Uvod: Predmet i sadržaj ekonomike poduzeća. Odnos s drugim ekonomskim disciplinama te povezanost s ostalim društvenim znanostima (4h)
Pravne forme: obrt, društva kapitala, mješovita društva. (4h)
Upravljanje poduzećem (menadžment): stvaranje vrijednosti -cilj, faze upravljanja, zadaci upravljanja, organizacija, tehnike upravljanja. (4)
Upravljanje informacijama: izvori informacija, bilanca, račun dobiti i gubitka, mjesta stvaranja vrijednosti, efikasnost stvaranja vrijednosti, break-even analiza, menadžment informacijski sustavi (MIS). (4h)
Upravljanje financijskim kapitalom: kapital i imovina, financiranje i investicije, likvidnost, rentabilnost, leasing, factoring, izračuni vrijednosti poduzeća. (4h)
Upravljanje intelektualnim kapitalom: humani kapital, strukturalni kapital, organizacijski kapital, potrošački kapital, procjena intelektualnog kapitala, unapređivanje intelektualnog kapitala. (4h)
Proizvodnja: tipovi proizvodnje, organizacijske forme, proizvodni procesi, robotizacija proizvodnje. (2h)
Marketing: istraživanje tržišta, segmentiranje tržišta, proizvodi, životni ciklus proizvoda, analiza proizvodnog programa, strategije cijena proizvoda, distribucija, promocija, promidžba. (4h)
Ekonomika poduzeća
Ekonomika poduzeća
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Vranjican, S.,; Politička ekonomija; Pravni fakultet, Zagreb (2007), str. 39-72; 87-109; 187-324; 414-462
Mankiw, G.,; Osnove ekonomije; Mate (2006), str. 313-369
Ishodi učenja
Prepoznavanje i kritičko vrednovanje djelovanje poduzeća u društvenoekonomsko-pravnom okružju
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1.Objasniti procese i instrumente financiranja javne uprave i upravljanja
javnim financijama. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog
izražavanja, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Poduzetništvo
2. Troškovi proizvodnje -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Identificirati povijesne, političke, ekonomske i druge društvene čimbenike mjerodavne za poduzeće
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
19. Razlikovati i primijeniti komunikacijske i informacijske instrumente i u
digitalnom okruženju javne uprave i interno, u skladu s njihovim
obilježjima i pravnim okvirom. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje
drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Prednosti i mane dioničkih društva
2. Globalizacija
3. Holding kompanije -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Diskutirati o ekonomskim, socijalnim i drugim društvenim posljedicama tržišta nesavršene konkurencije
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
11. Interpretirati materijalno pravo u postupcima ostvarenja prava,
nametanja obveza i zaštite pravnih interesa stranaka. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
4. Oligopol
5. Monopol -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Shvatiti ulogu managementa u upravljanju poduzećem
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost precizne formulacije stavova, sposobnost
stvaranja novih ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Management
2. Ljudski kapital
3. Poduzeće i globalizacija -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.