Pojam organizacije. pristupi proučavanju organizacije. Kratak pregled povijesnog razvoja organizacijske znanosti. Klasična, neoklasična organizacijska teorija. Oblikovanje radnih mjesta. proširenje, Obogaćenje radnih mjesta. Motivacija. Sadržajne i procesna teorije. Emocije i stavovi. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja organizacija. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima. Organizacijska okolina. Ekonomika organizacija. Primjeri normativnog i pozitivističkog promišljanja organizacije. problemi empirijskog istraživanja organizacije. Problem definiranja granica organizacija kao cjelovitih sustava. Mrežne organizacije. Prilike i rizici izdvajanja aktivnosti. Privatne i javne organizacije. Ekonomika vlasničkih odnosa. Ograničena racionalnost. Oportunističko ponašanje. Problemi pri oblikovanju radnih mjesta profesionalnih djelatnika i javnih menadžera. Agencijski odnos. Agencijski troškovi.
Organizacijski razvoj
Organizacijski razvoj
Ishodi učenja
Definirati temeljne pristupe u analizi organizacijskih fenomena i objasniti na koji način definicija problema predodređuje pravce za traženje rješenja, odnosno razabrati ekonomske, tehničke i sociološke odrednice koje opisuju organizaciju i njeno ponašanje
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost prihvata i klasifikacije informacija, vještine usmenog i pisanog
izražavanja, sposobnost prilagodbe komunikacije mediju te različitim
vremenskim i društvenim ograničenjima (vođena rasprava,
jednosmjerno/usmeno predstavljanje vlastitih opažanja i stavova, grupna
interakcija, izražavanje u pisanom obliku). -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Pristupi proučavanju organizacije. Kratak pregled povijesnog razvoja
organizacijske znanosti.
2. Primjeri normativnog i pozitivističkog promišljanja organizacije.
Problemi empirijskog istraživanja organizacije.
3. Klasična i neoklasična organizacijska teorija. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena rasprava, priprema za nastavu kroz samostalno
proučavanje literature.
2. Prepoznati i opisati čimbenike koji utječu na radni učinak i upravni kapacitet, klasificirati čimbenike te objasniti njihovu međusobnu zavisnost.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
1. Sposobnost prihvata i klasifikacije informacija
2. Sposobnost usmenog i pisanog izražavanja
3. Sposobnost prilagodbe osobne komunikacije mediju te
vremenskim i društvenim ograničenjima sukladno
nastavnim aktivnostima (vođena rasprava,
jednosmjerno/usmeno predstavljanje vlastitih opažanja i
stavova, grupna interakcija, izražavanje u pisanom
obliku). -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
4. Oblikovanje radnih mjesta. Problemi pri oblikovanju radnih mjesta
profesionalnih djelatnika i javnih menadžera.
5. Motivacija. Sadržajne i procesna teorije. Emocije i stavovi.
6. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja
organizacija.
7. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima.
8. Organizacijska okolina. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena rasprava, samostalno proučavanje literature, analiza
primjera iz prakse.
Klasificirati obilježja organizacije te organizacijske mehanizme i mjere te pojasniti učinke njihove primjene.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne metode u
proučavanju sustava javne uprave
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne uprave te
organizacijske oblike za njihovo obavljanje. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
1. Sposobnost prihvata i klasifikacije informacija,
2. Sposobnost usmenog i pisanog izražavanja,
3. Sposobnost prilagodbe komunikacije mediju te
različitim vremenskim i društvenim ograničenjima
(vođena rasprava, jednosmjerno/usmeno predstavljanje
vlastitih opažanja i stavova, grupna interakcija,
izražavanje u pisanom obliku). -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Pristupi proučavanju organizacije. Kratak pregled povijesnog razvoja
organizacijske znanosti.
2. Primjeri normativnog i pozitivističkog promišljanja organizacije.
problemi empirijskog istraživanja organizacije.
3. Klasična i neoklasična organizacijska teorija.
4. Oblikovanje radnih mjesta. Problemi pri oblikovanju radnih mjesta
profesionalnih djelatnika i javnih menadžera.
5. Motivacija. Sadržajne i procesna teorije. Emocije i stavovi.
6. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja
organizacija.
7. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima.
8. Organizacijska okolina. -
NASTAVNE METODE
7. Predavanje, vođena rasprava, samostalno proučavanje
literature, analiza primjera iz prakse.
Odrediti ekonomske dimenzije organizacije te usporediti ekonomsku i financijsku efikasnost.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne uprave
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i organizacijski razvoj
u javnoj upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
1. Sposobnost prihvata i klasifikacije informacija
2. Sposobnost usmenog i pisanog izražavanja
3. Sposobnost prilagodbe komunikacije mediju te
različitim vremenskim i društvenim ograničenjima
(vođena rasprava, jednosmjerno/usmeno predstavljanje
vlastitih opažanja i stavova, grupna interakcija,
izražavanje u pisanom obliku). -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
6. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja
organizacija.
7. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima.
8. Organizacijska okolina.
9. Ekonomika organizacija. Ograničena racionalnost. Oportunističko
ponašanje.
10. Problem definiranja granica organizacija kao cjelovitih sustava.
Mrežne organizacije. Prilike i rizici izdvajanja aktivnosti.
11. Ekonomika vlasničkih odnosa. -
NASTAVNE METODE
5. Predavanje, vođena rasprava, samostalno proučavanje
literature, analiza primjera iz prakse.
Procijeniti čimbenike koji djeluju na horizontalnu i vertikalnu složenost organizacije te prednosti i nedostatke alternativnih ustrojbenih rješenja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
4. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne uprave te
organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i organizacijski razvoj
u javnoj upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost planiranja i provedbe grupnog i samostalnog istraživanja:
Vještina pronalaženja i organizacije informacija.
Vještina analize/primjene stečenih spoznaja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
4. Oblikovanje radnih mjesta. Problemi pri oblikovanju radnih mjesta
profesionalnih djelatnika i javnih menadžera.
5. Motivacija. Sadržajne i procesna teorije. Emocije i stavovi.
6. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja
organizacija.
7. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima.
8. Organizacijska okolina.
9. Ekonomika organizacija. Ograničena racionalnost. Oportunističko
ponašanje.
10. Problem definiranja granica organizacija kao cjelovitih sustava.
Mrežne organizacije. Prilike i rizici izdvajanja aktivnosti.
11. Ekonomika vlasničkih odnosa.
12. Agencijski odnos i agencijski troškovi. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena rasprava, priprema za nastavu samostalnim
proučavanjem literature, analiza primjera iz prakse.
Protumačiti okolnosti koji određuju granice sustava. Objasniti pojam ekonomskih sinergija i opisati ishodišta dodane vrijednosti proizišle iz zajedničkog djelovanja. Objasniti ekonomske razloge izdvajanja/pripajanja aktivnosti te biti sposoban raspravljati o ekonomskim i društvenim posljedicama.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i organizacijski razvoj
u javnoj upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost planiranja i provedbe grupnog i samostalnog istraživanja:
Vještina pronalaženja i organizacije informacija.
Vještina analize/primjene stečenih spoznaja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
8. Organizacijska okolina.
9. Ekonomika organizacija. Ograničena racionalnost. Oportunističko
ponašanje.
10. Problem definiranja granica organizacija kao cjelovitih sustava.
Mrežne organizacije. Prilike i rizici izdvajanja aktivnosti.
11. Ekonomika vlasničkih odnosa.
12. Agencijski odnos i agencijski troškovi. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođene rasprave, pripreme za nastavu kroz proučavanje
literature, analiza primjera iz prakse.
Objasniti agencijski odnos i agencijske troškove. Prosuditi koje organizacije posljedice proizlaze iz pokušaja svladavanja (umanjivanja) pojedinog oblika agencijskih troškova. Analizirati praktične probleme pri klasificiranju pojedinih organizacijskih obrazaca/mjera u smislu prikladnosti klasifikacije u određenu kategoriju agencijskih troškova. Usporediti različite upravljačke strukture.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i organizacijski razvoj
u javnoj upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza i vrednovanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost planiranja i provedbe grupnog i samostalnog istraživanja:
Vještina pronalaženja i organizacije informacija.
Vještina analize/primjene stečenih spoznaja -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
11. Ekonomika vlasničkih odnosa.
12. Agencijski odnos i agencijski troškovi. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena rasprava, samostalno proučavanje literature, analiza
primjera iz prakse
Uočiti organizacijski problem iz prakse, opisati ga sukladno teorijskim pojmovima/pristupima, preispitati postojanje alternativnih mogućnosti organizacije, usporediti efikasnost prikazanih alternativa kroz oblikovanje i suprotstavljanje argumenata i formulirati prikladne zaključke.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Sinteza
-
VJEŠTINE
Sposobnost planiranja i provedbe grupnog i samostalnog
istraživanja:
Vještina pronalaženja i organizacije informacija.
Vještina oblikovanja sadržaja na način primjeren primateljima
informacija te okolnostima u kojima se informacija prenosi. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Pristupi proučavanju organizacije. Kratak pregled povijesnog razvoja
organizacijske znanosti.
2. Primjeri normativnog i pozitivističkog promišljanja organizacije.
problemi empirijskog istraživanja organizacije.
3. Klasična i neoklasična organizacijska teorija.
4. Oblikovanje radnih mjesta. Problemi pri oblikovanju radnih mjesta
profesionalnih djelatnika i javnih menadžera.
5. Motivacija. Sadržajne i procesna teorije. Emocije i stavovi.
6. Odnosi autoriteta. Pojam i uloga hijerarhija. Postupak oblikovanja
organizacija.
7. Koordinacijski mehanizmi u različitim organizacijskim obrascima.
8. Organizacijska okolina.
9. Ekonomika organizacija. Ograničena racionalnost. Oportunističko
ponašanje.
10. Problem definiranja granica organizacija kao cjelovitih sustava.
Mrežne organizacije. Prilike i rizici izdvajanja aktivnosti.
11. Ekonomika vlasničkih odnosa.
12. Agencijski odnos i agencijski troškovi. -
NASTAVNE METODE
Analiza primjera iz prakse, vođene rasprave, samostalna
priprema za nastavu proučavanjem literature
Grupni rad na analizi primjera iz prakse (opis slučaja,
prikupljanje i organizacija podataka, provedba analize,
izvođenje zaključaka), priprema i izvedba javne prezentacije,
vođena rasprava