U okviru predmeta Upravno pravo I studenti se upoznavaju sa osnovama i temeljnim pojmovima i teoretskim konceptima upravnog prava. Poseban naglasak se daje razumijevalju temeljnih teoretskih odrednica koje će biti korisne u kasnijim upravnopravnim predmetima na studiju. Tako se u okviru predmeta izučavaju nastanak i razvoj znanosti upravnog prava. Određuju se pojam uprave, upravnopravni odnos i upravni ugovori. Analizira se i upravno pravo u oblasti EU, koje ima sve veću važnost i za domaću primjenu upravnog prava. U okviru načela zakonitosti, izučavaju se i slučajevi nezakonitosti te diskrecijska ocjena. Od velike važnosti su i izvori upravnog prava, podzakonski općenormativni akti i kontrola nad upravom.
Upravno pravo I.
Literature
MANDATORY LITERATURE
Borković, Ivo; Upravno pravo; Narodne novine (2002), str. glave 1, 2, 3, 4, 5 i 6
Learning outcomes
Opisati osnovne institute općeg upravnog prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Razumjeti organizaciju i funkcioniranje javne uprave u
Republici Hrvatskoj.
5. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja
novih ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
5. Razvoj i važnost upravnog prava, nastanak i razvoj
znanosti upravnog prava
6. Izvori upravnog prava
7. Pojam uprave, upravnopravni odnos, EU upravno
pravo
8. Ustanove
9. Koncesije
10. Upravni ugovori -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Objasniti diskrecijsku ocjenu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Razumjeti organizaciju i funkcioniranje javne uprave u
Republici Hrvatskoj.
5. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja
novih ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Diskrecijska ocjena I
2. Diskrecijska ocjena II -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Prikazati slučajeve nezakonitosti u djelovanju javne uprave
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Razumjeti organizaciju i funkcioniranje javne uprave u
Republici Hrvatskoj.
5. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja
novih ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Slučajevi nezakonitosti
2. Modificiranje načela zakonitosti -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Analizirati vrste podzakonskih općenormativnih akata
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Razumjeti organizaciju i funkcioniranje javne uprave u
Republici Hrvatskoj.
5. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja
novih ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Podzakonski općenormativni akti
2. Izvori upravnog prava -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija
Kategorizirati vrste kontrole nad upravom
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Razumjeti organizaciju i funkcioniranje javne uprave u
Republici Hrvatskoj.
5. Razlikovati različite institute upravnog i
upravnopostupovnog prava -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost stvaranja
novih ideja, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kontrola nad upravom I
2. Kontrola nad upravom II -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija