Suvremene teorije razvoja društva.
Temeljni pokazatelji gospodarskog, socijalnog i političkog razvoja.
Povezanost gospodarskog, socijalnog i političkog razvoja.
Definicija i različite teorije socijalnog razvoja.
Globalne razvojne agencije i koncepti socijalnog razvoja (Svjetska banka, UNDP, OECD, MOR, VE, EU).
Globalizacija, europeizacija i socijalna politika.
Indikatori socijalne kohezije.
Čimbenici i okviri suvremenih socijalnih reformi.
Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih politika.
Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u Hrvatskoj (mirovine, zdravstvo, zapošljavanje, socijalna skrb, obiteljska politika, stanovanje, civilno društvo).
Perspektive razvoja socijalne države u Hrvatskoj.
Socijalna politika i socijalni razvoj – seminar
Socijalna politika i socijalni razvoj – seminar
Ishodi učenja
Prepoznati i diskutirati vodeće teorije društvenog razvoja s pokazateljima ekonomskog i socijalnog razvoja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Opisati prioritete socijalnog razvoja i njihovu povezanost s
ekonomskim razvojem.
4. Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost primjene
znanja u praksi, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg
mišljenja, sposobnost razlikovanja osobnih uvjerenja od
argumenata, etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
1. Suvremene teorije razvoja društva.
2. Temeljni pokazatelji gospodarskog, socijalnog i
političkog razvoja.
3. Povezanost gospodarskog, socijalnog i političkog
razvoja.
4. Definicija i različite teorije socijalnog razvoja. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu eseja, studentska
debata, samostalno čitanje literature.
Prepoznati i diskutirati okvire suvremenih socijalnih reformi s indikatorima socijalne kohezije.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
11. Vrednovati prioritete socijalnog razvoja od lokalne do
nacionalne razine.
14. Objasniti razlike među različitim sustavima socijalne sigurnosti,
prednosti i rizike povezane s tim pristupima, predložiti unapređenje
određenih postojećih uređenja te preuzeti odgovornost za
provođenje predloženih promjena. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,
sposobnost učenja, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Globalizacija, europeizacija i socijalna politika.
2. Indikatori socijalne kohezije.
3. Čimbenici i okviri suvremenih socijalnih reformi.
4. Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih
politika. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature.
Kritički analizirati ključne programe socijalne politike i socijalne izdatke.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive skupine.
12. Vrednovati djelotvornost i kvalitetu socijalnih usluga. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina analize i obrade informacija, vještina jasnog i
razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, logičko
argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost
razlikovanja osobnih uvjerenja od argumenata, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Problemi izgradnje održivog sustava socijalne države u Hrvatskoj
(mirovine, zdravstvo, zapošljavanje, socijalna skrb, obiteljska
politika, stanovanje, civilno društvo) -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, studentska
debata, samostalno čitanje literature.
Kritički analizirati koncepte socijalnih ulaganja i socijalnih inovacija
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
9. Kritički analizirati prioritete socijalnih ulaganja te obilježja i
ishoda programa i mjera socijalne politike.
10. Usporediti primjenjivost socijalnih inovacija. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
precizne formulacije stavova, sposobnost stvaranja novih ideja,
vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja,
logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja,. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Novi socijalni rizici kao izazov reformama socijalnih politika.
2. Socijalna ulaganja i socijalni razvoj
3. Socijalne inovacije i socijalni razvoj -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.
Primijeniti usvojena znanja u pripremi nacrta projektnog prijedloga u području socijalnog razvoja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
5. Diskutirati o prioritetima socijalnih programa za ranjive
skupine.
6. Razviti prijedlog socijalnog projekata u području socijalnog
razvoja
13. Planirati provedbu inovativnih socijalnih projekta -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
stvaranja novih ideja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i
pisanog izražavanja, logičko argumentiranje uz uvažavanje
drugačijeg mišljenja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Perspektive razvoja socijalne države u Hrvatskoj.
2. Upravljanje i razvoj projekata. -
NASTAVNE METODE
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu,
studentska debata, samostalno čitanje literature.