Sati nastave: 30P + 30V
Metode analize u socijalnoj politici
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
S. Becker, Bryman; Understanding Research for Social Policy and Practice- Themes, methods and approaches; Policy Press: Bristol. (2004), str
PREPORUČENA LITERATURA
Ian Greener, Bent Greve; Evidence and Evaluation in Social Policy-; Wiley-Blackwell (2014), str
Ishodi učenja
Izraditi nacrt prijedloga projekta/programa u skladu s praksom europskih programa
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
6. Razviti prijedlog socijalnog projekata u području socijalnog
razvoja
13. Planirati provedbu inovativnih socijalnih projekta. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i samokritike, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja,
upravljačke vještine i poduzetništvo, izrada projektnih prijedloga,
upravljanje projektom -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. EU i socijalna politika: analiza, oblikovanje i provedba
politika
2. Analiza i procjena potreba u socijalnim programima
3. Prijava projekta- projektni ciklus i elementi projekta
4. Prijava projekta -Natječajna dokumentacija
5. Izvještavanje i financijsko praćenje projekta
6. Nacrt istraživanja/prijedlog projekta -
NASTAVNE METODE
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, izrada pisanog rada , samostalno čitanje literature.
Primijeniti metode analize socijalnih problema relevantnih za programe socijalne politike
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
4.Interpretirati pokazatelje socijalnog razvoja u kontekstu EU
socijalnog modela.
7.Primijeniti načela evaluacije socijalnih projekata -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Analiza socijalnih politika: politike temelje na dokazima
2. EU i socijalna politika: analiza, oblikovanje i provedba
politika
3. Socijalni razvoj kao dio programa regionalnog i urbanog
razvoja
4. Analize lokalnih socijalnih politika-primjer grada
Zagreba
5. Analiza i procjena potreba u socijalnim programima
6. Društveni utjecaj –mjerenje i primjeri
7. Evaluacijska istraživanja
8. Kvantitativne metode
9. Kvalitativne metode i komparativna analiza
10. Utjecaj istraživanja na programe socijalne politike
11. Nacrt istraživanja/prijedlog projekta -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Razumjeti faze i obilježja procesa izrade strateških planova razvoja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
3. Identificirati okvire strateškog planiranja u socijalnog politici.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i samokritike,
sposobnost primjene znanja u praksi, vještina upravljanja
informacijama, sposobnost učenja, -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Analiza socijalnih politika: politike temelje na dokazima
2. EU i socijalna politika: analiza, oblikovanje i provedba
politika
3. Socijalni razvoj kao dio programa regionalnog i urbanog
razvoja
4. Analize lokalnih socijalnih politika-primjer grada
Zagreba
5. Analiza i procjena potreba u socijalnim programima
6. Utjecaj istraživanja na programe socijalne politike -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Interpretirati ulogu evaluacijskih istraživanja
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
7. Primijeniti načela evaluacije socijalnih projekata
-
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke
vještine, sposobnost učenja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Analiza i procjena potreba u socijalnim programima
2. Društveni utjecaj –mjerenje i primjeri
3. Evaluacijska istraživanja
4. Kvantitativne metode
5. Kvalitativne metode i komparativna analiza
6. Utjecaj istraživanja na programe socijalne politike
7. Uloga dionika i transdisciplinarnost/Socijalne inovacije -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Analizirati ulogu relevantnih dionika u procesima izrade socijalnih projekata i programa
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Identificirati programe socijalne politike koji su sastavnice
hrvatske socijalne države.
3. Identificirati okvire strateškog planiranja u socijalnog politici.
4. Razumjeti ulogu ključnih dionika socijalnog razvoja. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Analiza socijalnih politika: politike temelje na dokazima
2. EU i socijalna politika: analiza, oblikovanje i provedba
politika
3. Socijalni razvoj kao dio programa regionalnog i urbanog
razvoja
4. Analize lokalnih socijalnih politika-primjer grada
Zagreba
5. Analiza i procjena potreba u socijalnim programima
6. Društveni utjecaj –mjerenje i primjeri
10.Utjecaj istraživanja na programe socijalne politike
12. Uloga dionika i transdisciplinarnost/Socijalne inovacije -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.