Cilj kolegija je upoznati studente sa specifičnim obilježjima javne uprave u Hrvatskoj i Europskoj Uniji uz korištenje relevantne terminologioje na engleskom jeziku. U okviru kolegija se definiraju pojam i ciljeve objedinjene vlade. Opisuju se najvažnija načela etičkog kodeksa javnih službenika i raspravlja o važnosti etike u javnoj upravi. Objašnjava se ustroj hrvatske javne uprave i izdvajaju se faze razvoja državne uprave u Republici Hrvatskoj.
Definira se pojam europskog državljanstva i raspravlja o prednostima istog.
Objašnjava se pojam i značenje EU komitologije. Izdvajaju se najvažnija načela Povelje o temeljnim pravima Europske Unije uz naglasak na pravo na dobru vladavinu. Analizira se važnost službi za opće dobro. Obrađuju se i prevode različiti tipovi tekstova. Posebna se pozornost poklanja usvajanju stručne terminologije i razvijanju komunikacijskih vještina.
Engleski jezik za javnu upravu
Engleski jezik za javnu upravu
Literatura
OBVEZNA LITERATURA
Marijana Javornik Čubrić; Advanced English for Public Administration; skripta, str
PREPORUČENA LITERATURA
Milica Gačić; Englesko-hrvatski rječnik prava i međunarodnih i poslovnih odnosa; Školska knjiga (2010), str
Ishodi učenja
Definirati pojmove vlade i vlasti, analizirati ciljeve dobrog upravljanja i objedinjenog upravljanja na engleskom jeziku
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Usporediti ustavnopravnu regulativu u području različitih modela
ustrojstva vlasti te ustavno zajamčenih ljudskih prava i sloboda. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje, analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja, vještina argumentiranja u raspravi,
vještina prevođenja stručnih tekstova s engleskog na hrvatski jezik -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Government and governance
2. Joined-up governance for fundamental rights -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih tekstova,
studentska debata, samostalno čitanje literature
Analizirati važnost etike u državnoj i javnoj službi i opisati najvažnija načela etičkog kodeksa državnih i javnih službenika na engleskom jeziku
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
17. Objasniti pravne posebnosti radnih odnosa državnih i javnih službenika
te predložiti reforme usmjerene na povećanje učinkovitosti državne i
javne uprave -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje, analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, komunikacijsko prezentacijeske
vještine, vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja
na engleskom jeziku, vještina argumentiranja u raspravi, vještina
prevođenja stručnih tekstova s engleskog na hrvatski jezik -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Code of ethics for administrative professionals
2. The Ministry of Justice and Public Administration in the Republic of
Croatia -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih tekstova,
studentska debata, samostalno čitanje literature
Objasniti ustroj hrvatske javne uprave, opisati ulogu Ministarstva pravoduđa i javne uprave te izdvojiti faze razvoja državne uprave u RH na engleskom jeziku koristeći adekvatnu stručnu terminologiju
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
9. Usporediti različite modele reforme državne uprave i lokalne
samouprave i njihov utjecaj na organizaciju, službenike i procese u javnoj
upravi.
17. Objasniti pravne posebnosti radnih odnosa državnih i javnih službenika
te predložiti reforme usmjerene na povećanje učinkovitosti državne i
javne uprave -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje, analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. Ministry of Justice and Public Administration of the Republic of Croatia
2. Phases of state administration development in Croatia -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih tekstova,
studentska debata, samostalno čitanje literature
Definirati pojam državljanstva EU, prava državljana EU i izdvojiti najvažnija načela Povelje o temeljnim pravima EU na engleskom jeziku
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Usporediti ustavnopravnu regulativu u području različitih modela
ustrojstva vlasti te ustavno zajamčenih ljudskih prava i sloboda. -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje, analiza
-
VJEŠTINE
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja, vještina argumentiranja u raspravi,
vještina prevođenja stručnih tekstova s engleskog na hrvatski jezik -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. EU Citizenship
2.From the Charter of Fundamental Rights of the EU -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih tekstova,
studentska debata, samostalno čitanje literature
Objasniti pojam komitogije u EU, opisati proces komitologije i analizirati usluge od općeg interesa u EU koristeći odgovarajuću stručnu terminologiju na engleskom jeziku
-
DOPRINOSI OSTVARENJU ISHODA UČENJA NA RAZINI STUDIJSKOG PROGRAMA
1. Usporediti ustavnopravnu regulativu u području različitih modela
ustrojstva vlasti te ustavno zajamčenih ljudskih prava i sloboda.
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju, temeljne pravne,
političke i upravne procese na razini Europske unije te njihov utjecaj na
javnu upravu država članica -
KOGNITIVNO PODRUČJE ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
Razumijevanje, analiza
-
VJEŠTINE
Komunikacijske i prezentacijske vještine, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, vještina
argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s
engleskog na hrvatski jezik -
SADRŽAJ UČENJA
Nastavne cjeline:
1. EU comitology
2. Services of general interest in the EU -
NASTAVNE METODE
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje stručnih tekstova,
studentska debata, samostalno čitanje literature