Svrha izučavanja razvoja uprave kroz povijest; suvremena upravna organizacija i tradicijske odrednice; kontinuitet i diskontinuitet, Glavni upravni modeli u Europi: Engleska, Francuska, Njemačka. Razvoj uprave u hrvatskom okruženju: Austrija, Ugarska, Venecija, Srbija. Upravna organizacija na području Hrvatske u srednjem vijeku. Središnja vlast. Pojava i razvoj županija, položaj i uređenje gradova.
Dalmatinski gradovi do i nakon pada pod mletačku vlast; Dubrovačka republika. Upravne reforme Marije Terezije i Josipa II: apsolutizam, centralizam i modernizacija; kraljevinsko vijeće; okružja i gradovi, Počeci upravne naobrazbe (Škola za političko-kameralne studije u Varaždinu i Pravni fakultet u Zagrebu)
Bachov apsolutizam i modernizacija hrvatske uprave; krunovine u Monarhiji, okružja, gradovi, općine. Austro-ugarska nagodba. Hrvatsko-ugarska nagodba i modernizacija uprave u autonomnom okviru: Hrvatski sabor, Zemaljska vlada, županije, gradovi; općine; Rijeka. Počeci javnih službi. Dalmacija i Istra: upravne reforme u razdoblju francuske vlasti (1805-13); organizacija uprave u razdoblju austrijske vlasti (1813-1918). Organizacija uprave u razdoblju prve jugoslavenske države (1918-41). Uprava u NDH: ustaški pokret i organizacija uprave; središnja vlast, upravno-teritorijalna organizacija. Uprava u antifašističkom pokretu: KPJ i upravni organi; AVNOJ, ZAVNOH, NOO. Hrvatska uprava u jugoslavenskoj državi 1945-90. I. Hrvatska uprava u jugoslavenskoj državi 1945-90. Razvoj uprave u samostalnoj Republici Hrvatskoj.
Povijest hrvatske uprave
Povijest hrvatske uprave
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Dalibor Čepulo; Hrvatska pravna povijest u europskom kontekstu od srednjeg vijeka do suvremenog doba; Zagreb: Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2021), str. 65-76, 82-94, 144- 155, 172-192, 202-206, 218-227, 231-236, 241-242, 243-247, 261-264, 268-276, 278-283, 289- 294, 300-302, 306-314, 336-343, 349-378, 390-395, 408-413
Dalibor Čepulo; Izgradnja hrvatske moderne uprave i javnih službi 1874 – 1876.; Hrvatska i komparativna javna uprava, 3 1 (2002), str. 89-126
Eugen Pusić; Hrvatska središnja državna uprava i uporedni sustavi; Zagreb: Školska knjiga (1997), str. 163-168, 172-181
PREPORUČENA LITERATURA
Ivan Beuc; Povijest institucija državne vlasti Kraljevine Hrvatske, Slavonije i Dalmacije; Zagreb
Ivo Goldstein i dr.; Hrvatske županije kroz stoljeća; Zagreb: Školska knjiga (1996)
Medvedović, Dragan; Hrestomatija upravnog prava; Zagreb (2003)
Ishodi učenja
Opisati glavne upravne modele u Europi i razvoj uprave u hrvatskom okruženju.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju, temeljne
pravne, političke i upravne procese na razini Europske unije te
njihov utjecaj na javnu upravu država članica. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Pamćenje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, prijenos
znanja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Svrha izučavanja razvoja uprave kroz povijest; suvremena
upravna organizacija i tradicijske odrednice; kontinuitet i
diskontinuitet, Glavni upravni modeli u Europi: Engleska,
Francuska, Njemačka.
2. Razvoj uprave u hrvatskom okruženju: Austrija, Ugarska,
Venecija, Srbija. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Objasniti upravne reforme u Hrvatskoj i Slavoniji u predmodernizacijskom razdoblju
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na
politički sustav i ustavnopravni okvir. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost kritike, sposobnost učenja, sposobnost
prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Upravne reforme Marije Terezije i Josipa II: apsolutizam,
centralizam i modernizacija; Kraljevinsko vijeće; okružja i
gradovi, Počeci upravne naobrazbe (Škola za političko-kameralne
studije u Varaždinu i Pravni fakultet u Zagrebu) -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Analizirati izgradnju moderne hrvatske uprave i javnih službi u razdoblju nakon Hrvatsko-ugarske nagodbe
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na
politički sustav i ustavnopravni okvir. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost kritike, sposobnost učenja, sposobnost
prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Austro-ugarska nagodba. Hrvatsko-ugarska nagodba i
modernizacija uprave u autonomnom okviru: Hrvatski sabor,
Zemaljska vlada, županije, gradovi; općine; Rijeka. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Analizirati razvoj uprave na hrvatskim područjima u jugoslavenskoj državi 1918 - 1941.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na
politički sustav i ustavnopravni okvir. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost kritike, sposobnost učenja, sposobnost
prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Organizacija uprave na hrvatskim područjima u Kraljevini
SHS/Jugoslaviji (1918-41). -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Prosuditi razvoj uprave na hrvatskim područjima za vrijeme II. svjetskog rata.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na
politički sustav i ustavnopravni okvir. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost kritike, sposobnost učenja, sposobnost
prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Uprava u NDH: ustaški pokret i organizacija uprave; središnja
vlast, upravno-teritorijalna organizacija. Uprava u antifašističkom
pokretu: KPJ i upravni organi; AVNOJ, ZAVNOH, NOO. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Vrednovati razvoj hrvatske uprave u jugoslavenskoj državi od 1945. do 1990.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu na
politički sustav i ustavnopravni okvir. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost kritike, sposobnost učenja, sposobnost
prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Hrvatska uprava u jugoslavenskoj državi 1945-90. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata,
samostalno čitanje literature.