Kolegij je osmišljen sa svrhom osnaživanja studenata na (aktivnije) uključivanje u zajednicu omogućavajući da znanja i vještine stečene na kolegiju/studiju primjenjuju na razvoj projekta kojima se rješava neki društveni problem/potreba, s ciljem obogaćenja procesa usvajanja znanja kroz kritičko promišljanje o složenim uzrocima društvenih problema i međusobnu suradnju sa drugim studentima, nastavnicima i društvenim partnerima.
Društveno korisno učenje i socijalne intervencije
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Modić Stanke, Koraljka; Priručnik o društveno korisnom učenju; Zajednica tehničke kulture Osječko-baranjske županije (2019), str. 9-83
Mikelić Preradović, Nives; Učenjem do društva znanja – teorija i praksa društveno korisnog učenja; Zavod za informacijske studije (2009), str. 1-163
PREPORUČENA LITERATURA
Ćulum, Bojana; Jelenc, Lara; Učenje zalaganjem u zajednici-prikaz modela, iskustava i smjernica za primjenu; Sveučilište u Rijeci (2015), str. 1-81
Ishodi učenja
Razlikovati društveno korisno učenje od drugih oblika studentskih aktivnosti u zajednici.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Koncept i razvoj društveno korisnog učenja.
Terminologija društveno korisnog učenja.
Modeli društveno korisnog učenja. -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
samostalno čitanje literature, video isječci.
Prepoznati dobrobit društveno korisnog učenja iz perspektive različitih aktera.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, sposobnost
primjene znanja u praksi. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Svrha i dobrobit društveno korisnog učenja za studente, nastavnike
i društvene partnere.
Uloga pojedinih aktera u projektima društveno korisnog učenja. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka,
izrada praktičnog zadatka.
Identificirati organizaciju u zajednici na temelju kompatibilnosti misije i programa organizacije s ciljevima kolegija u svrhu ostvarivanja partnerstva na projektima društveno korisnog učenja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i
problema te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16)
Razviti prijedloge projekata i programa u zajednici s ciljem
povećanja kvalitete života različitih društvenih skupina (18) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, istraživačke vještine, sposobnost prilagodbe novim
situacijama. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Uspostavljanje partnerstava između akademske i društvene
zajednice.
Odabir društvenih partnera u skladu s ciljevima i mogućnostima. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, demonstracija praktičnog zadatka, izrada praktičnog
zadatka.
Identificirati društveni problem ili potrebu čijem je rješavanju moguće doprinijeti projektom društveno korisnog učenja.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s
položajem društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i
problema te mogućnosti njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, izrada
projektnog prijedloga, prezentacijske i komunikacijske vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Svrha i dobrobit društveno korisnog učenja za studente nastavnike i
društvene partnere.
Odabir društvenih partnera u skladu s ciljevima i mogućnostima.
Alati za planiranje i provođenje projekata društveno korisnog
učenja (matrica odgovornosti, postavljanje ciljeva plan rada PERT,
gantogram). -
NASTAVNE METODE
Predavanja, terenski rad, demonstracija praktičnog zadatka, izrada
praktičnog zadatka.
Predložiti projektno rješenje utemeljeno na znanstvenoj i stručnoj literaturi te provesti projekt koji će doprinijeti rješavanju postojećeg društvenog problema ili potrebe.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Pripremiti plan vođenja procesa promjena i intervencija na razini
pojedinca, obitelji, grupe i zajednice (4)
Primijeniti teorijski okvir s ciljem procjene, planiranja i rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (12)
Razviti prijedloge projekata i programa u zajednici s ciljem
povećanja kvalitete života različitih društvenih skupina (18) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Stvaranje / sinteza
-
VJEŠTINE
sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost stvaranja novih
ideja, vještine upravljanja vremenom, refleksija i kritičko mišljenje,
izrada projektnih prijedloga i upravljanje projektom, prezentacijske
i komunikacijske vještine -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Alati za poticanje kritičkog mišljenja u društveno korisnom učenju
(dnevnici rada, rasprave, e-portfolio).
Alati za planiranje i provođenje projekata društveno korisnog
učenja (matrica odgovornosti, postavljanje ciljeva, plan rada,
PERT, gantogram).
Rad na projektu. -
NASTAVNE METODE
Predavanja, terenski rad, demonstracija praktičnog zadatka, izrada
praktičnog zadatka, izrada pisanog rada.
Kratko i jasno prikazati ciljeve i ishode projekta društveno korisnog učenja u svrhu diseminacije.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (8)
Razviti prijedloge projekata i programa u zajednici s ciljem
povećanja kvalitete života različitih društvenih skupina (18) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i
samokritike, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavna cjelina:
Završna prezentacija projekata i vrednovanje. -
NASTAVNE METODE
Izrada praktičnog zadatka e-portfolija, izrada praktičnog zadatka
izrade prezentacije, demonstracija praktičnog zadatka prezentacije.
Kritički procijeniti sve aspekte projekta s ciljem predlaganja poboljšanja u svrhu unapređenja dobrobiti zajednice.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
Analizirati i evaluirati ishode socijalnih programa te ishode rada s
pojedincem, obitelji, grupom i u zajednici (8)
Primijeniti znanstvene metode u analizi socijalnih rizika i problema
te vrednovanju socijalnih programa i postupanja socijalnih radnika
(13)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki i
ekološki procesi utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj
socijalnih rizika i problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Vrednovanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost kritike i samokritike, sposobnost primjene zna
-
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
Završna prezentacija projekata i vrednovanje. -
NASTAVNE METODE
rješavanje problemskih zadataka, izrada praktičnog zadatka,
demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature