Uvodno predavanje. Određivanje predmeta i područja javnog menadžmenta (3h)
Počeci menadžerskog pristupa javnom sektoru (Woodrow Wilson, Leonard White, Fredrick W. Taylor i drugi) (3h)
Klasični menadžerski pristup: L. Gulick, Urwick; Chester Barnard, Mary Parker Follett (3h)
Racionalnost pristupa s naglaskom na procese odlučivanja: preskriptivni modeli odlučivanja; formalizirani modeli odlučivanja; heuristički modeli odlučivanja (3h)
Reforma javnog sektora kao dimenzija globalizacije. Klasifikacija modela reforme s obzirom na dominantni princip upravljanja i doktrine na kojima se temelje (3h)
Privatizacija i tržište (analiza promjena u strukturama i procesima javne uprave te posljedice sa stanovišta distributivne pravde) (3h)
Menadžment putem rezultata (MbyR); decentralizacija i devolucija; kompetitivni mehanizmi (analiza promjena u strukturama i procesima javne uprave te posljedice sa stanovišta distributivne pravde) (3h)
Evaluacija rezultata koji se pojedinim modelom reforme postižu (3h)
Formiranje portfolia modela reformi javne uprave (3h)
Relevantnost menadžerskog modela reforme za hrvatski javni sektor (3h)
Uvod u javni menadžment
Literature
MANDATORY LITERATURE
Perko-Šeparović, Inge; Izazovi javnog menadžmenta – dileme javne uprave; Golden marketing/Tehnička knjiga (2006), str
Perko- Šeparović, Inge; Upitnost transfera rizika u javno-privatnom partnerstvu; Hrvatska javna uprava (2007), str. 949-966 (dijelovi 2. do 6.)
Koprić, I., Marčetić, G., Musa, A., Đualbić, V., Novak Lalić, G.; Upravna znanost – javna uprava u suvremenom društvu.; Zagreb: Pravni fakultet (2014), str. 104.-132
Learning outcomes
Prikazati povijesni razvoj javnog menadžmenta, njegovu suvremenu ulogu i značenje
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija. -
LEARNING CONTENT
1.Javni menadžment – temeljni pojmovi
2. Razvoj javnog menadžmenta -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata.
Prikazati i interpretirati suvremene naglaske javnog menadžmenta
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija. -
LEARNING CONTENT
1.Upravljanje putem propisa i kvalitete
2.Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje izvedbom -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata.
Prikazati i odabrati odgovarajuće tehnike upravljanja resursima (imovinom, ljudima i financijama) u suvremenim upravim organizacijama
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija, timski rad, sposobnost rješavanja
kompleksnijih problema. -
LEARNING CONTENT
1.Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i ljudi
2. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata,
rješavanje praktičnih problema.
Identificirati i debatirati o prednostima i nedostacima metoda javnog menadžmenta
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, jasno
i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i obrade raznih
vrsta informacija, timski rad, sposobnost rješavanja
kompleksnijih problema. -
LEARNING CONTENT
1.Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
2.Metode javnog menadžmenta (komuniciranje, vođenje i
odgovornost) -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, rad na tekstu, debata,
rješavanje praktičnih problema.
Procijeniti glavne nedostatke u sustavu javnog upravljanja u Hrvatskoj i izabrati metode i instrumente javnog menadžmenta koji se mogu primijeniti u Hrvatskoj.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne uprave i
potrebe za njezinom modernizacijom.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u javnom
upravljanju (menadžmentu). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene
znanja u praksi, sposobnost rješavanja problema, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja. -
LEARNING CONTENT
1.Upravljanje putem propisa i kvalitete
2.Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje izvedbom
4.Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i ljudi
5. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije
6.Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
7.Metode javnog menadžmenta (komuniciranje, vođenje i
odgovornost)
8. Inovacije u javnoj upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature.