Ciljevi predmeta su upoznati studente s mogućnostima suvremenog socijalnog rada putem modernih tehnologija, novim rizicima u virtualnom okruženju i specifičnostima etičkih standarda upotrebe modernih tehnologija u praksi socijalnog rada. Također, cilj predmeta je upoznati studente s različitim mogućnostima e-učenja.
Aktivnosti na kolegiju pridonose razvijanju sposobnosti kritičkog promišljanja studenata, sposobnosti učinkovitog samostalnog rada i rada u timu, sposobnosti usmenog i pisanog predstavljanja rezultata rada te uvažavanja različitosti i multikulturalnosti.
Socijalni rad u virtualnom okruženju
Socijalni rad u virtualnom okruženju
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Vejmelka, L.; Strabić, N. Jazvo, M; Online aktivnosti i rizična ponašanja adolescenata u virtualnom okruženju.; Društvena istraživanja: journal for general social issues, 26 (2017), str. 159-78
Reamer, F.G.; Social work in a digital age: Ethical and risk management challenges; Social Work 58, (2) (2013), str. 163-172
Social work and social presence in an online world; Lamendola, W.; Journal of technology in the human services, 28 (2010), str. 108-119
Mishna, F., Bogo, M., Root, J., Sawyer, J.L. Khoury-Kassabri, M..; I just crept in: The digital age and implications for social work practice.; Clinical Social Work, (2012), str. 277-286
Mihajlov, M Vejmelka, L.; Internet addiction: A review of the first twenty years; Psychiatria Danubina (2017), str. 260-272
Černja, I., Vejmelka, L. Rajter, M.; Internet addiction test: Croatian preliminary study; BMC Psychiatry (2019), str. 388
Vidović, P. Vejmelka, L.; Korisnost i uloga virtualnog okruženja u pomažućoj praksi; Hrvatska Revija za Rehabilitacijska Istrazivanja (2018), str. 138-151
Vejmelka, L. Jurinić, J.; Terminologija i konceptualizacija seksualnog iskorištavanja djece na internetu; Kriminologija socijalna integracija: časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (2020), str. 95-114
PREPORUČENA LITERATURA
Istraživanje o iskustvima i ponašanjima djece na Internetu i na društvenoj mreži Facebook; http://www.poliklinika-djeca.hr/istrazivanja/istrazivanje-o-iskustvima-i-ponasanjima-djece-na-internetu-i-na-drustvenoj-mrezi-facebook-2/
Prevare i računalna sigurnost,; http://www.mup.hr/89346.aspx
Centar za sigurniji internet; www.csi.hr
Association of Social Work Boards; Model regulatory standards for technology and social work practice.; https://www.aswb.org/wp-content/uploads/2015/03/ASWB-Model-Regulatory-Standards-for-Technology-and-Social-Work-Practice.pdf (2015)
NASW and ASWB standards for technology and social work practice; National Association of Social Workers Association of Social Work Boards. (2005)
Ishodi učenja
Prepoznati rizike digitalnog okruženja značajnih za praksu socijalnog rada i mogućnosti sigurnog korištenja interneta
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i vrijednosti socijalnog rada (3)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi vještina upravljanja informacijama digitalne vještine
etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
Utjecaj tehnologije na svakodnevni život Koristi i rizici modernih tehnologija Problematična upotreba internet
Digitalno okruženje i društvene mreže -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, rad u podgrupama, rješavanje individualnih zadataka, sinkroni i asinkroni oblici e-učenja,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće
Primjeniti digitalne kompetencije i vještine profesionalne komunikacije u direktnoj praksi sa specifičnim skupinama korisnika u online okruženju
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi vještina upravljanja informacijama vještina online komuniciranja digitalne vještine
sposobnost rješavanja problema kreiranje sadržaja
sposobnost samoprocjene etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
Digitalne kompetencije i digitalni alati
Praksa socijalnog rada u digitalnom okruženju Upotreba tehnologija u direktnoj praksi s korisnicima -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, rad u podgrupama, rješavanje
individualnih zadataka, sinkroni i asinkroni oblici e-učenja, edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće
Izabrati odgovarajuće metode, tehnike i alate za profesionalno djelovanje u online okruženju
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi vještina upravljanja informacijama vještina online komuniciranja digitalne vještine
sposobnost rješavanja problema kreiranje sadržaja
sposobnost samoprocjene
etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
Zagovaračke aktivnosti na društvenim mrežama Digitalne kompetencije i digitalni alati
Praksa socijalnog rada u digitalnom okruženju
Upotreba tehnologija u direktnoj praksi s korisnicima -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, rad u podgrupama, rješavanje
individualnih zadataka, sinkroni i asinkroni oblici e-učenja, edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće
Integrirati specifična etička načela vezana uz praksu socijalnog rada u online okruženju i upotrebu modernih tehnologija u pomažućoj praksi
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i problema (16) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi vještina upravljanja informacijama vještina online komuniciranja sposobnost rješavanja problema sposobnost samoprocjene
etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
Specifičnosti etike u radu sa različitim skupinama korisnika u online
okruženju i upotrebe tehnologije u direktnoj praksi -
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, rad u podgrupama, rješavanje
individualnih zadataka, sinkroni i asinkroni oblici e-učenja, edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće
Kreirati prijedlog online aktivnosti kao odgovor na identificirane potrebe korisnika, grupa, organizacija ili zajednice
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u socijalnom radu (1)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim profesijama (10)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i problema (16)
Razviti prijedloge projekata i programa u zajednici s ciljem povećanja kvalitete života različitih društvenih skupina (18) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi vještina upravljanja informacijama vještina online komuniciranja digitalne vještine
sposobnost rješavanja problema kreiranje sadržaja
sposobnost samoprocjene
etičnost -
SADRŽAJ UČENJA
Izrada i prezentacija online projekata
-
NASTAVNE METODE
Predavanje, interaktivna rasprava, rad u podgrupama, rješavanje individualnih zadataka, sinkroni i asinkroni oblici e-učenja,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće