Javne politike u Hrvatskoj
Javne politike u Hrvatskoj
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Hill, M.; Proces stvaranja javnih politika; Fakultet političkih znanosti (2010), str. 3-22, 111-143, 145-164, 165-175
Petek, Ana; Što su hrvatske javne politike?; (2012), str
Petak, Z., Petković, K. i Petek A.; Pojmovnik javnih politika; Fakultet političkih znanosti (2014), str
Žiljak, Tihomir; Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine; (2013), str
PREPORUČENA LITERATURA
Puljiz, V., Ravlić, S., Visković, V.; Hrvatska i EU kako dalje?; Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo (2012), str. 17-41
Ishodi učenja
Razlikovati javne politike u Hrvatskoj i uspoređivati ih s javnim politikama u drugim državama koristeći standardne tipologije u znanosti o javnim politikama.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja
problema, vještina jasnog i razgovjetnog usmenog
i pisanog izražavanja. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Tipologija javnih politika
2. Akteri javnih politika: Hrvatska i EU
3. Europeizacija javnih politika
4. Faze javnih politika
5. Društveni problemi i postavljanje dnevnog
reda
6. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
7. Određivanje ciljeva javnih politika u
Hrvatskoj: formulacija državnih strategija
8. Odlučivanje o javnim politikama
9. Implementacija javnih politika
10. Vrednovanje u javnim politikama
11. Analiza posebnih javnih politika I
12. Analiza posebnih javnih politika II -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka.
Identificirati ključne aktere u provođenju javnih politika u Hrvatskoj i Europskoj uniji.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja
problema, vještina jasnog i razgovjetnog usmenog
i pisanog izražavanja. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Tipologija javnih politika
2. Akteri javnih politika: Hrvatska i EU
3. Europeizacija javnih politika
4. Faze javnih politika
5. Društveni problemi i postavljanje dnevnog
reda
6. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
7. Određivanje ciljeva javnih politika u
Hrvatskoj: formulacija državnih strategija
8. Odlučivanje o javnim politikama
9. Implementacija javnih politika
10. Vrednovanje u javnim politikama -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka.
Razlikovati instrumente javnih politika koji se koriste u različitim javnim politikama.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim
resorima javne uprave te organizacijske oblike za
njihovo obavljanje. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja
problema, vještina jasnog i razgovjetnog usmenog
i pisanog izražavanja. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Tipologija javnih politika
2. Akteri javnih politika: Hrvatska i EU
3. Europeizacija javnih politika
4. Faze javnih politika
5. Društveni problemi i postavljanje dnevnog
reda
6. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
7. Određivanje ciljeva javnih politika u
Hrvatskoj: formulacija državnih strategija
8. Odlučivanje o javnim politikama -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka.
Primijeniti primjerenu metodu evaluacije za određenu javnu politiku.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Primjena
-
VJEŠTINE
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja
problema, vještina jasnog i razgovjetnog usmenog
i pisanog izražavanja. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Faze javnih politika
2. Društveni problemi i postavljanje
dnevnog reda
3. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
4. Određivanje ciljeva javnih politika
u Hrvatskoj: formulacija državnih
strategija
5. Odlučivanje o javnim politikama
6. Implementacija javnih politika
7. Vrednovanje u javnim politikama
8. Analiza posebnih javnih politika I
9. Analiza posebnih javnih politika II -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka.
Usporediti vrste i djelovanje aktera u različitim fazama javnih politika
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja
komparativne metode u proučavanju sustava javne
uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji
i radu javne uprave.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
9. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim
resorima javne uprave te organizacijske oblike za
njihovo obavljanje. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja
u praksi, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Akteri javnih politika: Hrvatska i
EU
2. Europeizacija javnih politika
3. Faze javnih politika
4. Društveni problemi i postavljanje
dnevnog reda
5. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
6. Određivanje ciljeva javnih politika
u Hrvatskoj: formulacija državnih
strategija
7. Odlučivanje o javnim politikama
8. Implementacija javnih politika
9. Vrednovanje u javnim politikama -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka, studentska debata.
Odrediti ključne vremenske odrednice u procesu određene javne politike u Hrvatskoj.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
10. Kritički prosuđivati organizacijsku
racionalnost i organizacijski razvoj u javnoj
upravi. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Analiza
-
VJEŠTINE
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja
u praksi, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Faze javnih politika
2. Društveni problemi i postavljanje
dnevnog reda
3. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
4. Određivanje ciljeva javnih politika
u Hrvatskoj: formulacija državnih
strategija
5. Odlučivanje o javnim politikama
6. Implementacija javnih politika
7. Vrednovanje u javnim politikama -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka, studentska debata.
Objasniti policy analizu uz razlikovanje problema, ciljeva, aktera, instrumenata, načina odlučivanja i implementacije, oblika evaluacije i polaganja računa.
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno
odlučivanje i policy proces i primijeniti znanja na
stvarne situacije rješavanja društvenih problema.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje
-
VJEŠTINE
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja
problema, vještina jasnog i razgovjetnog usmenog
i pisanog izražavanja. -
SADRŽAJ UČENJA
1. Tipologija javnih politika
2. Akteri javnih politika: Hrvatska i
EU
3. Europeizacija javnih politika
4. Faze javnih politika
5. Društveni problemi i postavljanje
dnevnog reda
6. Formulacija: određivanje ciljeva i
instrumenata javnih politika
7. Određivanje ciljeva javnih politika
u Hrvatskoj: formulacija državnih
strategija
8. Odlučivanje o javnim politikama
9. Implementacija javnih politika
10. Vrednovanje u javnim politikama
11. Analiza posebnih javnih politika I
12. Analiza posebnih javnih politika II -
NASTAVNE METODE
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad
na tekstu, samostalno čitanje literature, izrada
praktičnog zadatka.