Pojam marginalnih grupa, procesi i dimenzije marginalnosti. Historijat, tipovi i mehanizmi socijalne isključenosti. Ambivalentnost omladinskog položaja i “privilegirana” marginalnost mladih. Omladinske potkulture i kontrakulture: bijeg iz marginalnosti. Obilježja potkulture starih i socijalne posljedice starenja. Vanjske migracije, multikulturalnost i problemi socijalne integracije. Pojam i vrste prisilnih migracija. Koncepti rada i socijalnopsihološke posljedice nezaposlenosti. Koncepti, teorije i funkcije siromaštva. Problemi socijalne integracije Roma. Bolest, društvene uloge i marginalizacija.
Marginalne grupe – seminar
Marginalne grupe – seminar
Ishodi učenja
Prepoznati i razlikovati primjere marginalizacije, socijalne isključenosti i potkulturnog izražavanja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja -
SADRŽAJ UČENJA
1. Pojam marginalnih grupa, procesi i dimenzije marginalnosti
2. Tipovi i vrste socijalne isključenosti
3. Koncepti, teorije i funkcije siromaštva -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Prikazati slučajeve marginalizacije i isključenosti na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Socijalna isključenost i siromaštvo
2. Nezaposlenost i marginalizacija
3. Starost i marginalizacija
4. Mladi kao marginalna skupina
5. Subkulture i kontrakulture
6. Oboljeli i osobe s invaliditetom
7. Seksualne manjine
8. Žene kao marginalna skupina
9. Etničke i vjerske manjine
10. Migranti -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Analizirati uzroke i posljedice marginaliziranosti različitih manjinskih i drugih društvenih skupina
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Socijalna isključenost i siromaštvo
2. Nezaposlenost i marginalizacija
3. Starost i marginalizacija
4. Mladi kao marginalna skupina
5. Subkulture i kontrakulture
6. Oboljeli i osobe s invaliditetom
7. Seksualne manjine
8. Žene kao marginalna skupina
9. Etničke i vjerske manjine
10. Migranti -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Diskutirati o pojavama dobrovoljne i nedobrovoljne marginalnosti i isključenosti
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Socijalna isključenost i siromaštvo
2. Nezaposlenost i marginalizacija
3. Starost i marginalizacija
4. Mladi kao marginalna skupina
5. Subkulture i kontrakulture
6. Oboljeli i osobe s invaliditetom
7. Seksualne manjine
8. Žene kao marginalna skupina
9. Etničke i vjerske manjine
10. Migranti -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada
Prosuditi učinkovitost mjera ublažavanja marginalizacije i socijalne isključenosti
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i
zaštite (6)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata,
etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Politike prema siromaštvu
2. Mehanizmi ublažavanja marginalizacije
3. Posljedice dobrovoljne isključenosti
4. Uloga socijalne države u prevenciji i ublažavanju
marginalizacije
5. Uloga prijateljskih i socijalnih mreže u ublažavanju
marginalizacije -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada