Sati nastave: 15P + 30V
Interpersonalna komunikacija
Literature
MANDATORY LITERATURE
Sladović Franz, B.; Osnove interpersonalne komunikacije za socijalne radnike; Biblioteka socijalnog rada. (2009)
RECOMMENDED LITERATURE
Kolesarić, V; Krizmanić, M i Petz, B.; Uvod u psihologiju; Grafički zavod (1991), str. 305-333
Pregrad, J.; Stres, trauma, oporavak; Društvo za psihološku pomoć (1996), str. 7-36; 27-38; 39-44
Bašić, J; Hudina, B; Koller Trbović, N. i Žižak, A.; Integralna metoda u radu s predškolskom djecom i njihovim roditeljima.; Alinea (1994), str. 7-77
Learning outcomes
Objasniti definicije komunikacije, zakonitosti, komunikacijske prepreke, predrasude i karakteristike interpersonalne komunikacije
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
● Sposobnost učenja
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Vještina upravljanja informacijama
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Samoanaliza -
LEARNING CONTENT
● Percepcija i komunikacija
● Pogreške u komunikaciji
● Karakteristike interpersonalne komunikacije
● Watzlawickovi zakoni komunikacije
● Komunikacijski prostor
● Komunikacijske prepreke -
TEACHING METHODS
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, rad na online sustavu, zadaće-pisani
radovi
Objasniti suvremeni model interpersonalne komunikacije kao vještine i značaj komunikacijskih vještina za socijalni rad
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Objasniti teorijski okvir razumijevanja i funkcioniranja čovjeka u
zajednici (11) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
● Sposobnost učenja
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Vještina upravljanja informacijama -
LEARNING CONTENT
● Suvremeni model interpersonalne komunikacije
● Značaj komunikacije u socijalnom radu
● Razlikovanje socijalnih, komunikacijskih i interpersonalnih
vještina -
TEACHING METHODS
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, rad na online sustavu, zadaća
Demonstrirati osnovne vještine profesionalne komunikacije obzirom na neke specifične potrebe različitih skupina korisnika socijalnog rada
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz
uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
● Osnovne komunikacijske vještine u socijalnom radu
● Vještina govorenja i vještina slušanja
● Neverbalna komunikacija
● Suvremene teme u komunikaciju u socijalnom radu:
profesionalna komunikacija u online okruženju,
komunikacija rod i spol, interkulturalna komunikacija
● Korisnički pristup- komunikacija sa specifičnim skupinama
korisnika -
TEACHING METHODS
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće, rad na online sustavu
Povezati verbalnu i neverbalnu komunikaciju te individualne vrijednosti, uvjerenja, mišljenja i etiku koja utječe na različite komunikacijske stilove
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Primijeniti vještine profesionalne komunikacije sa specifičnim
skupinama korisnika potrebne za procjenu, informiranje, vođenje
procesa promjena, savjetovanje i provedbu drugih intervencija u
socijalnom radu (1)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnosti njihovog rješavanja (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
● Sposobnost učenja
● Prezentacijske i komunikacijske vještine
● Vještina upravljanja informacijama
● Osnovne vještine socijalnog rada (fokusiranje, sumiranje,
vještina empatije)
● Vještina govorenja (postavljanje pitanja, reflektiranje i
parafraziranje, konfrontacija, ja poruke)
● Vještina slušanja (aktivno slušanje)
● Vještina online komunikacije
● Sposobnost primjene znanja u praksi
● Sposobnost rješavanja problema -
LEARNING CONTENT
● Osnovne komunikacijske vještine u socijalnom radu
● Vještina govorenja i vještina slušanja
● Neverbalna komunikacija
● Komunikacijski prostor
● Komunikacijske prepreke
● Suvremene teme o komunikaciji u socijalnom radu:
profesionalna komunikacija u online okruženju,
komunikacija rod i spol, interkulturalna komunikacija
● Korisnički pristup- komunikacija sa specifičnim skupinama
korisnika -
TEACHING METHODS
Predavanje, interaktivna rasprava, samostalno čitanje literature,
edukativni medijski sadržaji, pismene zadaće