Kolegij Uvod u socijalnu pedagogiju ima za cilj upoznati studente s bitnim konceptima socijalne pedagogije, uvesti studente u kompleksnu problematiku poremećaja u ponašanju djece i mladih kao i ladih s posebnim potrebama, ukazati na važnosti znanstvenih, teorijskih i praktičnih aspekata socijalnopedagoških intervencija naglašavajući potrebu interdisciplinarnoga pristupa.
Sadržaj predmeta
Suvremena socijalna pedagogija: definicija, predmet, temeljni teorijski koncepti;
Znanstvena utemeljenost socijalne pedagogije;
Odnos socijalne pedagogije i drugih pomažućih profesija (osobito socijalnog rada);
Pojmovno određenje poremećaja u ponašanju (terminološka pitanja, definicije, klasifikacije, kriteriji kategoriziranja);
Etiologija poremećaja u ponašanju: multikauzalnost, dijalektičnost i dinamičnost;
Pojmovno određenje socijalne integracije (odgoja osoba s poremećajima u ponašanju);
Važnost etike u socijalnopedagoškim intervencijama;
Specifičnosti socijalnopedagoških intervencija (kontinuum intervencija);
Značaj timskog rada u socijalnoj integraciji osoba s poremećajima u ponašanju