Razvoj uloge građana prema upravi i temeljna načela odnos građana i uprave. Koncepcije javne vrijednosti i društvenog (socijalnog) kapitala kao temelj izgradnje odnosa građana i uprave. Odazivnost i uključivanje građana – oblici; prepreke u odnosu građana i uprave. Davanje i primanje informacija – metode i sredstva. Oblici organiziranja građana u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu. Mehanizmi regulacije odnosa građana i uprave. Javnost uprave i javni odnosi i komunikacije s javnošću kao sredstvo poboljšanja odnosa uprave i građana. Javne (građanske) povelje i primjena tehnika privatnog sektora kao instrumenti poboljšanja odnosa uprave i građana. Korištenje sredstava suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije – mogućnosti i ograničenja. Građanin i Europska Unija – mogućnosti utjecaja.
Odnosi uprave s građanima
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić, I., Musa, A., Giljević, T.; Građani, javna uprava i lokalna samouprava: povjerenje, suradnja, potpora; Institut za javnu upravu, Zagreb (2017), str. 3-72, 105-132, 295-362, 477-502
Koprić, I., Džinić, J., Manojlović, R.; Upravljanje kvalitetom i učinkovitošću u javnoj upravi; Institut za javnu upravu, Zagreb (2016), str. 133-143, 185-204
Koprić, I., Manojlović, R.; Participacija građana u lokalnoj samoupravi – nova hrvatska pravna regulacija i neka komparativna iskustva.; Zbornik radova, 4. skopsko-zagrebački pravni kolokvij. Skopje, Sveučilište Sv Kiril i Metodij, Pravni fakultet Justinijan Prvi (2013), str. 9-35
Zakon o pravu na pristup informacijama, NN 25/13, 85/15 (čl. 1-13); , str
Kodeks savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata, NN 140/2009; , str
Etički kodeks državnih službenika, NN 40/11, 13/12; , str
Learning outcomes
Interpretirati i usporediti uloge građana prema upravi i njihov povijesni razvoj te temeljna načela, vrijednosti, instrumente i koncepcije
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
3. Primijeniti međunarodne europske izvore
prava na nacionalni sustav javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku,
pravnu i društvenu odgovornost u obavljanju poslova
javne uprave i odnosu s društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost učenja i primjene znanja u praksi,
sposobnost upravljanja informacijama i njihovog
kategoriziranja, vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1. Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
2. Koncepcije javne vrijednosti i društvenog
(socijalnog) kapitala kao temelj izgradnje
odnosa građana i uprave.
3. Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
4. Civilno društvo. Oblici organiziranja građana
u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu.
5. Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
6. Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
7. Komunikacije i odnosi s javnošću u upravi.
Krizno komuniciranje. Informacijske
kampanje. Mediji, politika i uprava.
8. Menadžerski instrumenti poboljšanja odnosa
građana i uprave: od javnih (građanskih)
povelja do ispitivanja zadovoljstva korisnika.
Kvaliteta javnih usluga.
9. Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo.
10. Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), moderirana
diskusija
Analizirati instrumente participacije građana i ulogu civilnog društva u odlučivanju u upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene
općeg pravnog okvira koji uređuje hrvatsku javnu
upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost učenja i primjene znanja u praksi,
sposobnost upravljanja informacijama i njihovog
kategoriziranja, vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1. Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
2. Koncepcije javne vrijednosti i društvenog
(socijalnog) kapitala kao temelj izgradnje
odnosa građana i uprave.
3. Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
4. Civilno društvo. Oblici organiziranja građana
u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu.
5. Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
9 Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo.
10 Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, moderirana diskusija.
Prosuditi ulogu prava na pristup informacijama i otvorenih podataka za ostvarivanje načela transparentnosti i otvorenosti u javnoj upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
IU 15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje.
IU 16. Organizirati složene stručne upravne poslove
u javnom i privatnom sektoru.
IU 19. Koristiti se informacijskim tehnologijama i
samostalno i/ili u timu prezentirati planove i projekte. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja, sposobnost
upravljanja informacijama i njihovog kategoriziranja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, istraživačke
vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1. Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
2. Koncepcije javne vrijednosti i društvenog
(socijalnog) kapitala kao temelj izgradnje
odnosa građana i uprave.
3. Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
4. Civilno društvo. Oblici organiziranja građana
u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu.
5. Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
6. Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
7. Komunikacije i odnosi s javnošću u upravi.
Krizno komuniciranje. Informacijske
kampanje. Mediji, politika i uprava.
9 Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo.
10 Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Demonstrirati metode i instrumente komuniciranja s javnošću u javnoj upravi s naglaskom na odnos medija i uprave
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku,
pravnu i društvenu odgovornost u obavljanju poslova
javne uprave i odnosu s društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja, sposobnost
upravljanja informacijama i njihovog kategoriziranja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, istraživačke
vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
6 Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
7. Komunikacije i odnosi s javnošću u upravi.
Krizno komuniciranje. Informacijske
kampanje. Mediji, politika i uprava.
9 Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Procijeniti instrumente pravne zaštite građana u odnosu na upravu u okviru reguliranih odnosa uprave i građana
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene
općeg pravnog okvira koji uređuje hrvatsku javnu
upravu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku,
pravnu i društvenu odgovornost u obavljanju poslova
javne uprave i odnosu s društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1 Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
3 Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
5 Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
6 Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
10 Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Usporediti menadžerske instrumente jačanja položaja građana i podizanja kvalitete javnih usluga kao i digitalno podržane instrumente
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene
općeg pravnog okvira koji uređuje hrvatsku javnu
upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1 Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
7. Komunikacije i odnosi s javnošću u upravi.
Krizno komuniciranje. Informacijske
kampanje. Mediji, politika i uprava.
8. Menadžerski instrumenti poboljšanja odnosa
građana i uprave: od javnih (građanskih)
povelja do ispitivanja zadovoljstva korisnika.
Kvaliteta javnih usluga.
9. Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo.
10. Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Usporediti pravnu regulaciju i zaštitu prava građana te mogućnosti utjecaja građana na javne politike u EU i Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
3. Primijeniti međunarodne europske izvore
prava na nacionalni sustav javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u
organizaciji i radu javne uprave.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene
općeg pravnog okvira koji uređuje hrvatsku javnu
upravu.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku,
pravnu i društvenu odgovornost u obavljanju poslova
javne uprave i odnosu s društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
3. Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
4. Civilno društvo. Oblici organiziranja građana
u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu.
5. Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
6. Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
10. Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Pripremiti manje istraživanje o nekom aspektu odnosa građana i uprave uz interpretaciju ili primjenu odgovarajućeg pravnog propisa (domaćeg, EU)
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog
unaprjeđivanja odnosa uprave s društvenom
okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u
digitalnom okruženju.
3. Primijeniti međunarodne europske izvore
prava na nacionalni sustav javne uprave.
4. Analizirati komparativna iskustva u
organizaciji i radu javne uprave.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u suvremenom društvu, političkom sustavu
i gospodarstvu.
19. Koristiti se informacijskim tehnologijama i
samostalno i/ili u timu prezentirati planove i projekte. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
1. Razvoj uloge građana prema upravi. Klasični
i moderni koncepti, komparativno, u EU i
Hrvatskoj. Temeljna načela, vrijednosti,
instrumenti i standardi.
2. Koncepcije javne vrijednosti i društvenog
(socijalnog) kapitala kao temelj izgradnje
odnosa građana i uprave.
3. Odazivnost, uključivanje i participacija
građana– oblici, metode i izazovi na
središnjoj i lokalnoj razini.
4. Civilno društvo. Oblici organiziranja građana
u civilne inicijative i njihov utjecaj na upravu.
5. Regulacija odnosa građana i uprave. Pravna
zaštita građana u odnosu na upravu.
6. Javnost rada uprave i pravo građana na
pristup informacijama. Transparentna i
otvorena javna uprava.
7. Komunikacije i odnosi s javnošću u upravi.
Krizno komuniciranje. Informacijske
kampanje. Mediji, politika i uprava.
8. Menadžerski instrumenti poboljšanja odnosa
građana i uprave: od javnih (građanskih)
povelja do ispitivanja zadovoljstva korisnika.
Kvaliteta javnih usluga.
9. Uloga digitalne tehnologije u odnosima
građana i uprave. Jedinstveno upravno mjesto
i e-javne usluge za građane i gospodarstvo.
10. Građanin i Europska Unija – prava građana i
mogućnosti utjecaja na odlučivanje. -
TEACHING METHODS
Izrada istraživanja. Samostalno čitanje literature,
razmatranje konkretnih primjera (case study),
rješavanje problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.