Terenska praksa iz Socijalnog rada s osobama s invaliditetom
Terenska praksa iz Socijalnog rada s osobama s invaliditetom
Ishodi učenja
Analizirati funkcioniranje osoba s invaliditetom i članova njihovih obitelji u zajednici.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice. (2)
Primijeniti metode socijalnog rada s pojedincem, obitelji, grupom i zajednicom. (5)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje. (7)
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici. (8) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vrednovanje specijaliziranih činjenica, pojmova, postupaka, principa i teorija vezanih za osobe s invaliditetom i članove njihovih obitelji, uključujući njihovo kritičko razumijevanje
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
2. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s
kojima se susreću u svakodnevnom životu
3. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
4. Odrađivanje zadataka na praksi -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze osoba s invaliditetom i članova njihovih obitelji.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu.(1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice. (2)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje. (7)
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici. (8) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vrednovanje specijaliziranih činjenica, pojmova, postupaka, principa i teorija vezanih za osobe s invaliditetom i članove njihovih obitelji, uključujući njihovo kritičko razumijevanje.
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi.
Upravljanje složenom komunikacijom, interakcijama i procesom
suradnje s osobama s invaliditetom i članovima njihovih obitelji. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Upoznavanje s radom udruge/ ustanove, strukturom zaposlenih stručnjaka (osobito socijalne radnice/ radnika) te podjelom poslova unutar ustanove/ udruge
2. Upoznavanje s uslugama koje udruga/ ustanova pruža te projektima koji se provode
3. Upoznavanje i rad na dokumentaciji ustanove/ udruge
4. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
5. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s kojima se susreću u svakodnevnom životu
6. Upoznavanje s poslovima i zadacima socijalnog radnika u udruzi/ ustanovi
7. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
8. Odrađivanje zadataka na praksi -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije s različitim skupinama osoba s invaliditetom potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada (3)
-
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Upravljanje složenom komunikacijom s korisnicima s različitim invaliditetima.
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi.
Upravljanje složenom komunikacijom, interakcijama i procesom
suradnje s osobama s invaliditetom i članovima njihovih obitelji. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Osobe s oštećenjima vida
2. Osobe s oštećenjem sluha
3. Osobe s oštećenjima govorno-glasovne komunikacije
4. Gluhoslijepe osobe
5. Osobe s poremećajima iz autističnog spektra
6. Osobe s intelektualnim teškoćama
7. Osobe s duševnim smetnjama
8. Osobe s višestrukim oštećenjima
9. Osobe s tjelesnim invaliditetom
10. Invalidi rada
11. Hrvatski ratni vojni invalidi iz Domovinskog rata
12. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
13. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s kojima se susreću u svakodnevnom životu
14. Upoznavanje s poslovima i zadacima socijalnog radnika u udruzi/ ustanovi
15. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
16. Odrađivanje zadataka na praksi
17. Sastavljanje socijalne anamneze jednog člana/ korisnika. -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Procijeniti potrebe osoba s invaliditetom i članova njihovih obitelji i potrebne oblike podrške.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice (2)
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza / Stvaranje
-
VJEŠTINE
Upravljanje složenom komunikacijom s korisnicima s različitim invaliditetima.
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi.
Upravljanje složenom komunikacijom, interakcijama i procesom
suradnje s osobama s invaliditetom i članovima njihovih obitelji. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Upoznavanje s radom udruge/ ustanove, strukturom zaposlenih stručnjaka (osobito socijalne radnice/ radnika) te podjelom poslova unutar ustanove/ udruge
2. Upoznavanje s uslugama koje udruga/ ustanova pruža te projektima koji se provode
3. Upoznavanje i rad na dokumentaciji ustanove/ udruge
4. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
5. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s
kojima se susreću u svakodnevnom životu
6. Upoznavanje s poslovima i zadacima socijalnog radnika u udruzi/ ustanovi
7. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
8. Odrađivanje zadataka na praksi
9. Sastavljanje socijalne anamneze jednog člana/ korisnika. -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Procijeniti kvalitetu života osoba s invaliditetom i članova njihovih obitelji.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu. (1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice. (2)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te mogućnosti njihovog rješavanja. (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza / Stvaranje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama o osobama s invaliditetom. Sinteza spoznaja o osobama s invaliditetom.
Prikupljanje, interpretiranje, procjenjivanje, odabiranje i kreativno korištenje različitih relevantnih činjenica o osobama s invaliditetom. Prikupljanjem, interpretiranjem i procjenjivanjem činjenica analizirati i napraviti procjenu kvalitete života osoba s invaliditetom.
Upravljanje složenom komunikacijom, interakcijama i procesom
suradnje s osobama s invaliditetom i članovima njihovih obitelji. Sposobnost stvaranja novih ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
2. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s kojima se susreću u svakodnevnom životu
3. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
4. Odrađivanje zadataka na praksi
5. Sastavljanje socijalne anamneze jednog člana/ korisnika. -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Napraviti socijalnu anamnezu osobe s invaliditetom ili člana obitelji osobe s invaliditetom.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu. (1)
Napraviti cjelovitu procjenu obilježja i sustava korisnika, obitelji, grupe ili zajednice. (2)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada. (3)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja. (15) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza / Stvaranje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama o osobama s invaliditetom. Sinteza spoznaja o osobama s invaliditetom.
Prikupljanje, interpretiranje, procjenjivanje, odabiranje i kreativno korištenje različitih relevantnih činjenica o osobama s invaliditetom . Prikupljanjem, interpretiranjem i procjenjivanjem činjenica analizirati i napraviti procjenu kvalitete života osoba s invaliditetom.
Upravljanje složenom komunikacijom, interakcijama i procesom
suradnje s osobama s invaliditetom i članovima njihovih obitelji. Sposobnost stvaranja novih ideja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Upoznavanje i rad na dokumentaciji ustanove/ udruge
2. Rad s članovima udruge/ korisnicima ustanove
3. Upoznavanje sa specifičnim potrebama članova udruge/ korisnika ustanove, vrstom i težinom njihovog oštećenja te različitim problemskim/ izazovnim situacijama s kojima se susreću u svakodnevnom životu
4. Upoznavanje s poslovima i zadacima socijalnog radnika u udruzi/ ustanovi
5. Susret s članovima udruge/ korisnicima ustanove
6. Odrađivanje zadataka na praksi
7. Sastavljanje socijalne anamneze jednog člana/ korisnika. -
NASTAVNE METODE
Terenski rad, rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog
zadatka, demonstracija praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.