Cilj predmeta je razumjeti razloge uvođenja zaštite ljudskih prava u pravni sustav EU te odnos između nacionalnih jamstava temeljnih prava, jamstava u EU i Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda. Osim toga, analizirat će se i različiti oblici diskriminacije koji su pravno regulirani u pravu EU-a. Tijekom predavanja, studenti će steći vještinu identifikacije izvora temeljnih prava te antidiskriminacijskog prava u pravnom poretku EU-a i razumjeti granice u kojima u njihovoj zaštiti djeluje Sud EU-a.
Europsko pravo ravnopravnosti spolova i nediskriminacije
Europsko pravo ravnopravnosti spolova i nediskriminacije
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Snježana Vasiljević; Slično i različito: diskriminacija u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj; Tim Press (2011), str. 1-272
Snježana Vasiljević i Mario Vinković; Temeljna prava i zabrana diskriminacije u praksi europskih i nacionalnih sudova; Narodne novine (2019), str. 1-188
Ishodi učenja
Identificirati različite osnove i oblike diskriminacije.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom okruženju. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, logičko
argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost
kritike i samokritike. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Temeljni pojmovi i koncepti (stereotipi i predrasude,
raznolikost, jednakost, diskriminacija, seksizam – osnove i
oblici)
2. Feminističke i kritička rasna teorija
3. Višestruke i intersekcijske nejednakosti
4. Ključni pojmovi antidiskriminacijskog prava -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija i samostalno čitanje literature.
Definirati i objasniti institute antidiskriminacijskog prava.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom okruženju. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema
i sposobnost primjene znanja u praksi. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Temeljni pojmovi i koncepti (stereotipi i predrasude,
raznolikost, jednakost, diskriminacija, seksizam – osnove i
oblici)
2. Feminističke i kritička rasna teorija
3. Višestruke i intersekcijske nejednakosti
4. Ključni pojmovi antidiskriminacijskog prava -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rad na zadataku i vođena diskusija.
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj antidiskriminacijskih politika.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom okruženju.
3. Primijeniti međunarodne europske izvore prava na nacionalni
sustav javne uprave. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, logičko
argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Institucionalni okvir za implementaciju antidiskriminacijskih
politika
2. Diskriminacija na temelju spola i spolne orijentacije
3. Diskriminacija na temelju rasne/etničke pripadnosti i
vjeroispovjesti
4. Diskriminacija na temelju invaliditeta
5. Diskriminacija na temelju dobi -
NASTAVNE METODE
Predavanja, rad na zadataku, vođena diskusija i samostalno čitanje
literature.
Analizirati institucionalni i javnopolitički okvir te obilježja antidiskriminacijskog prava te mjera antidiskriminacijskih politika.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
3. Primijeniti međunarodne europske izvore prava na nacionalni
sustav javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
uprave.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
društvenih problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne
uprave te organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost precizne formulacije
stavova, sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost primjene
znanja u praksi, uvažavanje multikulturalnosti i različitosti. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Institucionalni okvir za implementaciju antidiskriminacijskih
politika
2. Diskriminacija na temelju spola i spolne orijentacije
3. Diskriminacija na temelju rasne/etničke pripadnosti i
vjeroispovjesti
4. Diskriminacija na temelju invaliditeta
5. Diskriminacija na temelju dobi -
NASTAVNE METODE
Predavanja, rad na zadacima i eseju, vođena rasprava i samostalno
čitanje literature.