Seminar iz Ustavnog prava studentima omogućuje produbljivanje znanja stečenih na predavanjima iz temeljnog predmeta, kritičku evaluaciju obrađivanih koncepata i proširenje razumijevanja ustavnopravnih instituta u komparativno-pravnom kontekstu.
U sklopu seminara obrađuju se odabrane teme, koje se osvježavaju svake godine i prate aktualna zbivanja u smislu ustavnopravnih tema i problema s kojima se suočavaju Republika Hrvatska i veliki europski i sjevernoamerički pravni sustavi. Svatko od nastavnica/nastavnika koji vode seminar koristi individualni plan nastave sa temama po svom izboru. Iz ovog razloga, ne postoji predodređeni, jedinstveni nastavni plan i popis bibliografije koji je primjenjiv na svaki od tih seminara.
Obrađuju se sljedeća područja: Ustav i ustavna vladavina. Klasični i suvremeni konstitucionalizam. Ustav kao pravni akt. Ljudska prava i temeljne slobode. Nadzor ustavnosti i zakonitosti. Osnovne institucije demokratske ustavnosti. Ustrojstvo i odgovornost vlast. Složene države i državne zajednice. Ustavnost Europske unije. Uspostavljanje samostalne Republike Hrvatske. Temeljne odrednice ustavnog uređenja Republike Hrvatske. Jamstva sloboda i prava u Ustavu Republike Hrvatske. Hrvatski sabor. Referendum u Republici Hrvatskoj. Predsjednik Republike Hrvatske. Vlada i središnja državna uprava. Ustavni sud Republike Hrvatske. Sudbena vlast. Posebne institucije nadzora ustavnosti i zakona. Mjesna, lokalna i područna (regionalna) samouprava. Konsolidacija hrvatskog pravnog sustava.
Ustavno pravo – seminar
Ustavno pravo – seminar
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Branko Smerdel; Ustavno uređenje europske Hrvatske – II. izmijenjeno i dopunjeno izdanje; Narodne novine (2020), str. 645
Ishodi učenja
Razlikovati temeljne pojmove vladavine prava, ustavne vladavine, konstitucionalizma i ustava
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2.Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava.
-
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Klasični konstitucionalizam
2. Suvremeni konstitucionalizam
3. Ustavni identitet -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Prikazati položaj koji odredbe i jamstva Ustava Republike Hrvatske u svojem oživotvorenju imaju prema osnovnim postavkama ustavne vladavine i konstitucionalizma te prema sadržaju pojma ustava u usporednom pravu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
4.Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Ustavni identitet
2. Ustavni sud Republike Hrvatske
3. Predsjednik Republike Hrvatske
4. Referendum
5. Načelo proporcionalnosti
6. Pravo na javno okupljanje i mirni prosvjed
7. Sloboda govora
8. Anti-diskriminacijsko pravo
9. Pravo na privatnost, slobodu i dostojanstvo -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Analizirati dosege ustavne vladavine i konstitucionalizma u usporednom i u hrvatskom ustavnom pravu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
12.Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Klasični konstitucionalizam
2. Suvremeni konstitucionalizam
3. Ustavni identitet
4. Ustavni sud Republike Hrvatske
5. Predsjednik Republike Hrvatske
6. Referendum
7. Načelo proporcionalnosti
8. Pravo na javno okupljanje i mirni prosvjed
9. Sloboda govora
10. Anti-diskriminacijsko pravo
11. Pravo na privatnost, slobodu i dostojanstvo -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Analizirati praktični problem pitanja primata nacionalnog ili europskog prava vodeći računa o zahtjevima hrvatskog ustavnopravnog okvira
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
5.Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
10.Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12.Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
15.Predložiti rješenje pravnog problema s ciljem izrade pravnog mišljenja.
18.Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja.
19.Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav.
20.Samostalno planirati i predstaviti ili/i u timu kreirati pravne projekte odnosno radnje u pravnim postupcima. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Ustavni identitet -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Vrednovati procese razvoja ustavno uređenih instituta u Republici Hrvatskoj
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
5.Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
12.Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Ustavni identitet
2. Ustavni sud Republike Hrvatske
3. Predsjednik Republike Hrvatske
4. Referendum
5. Načelo proporcionalnosti
6. Pravo na javno okupljanje i mirni prosvjed
7. Sloboda govora
8. Anti-diskriminacijsko pravo
9. Pravo na privatnost, slobodu i dostojanstvo -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Kritički usporediti modele ustrojstva vlasti u poredbenom i hrvatskom ustavnom pravu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
12.Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Klasični i suvremeni konstitucionalizam
2. Predsjednik Republike Hrvatske
3. Referendum
4. Složene države i državne zajednice -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.
Objasniti progresiju temeljnih ljudskih prava u Republici Hrvatskoj od donošenja Ustava iz 1990. godine nadalje i predložiti rješenja otvorenih praktičnih problema
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
5.Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
9.Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu.
12.Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
15.Predložiti rješenje pravnog problema s ciljem izrade pravnog mišljenja.
18.Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja.
20.Samostalno planirati i predstaviti ili/i u timu kreirati pravne projekte odnosno radnje u pravnim postupcima. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje/sinteza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost učenja, pisanje seminarskih radova
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne jedinice:
1. Ustavni identitet
2. Načelo proporcionalnosti
3. Pravo na javno okupljanje i mirni prosvjed
4. Sloboda govora
5. Anti-diskriminacijsko pravo
6. Pravo na privatnost, slobodu i dostojanstvo -
NASTAVNE METODE
Samostalno čitanje literature, vođena diskusija, studentska debata, izrada pisanog rada.