Sadržaj predmeta
Što je sociologija?
Nastanak i razvoj sociologije
Utemeljitelji klasične sociologije
Moderna sociološka teorija
Socijalna stratifikacija
Obitelj
Socijalizacija
Devijantnost
Politika, država i demokracija
Nacija i nacionalizam
Religija i društvo
Sociologija – seminar
Sociologija – seminar
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Kregar, J., Sekulić D., Ravlić, S., Zrinščak, S., Grubišić, K., Petričušić, A.; Uvod u sociologiju; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2014), str. 522
Ishodi učenja
Selektirati društvene čimbenike mjerodavne za razumijevanje socijalnog rada.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja
povezana s položajem društvenih skupina, razvojem
socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog
rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski,
tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu
nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj
socijalnih politika, pravnog i institucionalnog okvira
te sustava u kojima djeluju socijalni radnici (17) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost
timskog rada, vještina jasnog i razgovjetnog
usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost
razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Sociologija i njezin predmet
2. Razvoj sociologije i sociološke perspektive
3. Stratifikacija i pokretljivost
4. Obitelj
5. Devijantnost
6. Etnicitet i nacija
7. Politika, moć i država
8. Demokracija i participacija
9. Ideologija
10. Religija -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada.
Diskutirati o ulozi socioloških istraživanja u socijalnom radu.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih
rizika i problema te vrednovanju socijalnih programa
i postupanja socijalnih radnika (13)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski,
tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu
nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost
timskog rada, sposobnost kritike i samokritike,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, vještina upravljanja informacijama,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, komunikacijske vještine, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Sociologija i njezin predmet
2. Istraživanje u sociologiji -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada.
Diskutirati o ideološkim, političkim, pravnim i drugim društvenim čimbenicima razvoja društva i njihovoj međuovisnosti.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja
povezana s položajem društvenih skupina, razvojem
socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog
rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski,
tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu
nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj
socijalnih politika, pravnog i institucionalnog okvira
te sustava u kojima djeluju socijalni radnici (17) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost
timskog rada, sposobnost kritike i samokritike,
sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, vještina upravljanja informacijama,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, komunikacijske vještine, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Društvo i društvena promjena
2. Stanovništvo i društveni razvoj
3. Kultura
4. Stratifikacija i pokretljivost
5. Etnicitet i nacija
6. Politika, moć i država
7. Demokracija i participacija
8. Ideologija
9. Religija. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada.
Primijeniti sociološke koncepte za razumijevanje određene teme.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i
funkcioniranja čovjeka u zajednici (11)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene,
planiranja i rada s pojedincem, obitelji, grupom i u
zajednici (12)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski,
tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu
nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
vještina upravljanja informacijama, prezentacijske i
komunikacijske vještine, sposobnost razlikovanja
osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Razvoj sociologije i sociološke
perspektive
2. Društvo i društvena promjena
3. Stanovništvo i društveni razvoj
4. Kultura
5. Stratifikacija i pokretljivost
6. Obitelj
7. Socijalizacija
8. Devijantnost
9. Etnicitet i nacija
10. Politika, moć i država
11. Demokracija i participacija
12. Ideologija
13. Religija. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada
Osmisliti prijedlog istraživanja određene ranjive skupine primjenom socioloških metoda.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih
rizika i problema te vrednovanju socijalnih programa
i postupanja socijalnih radnika (13)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja
povezana s položajem društvenih skupina, razvojem
socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog
rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski,
tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu
nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza/Stvaranje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
stvaranja novih ideja, jasnog i razgovjetnog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske vještine,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Istraživanje u sociologiji
2. Stratifikacija i pokretljivost
3. Obitelj
4. Socijalizacija
5. Devijantnost
6. Etnicitet i nacija
7. Religija. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada.
Kategorizirati društveno prihvatljive ili/i propisane obrasce odgovornog ponašanja s obzirom na različite društvene kontekste.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja
povezana s položajem društvenih skupina, razvojem
socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog
rješavanja (15)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj
socijalnih politika, pravnog i institucionalnog okvira
te sustava u kojima djeluju socijalni radnici (17) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza/Stvaranje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina
upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
stvaranja novih ideja, sposobnost razlikovanja
osobnih uvjerenja od argumenata, prezentacijske i
komunikacijske vještine, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Razvoj sociologije i sociološke
perspektive
2. Društvo i društvena promjena
3. Kultura
4. Stratifikacija i pokretljivost
5. Obitelj
6. Socijalizacija
7. Devijantnost
8. Etnicitet i nacija
9. Politika, moć i država
10. Demokracija i participacija
11. Ideologija
12. Religija. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, studentska debata,
izrada pisanog rada.