacijskom razgovoru
➔ Primjena motivacijskog razgovora u radu sa specifičnim skupinama
korisnika – adolescenti, osobe s poteškoćama mentalnog zdravlja,
traumatizirane osobe -
NASTAVNE METODE
Predavanja, demonstracije i vježbanje vještina, prikaz slučajeva, vođena
diskusija, timski rad, samostalno čitanje literature
Procjenjivati intervencije u radu sa žrtvama i počiniteljima nasilja u obitelji
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
za promjenu i suradnju korisnika. (3)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme. (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještina upravljanja informacijama, vještine
prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu, sposobnost rješavanja
problema, rad u timu, sposobnost kritičke i samokritične primjene znanja u
praksi, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Teorijski modeli objašnjavanja nasilja u obitelji
➔ Vrste nasilja u obitelji
➔ Načela rada sa žrtvama i počiniteljima nasilja u obitelji
➔ Vještine rada sa žrtvama i počiniteljima nasilja u obitelji
➔ Pravni okvir i reguliranje postupanja u slučajevima nasilja u obitelji
➔ Planiranje intervencija sa žrtvama i počiniteljima nasilja u obitelji
➔ Temelji međuresorne suradnje u pristupu nasilju u obitelji
➔ Zaštita djece u obiteljima u kojim je prisutno nasilje -
NASTAVNE METODE
Predavanja, demonstracije i vježbanje vještina, prikaz slučajeva, vođena
diskusija, timski rad, samostalno čitanje literature
Integrirati znanje o učinku trauma u planiranje i provođenje intervencija socijalnog rada
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Izabrati vještine profesionalne komunikacije prilagođene specifičnim
skupinama korisnika. (1)
Demonstrirati složenije komunikacijske vještine potrebne za rad s
nedobrovoljnim korisnicima. (2)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda. (4)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme. (7) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještina upravljanja informacijama, vještine
prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu, sposobnost rješavanja
problema, rad u timu, sposobnost kritičke i samokritične primjene znanja u
praksi, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Određenje traume
➔ Razlika između traume tipa I i II
➔ Učinak traumatizacije na ponašanje i doživljavanje različitih
skupina korisnika
➔ Učinak traume na uspostavu pomažućih odnosa
➔ Planiranje intervencija s traumatiziranim korisnicima
➔ Primjena motivacijskog razgovora u radu s traumatiziranim
korisnicima -
NASTAVNE METODE
Predavanja, demonstracije i vježbanje vještina, prikaz slučajeva, vođena
diskusija, timski rad, samostalno čitanje literature
Interpretirati koncept vođenja slučaja te ulogu i odgovornosti socijalnog radnika kao voditelja slučaja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Izabrati vještine profesionalne komunikacije prilagođene specifičnim
skupinama korisnika (1)
Demonstrirati složenije komunikacijske vještine potrebne za rad s
nedobrovoljnim korisnicima (2)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda (4)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu, sposobnost
kritičke i samokritičke primjene znanja u praksi,etičnost, kritičko korištenje
literature -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Koncept vođenja slučaja
➔ Odgovornosti i sadržaj uloge socijalnog radnika
➔ Suradnja socijalnih radnika s drugim stručnjacima u CZSS
➔ Ustroj i način rada CZSS
➔ Vođenje dokumentacije u CZSS -
NASTAVNE METODE
Predavanja, primjeri iz prakse, demonstracije, vođena diskusija, samostalno
čitanje literature
Analizirati različite vrste individualnih planova primjerene potrebama korisnika i njihovog okruženja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
za promjenu i suradnju korisnika (3)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda (4)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještina prijenosa teorijskih znanja u
praktičnu primjenu, sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritičke i
samokritične primjene znanja u praksi, etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Razvoj i elementi koncepta suradnog odnosa u kontekstu
individualnog planiranja
➔ Smetnje u suradnom odnosu između korisnika i socijalnog radnika
➔ Temelji koncepta individualnog plana promjene
➔ Načela individualnog planiranja
➔ Vrste individualnih planova
➔ Individualno planiranje u kontekstu rada sa specifičnim skupinama
korisnika (siromašne osobe ili osobe u riziku od siromaštva;
migrant, žrtve trgovanja ljudima – gosti predavači) -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka u grupi,
demonstracija praktičnog zadatka, izrada individualnog praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature
Integrirati znanje o konceptima ključnim za primjenu individualnog planiranja te zastupanje prava korisnika
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
za promjenu i suradnju korisnika (3)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda (4)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, vještine upravljanja informacijama,
sposobnost rješavanja problema sposobnost kritičke i samokritičke
primjene znanja u praksi, etičnost, vještina prijenosa teorijskih znanja u
praktičnu primjenu, sposobnost rada u timu -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Perspektiva korisnika u kontekstu individualnog planiranja
➔ Koncept zastupanja i samozastupanja
➔ Moć i odgovornost u procesu individualnog planiranja
➔ Dijaloški svjetonazor u procesu individualnog planiranja
➔ Koncept dostojanstvenog rizika
➔ Primjeri iz prakse – gosti predavači, stručnjaci i korisnici -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracije, prikaz slučajeva, vježbanje
vještina, samostalno čitanje literature
Samostalno napraviti individualni plan promjene te u njega integrirati teorijske, vrijednosne i zakonske temelje
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda (4)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme (7)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza
-
VJEŠTINE
Kritičko korištenje literature, sposobnost prilagodbe novim situacijama,
vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi -
SADRŽAJ UČENJA
➔ Rad na primjerima iz prakse
➔ Izazovi primjene individualnog planiranja u CZSS – gostujuća
predavanja
➔ Samostalna izrada individualnog plana
➔ Analiza i argumentiranje sadržaja individualnog plana -
NASTAVNE METODE
Predavanja gostujućih predavača, vježbanje vještina, prikaz slučajeva, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature,