Font Kontrast

Društveno korisno učenje i socijalne intervencije

U sklopu Studijskog centra socijalnog rada, Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pokrenut je izborni kolegij Društveno korisno učenje i socijalne intervencije s ciljem uključivanja studenata u zajednicu već od samog početka studija.

Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda koja studentima omogućava da znanja i vještine stečene u sklopu studija primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava neki društveni problem/potreba.

Implementacijom društveno korisnog učenja u nastavu dolazi do maksimalne uključenosti studenta/budućeg stručnjaka i u sadržaj kolegija i u njegovu primjenu u zajednici pri čemu je korist za sve sudionike višestruka:

  • za studente/buduće stručnjake DKU je korisno jer razvija kritičko mišljenje, povezuje teoriju i praksu, unaprjeđuje komunikacijske i organizacijske vještine, razvija timski rad, produbljuje razumijevanje sadržaja kolegija, razvija svijest o postojećim problemima i potrebama te sposobnost kreativnog rješavanja istih…
  • za društvenu zajednicu DKU je korisno jer društvenim partnerima povećava vidljivost, pomaže širenju svijesti o njima važnim temama, osigurava dodatne entuzijastične ljudske potencijale i novu perspektivu, omogućava znanstveno utemeljen pristup problemu i rješavanju istoga, osnažuje veze sa akademskom zajednicom, poboljšava učinkovitost i opseg pružanja usluga korisnicima…
  • za akademsku zajednicu DKU je korisno zbog povezivanja nastavne i civilne misije Sveučilišta

 

TKO? STUDENTI 1. godine socijalnog rada + AKADEMSKI MENTORI izv. prof. dr. sc. Marijana Majdak (socijalni radnik) i doc. dr. sc. Koraljka Modić Stanke (psiholog) + DRUŠTVENI PARTNERI u zajednici

ŠTO? razvoj projekta kojim se rješava postojeći problem/potreba u zajednici

GDJE? u zajednici (za zajednicu i sa zajednicom) i online

KADA? ljetni semestar ak. god. 2022./2023.

KAKO? timski rad, kontinuirana aktivna uključenost studenata u zajednici (minimalno 25 sati) i kritičko promišljanje

ZAŠTO? uključivanje je prvi korak do promjene

 

Studenti koji razmišljaju o upisu ovog izbornog kolegija trebali bi u obzir uzeti nekoliko ključnih informacija…

 

KLJUČNE INFORMACIJE za studente koji razmišljaju upisati ovaj izborni kolegij:

  • kolegij može upisati maksimalno 40 studenata
  • nastava će se izvoditi u nekoliko oblika:

1) predavanja (koncentrirano, u blok-terminima smještenim većinom u prvom dijelu semestra),

2) mješovito učenje (e-tečaj u trajanju 4 sata),

3) terenska nastava (timski rad na razvoju i provedbi projekata u zajednici, za zajednicu i sa zajednicom – minimalno 25 sati tijekom semestra) i

4) samostalni zadaci (proučavanje literature, dnevnici rada i kritičko promišljanje)

 

-> najveće opterećenje očekuje se tijekom ožujka jer će se paralelno odvijati više oblika nastave; u ostatku semestra fokus će biti na provedbi projekta i kritičkom promišljanju

 

  • za uspješno polaganje kolegija preduvjet je aktivno sudjelovanje na projektnom zadatku (što istovremeno ima i najveću težinu u konačnoj ocjeni)
  • u slučaju nedoumica ili potrebe dodatnih pojašnjenja – javite se na: kmodicstanke@pravo.hr

ISKUSTVA STUDENATA SOCIJALNOG RADA NA KOLEGIJU DKUiSI

Izdvojeni dojmovi studenata koji su u ak. god. 2020./2021. uživo ili online sudjelovali u projektima društveno korisnog učenja s četiri različita društvena partnera:

  • “Iznimno sam zadovoljna upisom ovoga kolegija jer je doprinjeo mom osobnom razvoju” (AMBIDEKSTER 2, O)
  • “zaista mi je bilo super što sam imala priliku bolje se upoznati s time kako stvari zapravo funkcioniraju i kako je to surađivati s nekom udrugom i raditi u timu kada svi ovisimo jedni o drugima. Tako da je bilo korisno, naučilo me svačemu i natjeralo da izađem iz svoje komfort zone te da steknem nove vještine i više samopouzdanja” (PRAGMA 1, O)
  • “nije bio moj prvi izbor i malo me na početku prestrašilo što je toga tako puno bilo i mislila sam da će mi uzeti jako puno vremena, ali iako mi je uzelo određeno vrijeme drago mi je da sam bila dio ovoga” (UKSR-M 2, U)
  • “dobila sam mogućnost uvida u stvarnu situaciju koja me očekuje možda na budućem poslu, a šta nisam mogla dobiti da sam sudjelovala na nekom drugom kolegiju” (UKSR-K 3, O)
  • “mentorica je bila jako dobra, trudila se jako uklopiti nas sve u svoj raspored iako znamo koliko joj je to bilo teško, imala je dobre sugestije. Korisnici doma su također bili super i bolji od očekivanog, sudjelovali su i na kraju mi je bilo drago što sam u ovom timu iako na početku nisam baš bila oduševljena izborom” (PARK 2, U)

 

 

Znanstveni rad posvećen evaluaciji DKU kolegija u hibridnom i full-online obliku dostupan je na poveznici:

https://www.bib.irb.hr/1175681

 

Znanstveni rad posvećen dobrobitima društveno korisnog učenja iz perspektive budućih socijalnih radnika dostupan je na poveznici:

https://hrcak.srce.hr/file/423573

 

HRT Školstvo i znanost – prilog o društveno korisnom učenju: https://fb.watch/k3KDXBEOZC/

Pravni fakultet

Zatvori Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja. Kliknite ovdje i saznajte više informacija.