Kolegij nudi uvid u različite pravne tradicije. Pravni su poredci kombinacija različito isprepletenih pravnih tradicija, a razumijevanje njihovih izvorišta važno je za potpunije razumijevanje pojedinih pravnih instituta i njihovu primjenu u praksi.
Komparativno građansko procesno pravo
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Damaška, M.; Faces of Justice and State Authority; Yale
PREPORUČENA LITERATURA
John Henry Merryman; The civil law tradition: an introduction to the legal systems of Western Europe and Latin America; Stanford (1985)
Uzelac, A.; Survival of the third legal tradition? in: IAPL 2009 Conference Materials: Future of Categories – Categories of the Future; IAPL (2009), str. 1-13
The Development of Civil Procedural Law in Twentieth-Century Europe: From party Autonomy to Judicial Case Management and Efficiency, in: C.H. van Rhee (ed.), Judicial Case Management and Efficiency in Civil Litigation; The Development of Civil Procedural Law in Twentieth-Century Europe: From party Autonomy to Judicial Case Management and Efficiency, in: C.H. van Rhee (ed.), Judicial Case Management and Efficiency in Civil Litigation; (2008), str. 11-25
Ishodi učenja
Analizirati tri pravne tradicije: common law, kontinentalno pravo, socijalističko pravo
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
SADRŽAJ UČENJA
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Kritički ocijeniti ulogu pojedinih pravnih profesija u suvremenosti
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
SADRŽAJ UČENJA
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Razlikovati moguće (društvene) ciljeve građanskog postupka
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
SADRŽAJ UČENJA
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.
Napisati raspravljački esej o temi po vlastitom izboru iz područja komparativnoga građanskog prava
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne
odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu
prava.
Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u
odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza.
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi, razumijevanje činjenica, pojmova, postupaka i
načela važnih za područje rada, analiziranje i vrednovanje činjenica radi
primjene u praksi, sposobnost stvaranja novih ideja, istraživačke vještine,
prepoznati nedostatke postojećih pravnih rješenja te predložiti
odgovarajuće pravne mjere za zaobilaženje takvih nedostataka. -
SADRŽAJ UČENJA
Moguće nastavne teme:
1. Merryman, The Civil Law Tradition
2. van Caenegem, Judges, Legislators, Professors
3. Gidi, Introduction to the Principles and Rules of Transnational Civil
Procedure
4. Hellwig, The Legal Profession in Europe
5. Uzelac, Goals of Civil Procedure
6. Galič, Goals of Procedure and preclusions
7. Mańko, Europeanisation of civil procedure -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, odgovaranje na postavljena pitanja i
nejasnoće, rasprava sa studentima, analiza praktičnog problema,
samostalno čitanje literature te poticanje / angažiranje studenata na
aktivno sudjelovanje u raspravi.