Tijekom izbornog kolegija studenti se upoznaju s određenjem, načelima i nekim tehnikama korištenja kreativnih metoda u različitim kontekstima socijalnog rada: u edukaciji, u pomažućem procesu te u kontekstu supervizije. Kolegij se odvija u obliku radionica gdje studenti stječu vlastita iskustva upotrebe pojedinih tehnika (scenske ekspresije, likovnog izražavanja, korištenja priča, bajki, filmova) u radu s grupama i pojedincima. Kako je pristup u nastavi ovog kolegija pretežno iskustven, studenti su obavezni prisustvovati radionicama.
Kreativne metode u socijalnom radu
Kreativne metode u socijalnom radu
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Urbanc, K.; Interna skripta; , str
Urbanc, K. i Kletečki Radović, M.; Aktivno učenje i kritičko mišljenje u kontekstu supervizijskog, edukacijskog i pomažućeg odnosa; Ljetopis socijalnog rada, 14 (2) (2007), str. 355-367
Koller-Trbović, N. i Žižak, A.; Participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija: Socijalno pedagoški pristup; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet (2005), str
PREPORUČENA LITERATURA
Sewpaul, V. i Jones, D.; Global standards for social work education and training; Social Work education, 23 (5) (2004), str. 493-513
5. Beresford, P., Branfield, F., Taylor, J., Brennan, M. Sartori, A., Lalani i Wise, G.; Working together for Better Social Work Education; Social Work Education, 25 (4) (2006), str
Ishodi učenja
Interpretirati ključne pojmove vezane uz kreativne metode u socijalnom radu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Razumjeti i primijeniti teorijske koncepte na kojima se temelji
neposredna primjena procesa planiranih promjena (7)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema
te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema.(16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
prezentacijske i komunikacijske vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Što su kreativne metode
Razlozi primjene kreativnih metoda u socijalnom radu
Načela primjene kreativnih metoda u socijalnom radu
Osnovni materijali koje možemo koristiti
Etički okviri korištenja kreativnih metoda -
NASTAVNE METODE
Predavanja, rad na tekstu, demonstracije praktičnih zadataka,
samostalno čitanje literature.
Razjasniti područja primjene kreativnih metoda u radu sa specifičnim skupinama korisnika
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Razumjeti i primijeniti teorijske koncepte na kojima se temelji
neposredna primjena procesa planiranih promjena (7)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema
te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema.(16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
prezentacijske i komunikacijske vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Specifičnosti primjene kreativnih metoda kroz različite medije
Upotreba metafora i simbola u pomažućem radu
Kreativni pristupi u različitim fazama procesa planiranih promjena
Demonstracija različitih pristupa i medija (likovni izraz, bajke i
priče, elementi scenske ekspresije u pomažućem odnosu,
psihodramski pristup, odgojno kazalište A. Boala, play back teatar,
korištenje filma u pomažućem procesu, elementi mindfulness
pristupa u pomažućem odnosu) -
NASTAVNE METODE
Predavanja, rad na tekstu, demonstracije praktičnih zadataka,
samostalno čitanje literature.
Primijeniti različite pristupe i tehnike u sklopu kreativnih metoda u kontekstu poznatih uvjeta
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i
zajednicom (5)
Razumjeti i primijeniti teorijske koncepte na kojima se temelji
neposredna primjena procesa planiranih promjena (7)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema
te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema.(16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike,sposobnost primjene znanja u praksi -
SADRŽAJ UČENJA
Demonstracija različitih pristupa i medija:
likovni izraz, bajke i priče, elementi scenske ekspresije u
pomažućem odnosu, psihodramski pristup, odgojno kazalište A.
Boala, play back teatar, korištenje filma u pomažućem procesu,
elementi mindfulness pristupa u pomažućem odnosu. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, rad na tekstu, demonstracije praktičnih zadataka,
izvođenje praktičnih zadataka, samostalno čitanje literature.
Analizirati prednosti i negativne strane pojedine tehnike i pristupa u svrhu integracije teorijskih, vrijednosnih i praktičnih aspekata primjene kreativnih metoda
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i
zajednicom (5)
Razumjeti i primijeniti teorijske koncepte na kojima se temelji
neposredna primjena procesa planiranih promjena (7)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema
te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema.(16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike,sposobnost primjene znanja u praksi -
SADRŽAJ UČENJA
Analiza različitih pristupa i medija u konkretnim situacijama sa
specifičnim skupinama korisnika:
likovni izraz, bajke i priče, elementi scenske ekspresije u
pomažućem odnosu, psihodramski pristup, odgojno kazalište A.
Boala, play back teatar, korištenje filma u pomažućem procesu,
elementi mindfulness pristupa u pomažućem odnosu.
Primjena kreativnih metoda u supervizijskom kontekstu -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature