Vježbe iz građanskog procesnog prava usmjerene su na praktičnu primjenu odabranih instituta hrvatskoga parničnog prava. Studenti vježbači uz nadzor stječu vještine rješavanja konkretnih pravnih slučajeva odgovarajućom primjenom prava na utvrđeno činjenično stanje te pripremaju nacrte različitih podnesaka (tužbe, pravni lijekovi) i sudskih odluka (presude, rješenja).
Građansko procesno pravo – vježbe
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Građansko parnično procesno pravo
Zakon o parničnom postupku, “Službeni list”, broj 4/77, 36/77, 6/80, 36/80, 43/82, 69/82, 58/84, 74/87, 57/89, 20/90, 27/90, “Narodne novine”, broj 35/91, 53/91, 91/92, 112/99, 88/01 – čl. 50. Zakon o arbitraži, 117/03, 84/08, 123/08, 57/11, 148/11, 25/13, 43/13 – Rješenje USRH i 89/14 – OUSRH)
Ishodi učenja
Interpretirati obrađene procesne institute u svjetlu njihova shvaćanja u teoriji i praksi.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
Objasniti institute materijalnog i postupovnog prava.
Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr.
zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori). -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, prezentacijske vještine i sposobnost stvaranja novih
ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne teme:
Opći pregled tijeka redovnog parničnog postupka
Tužba
Odgovor na tužbu
Pripremno ročište
Glavna rasprava
Presuda
Žalba
Odluke u povodu žalbe
Revizija -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja, rasprava sa
studentima, analiza praktičnog problema, samostalno čitanje literature te
poticanje / angažiranje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi.
Analizirati sudsku praksu u pogledu obrađivanog instituta građanskog procesnog prava.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr.
zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
Analizirati relevantnu sudsku praksu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, prezentacijske vještine i sposobnost stvaranja novih
ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne teme:
Opći pregled tijeka redovnog parničnog postupka
Tužba
Odgovor na tužbu
Pripremno ročište
Glavna rasprava
Presuda
Žalba
Odluke u povodu žalbe
Revizija -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja, rasprava sa
studentima, analiza praktičnog problema, samostalno čitanje literature te
poticanje / angažiranje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi.
Usporediti način primjene pojedinih procesnih instituta u praksi s njihovim opisom u literaturi.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani
prava.
Analizirati relevantnu sudsku praksu.
Predložiti rješenje pravnog problema s ciljem izrade pravnog mišljenja. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje.
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, prezentacijske vještine i sposobnost stvaranja novih
ideja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne teme:
Opći pregled tijeka redovnog parničnog postupka
Tužba
Odgovor na tužbu
Pripremno ročište
Glavna rasprava
Presuda
Žalba
Odluke u povodu žalbe
Revizija -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja, rasprava sa
studentima, analiza praktičnog problema, samostalno čitanje literature te
poticanje / angažiranje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi.
Izraditi nacrt tužbe i pisanog odgovora na tužbu na temelju problemskog zadatka.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr.
zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
Analizirati relevantnu sudsku praksu.
Samostalno planirati i predstaviti ili/i u timu kreirati pravne projekte
odnosno radnje u pravnim postupcima. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza.
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, prezentacijske vještine i sposobnost stvaranja novih
ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne teme:
Opći pregled tijeka redovnog parničnog postupka
Tužba
Odgovor na tužbu
Pripremno ročište
Glavna rasprava
Presuda
Žalba
Odluke u povodu žalbe
Revizija -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja, rasprava sa
studentima, analiza praktičnog problema, samostalno čitanje literature te
poticanje / angažiranje studenata na aktivno sudjelovanje u raspravi.