Djeca s teškoćama u razvoju i socijalni rad. Integracijski koncepti i socijalni model. Integracija djece s teškoćama u razvoju u zajednicu. Podrška integraciji i inkluziji djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovni sustav. Specifičnosti integracije obzirom na pojedine vrste razvojnih teškoća kod djeteta. Dijete s razvojnim teškoćama u lokalnoj zajednici. Rana intervencija i socijalni rad u integraciji djece s teškoćama u razvoju u društvo. Uloga socijalnog rada u multidisciplinarnom pristupu i timski rad u podršci djetetu s teškoćama u razvoju i njegovoj obitelji. Slobodno vrijeme i djeca s teškoćama u razvoju. Vršnjaci i dijete s teškoćama u razvoju tijekom procesa socijalizacije i integracije. Podrška obitelji djece s teškoćama u razvoju. Oblici podrške u integraciji djece s teškoćama u razvoju na svim razinama društva.
Socijalni rad i djeca s teškoćama u razvoju
Socijalni rad i djeca s teškoćama u razvoju
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Milić Babić, M.; Hranj Zeko, M. i Leutar, Z.; Prava i usluge u sustavu socijalne skrbi za djecu s teškoćama u razvoju i njihove obitelji; Biblioteka socijalnog rada (2023)
Milić Babić, M., Franc, I., Leutar, Z.; Iskustva s ranom intervencijom roditelja djece s teškoćama u razvoju; Ljetopis socijalnog rada 20 (3) (2013), str. 453-480
Milić Babić, M.; Neke odrednice roditeljske kompetentnosti u obiteljima djece s teškoćama u razvoju; Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu 154(1-2 (2013), str. 83-102
Milić Babić, M.; Obiteljska kohezivnost u obiteljima djece s teškoćama u razvoju; Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja 10(2) (2012), str. 207-224
Laklija, M., Vukelić, N., Milić Babić, M.; Specijalizirano udomiteljstvo djece s teškoćama u razvoju – iskustva udomitelja; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 48(2) (2012), str. 109-123
Zakon o socijalnoj skrbi.NN br. 18/22, 46/22, 119/22; , str
Prezentacije s predavanja; , str
Ishodi učenja
Definirati vrste teškoća u razvoju kod djece.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada (3)
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i zaštite (6)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Obitelj i dijete s teškoćama u razvoju
2. Životni ciklus i roditeljstvo
3. Sustav socijalne skrbi i djeca s teškoćama u razvoju
4. Uloga rane intervencije
5. Multidisciplinarnost i transdisciplinarnost – uloga članova tima
6. Sustav zdravstva i djeca s teškoćama u razvoju
7. Sustav odgoja i obrazovanja u RH i svijetu za djecu s teškoćama u razvoju
8. Položaj mladih s invaliditetom u sustavu visokog školstva u RH i svijetu
9. Lokalna zajednica i djeca s teškoćama u razvoju
10. Međunarodni dokumenti i njihova uloga u zaštiti prava i interesa djece s teškoćama u razvoju
11. Slobodno vrijeme djece s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Razjasniti ulogu socijalnog rada u radu s djecom s teškoćama u razvoju i obitelji djeteta
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice
3. Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada
4. Pripremiti plan vođenja procesa promjena i intervencija na razini pojedinca, obitelji, grupe i zajednice
5. Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i zajednicom
6. Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i zaštite
7. Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje
8. Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici
9. Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost.
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Obitelj i dijete s teškoćama u razvoju
2. Životni ciklus i roditeljstvo
3. Sustav socijalne skrbi i djeca s teškoćama u razvoju
4. Uloga rane intervencije
5. Multidisciplinarnost i transdisciplinarnost – uloga članova tima -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Diskutirati o modelima podrške u sustavu zdravstva & odgoja i obrazovanja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u zajednici (11) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost.
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Sustav zdravstva i djeca s teškoćama u razvoju
2. Sustav odgoja i obrazovanja u RH i svijetu za djecu s teškoćama u razvoju
3. Lokalna zajednica i djeca s teškoćama u razvoju
4. Međunarodni dokumenti i njihova uloga u zaštiti prava i interesa djece s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Analizirati polaznu korisničku perspektivu kroz sustav ostvarivanja prava.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice (2)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
2. Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice
3. Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Multidisciplinarnost i transdisciplinarnost – uloga članova tima
2. Sustav zdravstva i djeca s teškoćama u razvoju
3. Sustav odgoja i obrazovanja u RH i svijetu za djecu s teškoćama u razvoju
4. Položaj mladih s invaliditetom u sustavu visokog školstva u RH i svijetu
5. Lokalna zajednica i djeca s teškoćama u razvoju
6. Međunarodni dokumenti i njihova uloga u zaštiti prava i
interesa djece s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati sustave socijalne skrbi, zdravstva i odgoja i obrazovanja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice (2)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja.
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Sustav socijalne skrbi i djeca s teškoćama u razvoju
2. Uloga rane intervencije
3. Multidisciplinarnost i transdisciplinarnost – uloga članova tima
4. Sustav zdravstva i djeca s teškoćama u razvoju
5. Sustav odgoja i obrazovanja u RH i svijetu za djecu s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Kritički usporediti teorijske pristupe djeci s teškoćama u sustavu socijalne skrbi
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u zajednici (11)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja.
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Obitelj i dijete s teškoćama u razvoju
2. Životni ciklus i roditeljstvo
3. Sustav socijalne skrbi i djeca s teškoćama u razvoju
4. Uloga rane intervencije -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Predložiti primjerene intervencije u istraživačkom i praktičnom radu
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti funkcioniranje i značenje sustava socijalne sigurnosti i zaštite (6)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (8)
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza / Stvaranje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja, etičnost.
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Obitelj i dijete s teškoćama u razvoju
2. Životni ciklus i roditeljstvo
3. Položaj mladih s invaliditetom u sustavu visokog školstva u RH i svijetu
4. Lokalna zajednica i djeca s teškoćama u razvoju
5. Međunarodni dokumenti i njihova uloga u zaštiti prava i interesa djece s teškoćama u razvoju
6. Slobodno vrijeme djece s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad
na tekstu.
Argumentirati proces pružanja podrške od rođenja do odrasle dobi
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u zajednici (11) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Obitelj i dijete s teškoćama u razvoju
2. Životni ciklus i roditeljstvo
3. Sustav socijalne skrbi i djeca s teškoćama u razvoju
4. Uloga rane intervencije
5. Multidisciplinarnost i transdisciplinarnost – uloga članova tima
6. Sustav zdravstva i djeca s teškoćama u razvoju
7. Sustav odgoja i obrazovanja u RH i svijetu za djecu s teškoćama u razvoju
8. Položaj mladih s invaliditetom u sustavu visokog školstva u RH i svijetu
9. Lokalna zajednica i djeca s teškoćama u razvoju
10. Međunarodni dokumenti i njihova uloga u zaštiti prava i interesa djece s teškoćama u razvoju
11. Slobodno vrijeme djece s teškoćama u razvoju -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.