Font Kontrast

  • Alumni
  • Mentorship
  • Lifelong learning
  • Code of Ethics
  • Library
  • Bookstore and webshop
  • HR
  • |
  • EN
Faculty of law
  • Trg Republike Hrvatske 14

    Zagreb, Croatia

  • 250 years of Faculty of law
Faculty of law
  • home
  • Faculty
    • Structure and management
    • Employees
    • Tradition
    • Laws and other regulations
    • Quality management
    • Code of Ethics
    • Transparency
    • Foundation of the Faculty of Law for Supporting Researchers
    • Gender Equality and Non-Discrimination
    • The Faculty of Law Library
    • Alumni
    • Publishing Activities
    • Academic calendar
    • Contact and location
  • Enrollment
    • Study Programmes
  • Studies
    • University integrated undergraduate and graduate study of Law
    • Undergraduate studies
    • Graduate studies
    • University specialist studies
    • Doctoral studies
    • Lifelong learning
  • Students
    • The Students’ Union
    • Student Ombudsperson
    • Course schedule
    • Student associations
    • Student support
    • Future and Career
    • Student competitions
    • IT services
    • Law clinic
    • Library
    • Bookshop and Webshop
  • Science
    • Scientific professional meetings
    • Scientific Journals
    • Croatian Academy of Legal Sciences
    • Forums of the Faculty of Law
    • Croatian Hub of the European Law Institute (ELI Croatian Hub)
    • Jean Monnet projects
  • Projects
    • News
    • Internal Documentation
    • Active projects
    • Archive
  • International Cooperation
    • Why us?
    • News
    • International Exchange Programmes
    • UNIC
    • Course Catalogue
    • Incoming Exchange Students
    • Visiting Scholars, Researchers and Staff
    • Friends of the Faculty
    • International Memorandums of Understanding
    • Zagreb Law Summer School
    • Office for International Cooperation and Projects
    • Contact
  • Quick links
    • Studentske obavijesti
    • Course schedule
    • Departments
    • Student support
    • Studomat
    • Merlin
    • Webmail
    • Nastavnički portal
    • Djelatnički intranet
    Homepage / Komparativni politički sustavi

Komparativni politički sustavi

Course code: 111469

  • Professional graduate study of Public Administration 1. godina, 2. semestar
  • Status: Obvezni
  • Hours of classes: 30 Hours Lectures: 30 Hours
  • Method of performance: S fizičkom prisutnošću
  • Language of instruction: Hrvatski
  • ECTS: 5.0
  • Katedra: Department of Constitutional Law

Carriers

  • Assoc. Prof. Ana Horvat Vuković
  • Professor Biljana Kostadinov
  • Professor Đorđe Gardašević
  • Professor Robert Podolnjak

Vanjski suradnici

  • Professor Robert Podolnjak
  • dr. sc. Goran Selanec
  • dr. sc. Sandra Marković

Komparativni politički sustavi

Literature

MANDATORY LITERATURE

Branko Smerdel; Ustavno uređenje europske Hrvatske, II. izdanje; Narodne novine (2020), str. 3-16, 131-136, 217-241

Biljana Kostadinov, Robert Podolnjak, Ana Horvat Vuković, Đorđe Gardašević; Poredbeno ustavno pravo – dioba vlasti, ur. Biljana Kostadinov; Pravni fakultet Sveučilišta u zagrebu (2022), str

Biljana Kostadinov; Suvremeni francuski parlamentarizam (1958.-2002.); Pravni fakultet u Zagrebu (2004), str. 19-33, 98-131

Learning outcomes

Odrediti i razlikovati: temeljne pojmove i koncepte političkih sustava kao okvira i djelatnih arena primjene ustavnopravnih koncepata u svakodnevnici političke borbe, čiji je output zakonodavstvo i drugi propisi

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne
    metode u proučavanju sustava javne uprave.
    4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
    uprave.
    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja
    u praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
    usmenog i pisanog izražavanja, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice:
    1. Problematika i sadržaj komparativnog proučavanja
    suvremenih političkih sustava i suvremena znanost
    komparativnih političkih sustava
    2. Klasifikacija političkih sustava: demokratski i autoritarni
    sustavi. Suvremene demokracije: Europa, Sjeverna
    Amerika i nove demokracije u središnjoj i istočnoj
    Europi. Problemi demokratske transformacije u bivšim
    socijalističkim državama.
    3. Problemi razvitka političkih institucija. Nova
    institucionalna analiza. Teorija ustavnog izbora.
    Pluralistički model političkih sustava
    4. Temeljni pojmovi i koncepti političkih sustava Svrha
    uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti: temeljni
    demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor odgovarajućeg
    modela organizacije vlasti, postavke klasične i
    suvremene teorije, primjena načela vladavine prava i
    diobe vlasti, primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    5. Efikasna i odgovorna vlada: dominacija egzekutive u
    suvremenim demokracijama, granice moći zakonodavnih
    tijela, položaj parlamenata u suvremenim
    demokracijama, nemoć klasične teorije političke
    odgovornosti, pitanja primjene načela diobe vlasti, ,
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    6. Predsjednički sustav: provjere i ravnoteže u američkom
    predsjedničkom sustavu, suvremena znanstvena
    tumačenja značajki predsjedničkog sustava, specifični
    oblici veta (predsjednički veto, bikameralizam,
    suglasnost Senata na imenovanja predsjednika i
    ugovore), sudbeni nadzor, impeachment; podijeljena
    vlada u suvremenom američkom političkom sustavu
    7. Parlamentarni sustav: suvremena znanstvena tumačenja
    temeljnih značajki parlamentarnog sustava, pravne i
    političke dimenzije temeljnih značajki parlamentarnog
    sustava, „čisti parlamentarni sustav“ i „mješoviti
    modeli“, različiti modeli formiranja vlade u
    parlamentarnom sustavu (pozitivni i negativni
    parlamentarizam), politička odgovornost vlade i
    ministara
    8. Polupredsjednički sustav: suvremena znanstvena
    tumačenja temeljnih značajki polupredsjedničkog sustava
    sustava, pravne i političke dimenzije temeljnih značajki
    polupredsjedničkog sustava, francuski polupredsjednički
    sustav kao arhetip polupredsjedničkog sustava, analiza
    polupredsjedničkog sustava u Republici Hrvatskoj od
    1990. do 2000. godine i razlozi promjene
    polupredsjedničkog u parlamentarni sustav, primjeri
    polupredsjedničkog sustava među suvremenim
    europskim državama (Poljska, Rumunjska, Ukrajina)
    9. Dvodomni sustav (bikameralizam): napredna znanstvena
    tumačenja razloga odabira dvodomne strukture
    parlamenta, teorijski argumenti u prilog i protiv drugog
    doma, dvodomni sustav u Republici Hrvatskoj
    (Županijski dom 1993-2001.)
    10. Nova dioba vlasti: suvremena znanstvena tumačenja i
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse u primjeni
    načela vladavine prava i načela diobe vlasti – perspektive
    suvremenog parlamentarizma, izdvajanje grana/funkcija
    vlasti od parlamentarnog nadzora, politička odgovornost
    novih središta političkog odlučivanja
    11. Složene države i državne zajednice. Američka klasična
    teorija federalizma. Komparativni pristup u proučavanju
    složenih država i državnih zajednica. Raspad
    socijalističkih federacija i pojava novih i nezavisnih
    država. Problematika suvremenog federalizma:
    međuvladini odnosi u starim federalnim sustavima,
    suvremeni devolutivni federalizam (transformacija
    unitarnih u federalne države, problem odcjepljenja u
    suvremenim federalnim i kvazi-federalnim državama
    (Kanada, Belgija, Ujedinjeno Kraljevstvo, Španjolska)

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Objasniti kako se formira znanstveno objašnjenje političkih institucija i procesa, te kako se ono razlikuje od zdravorazumskog, vrijednosnog ili onog zasnovanog na tradiciji.

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne
    metode u proučavanju sustava javne uprave.
    4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
    uprave.
    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja
    u praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
    usmenog i pisanog izražavanja, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    1. Problematika i sadržaj komparativnog proučavanja
    suvremenih političkih sustava i suvremena znanost
    komparativnih političkih sustava
    2. Klasifikacija političkih sustava: demokratski i
    autoritarni sustavi. Suvremene demokracije: Europa,
    Sjeverna Amerika i nove demokracije u središnjoj i
    istočnoj Europi. Problemi demokratske
    transformacije u bivšim socijalističkim državama.
    3. Problemi razvitka političkih institucija. Nova
    institucionalna analiza. Teorija ustavnog izbora.
    Pluralistički model političkih sustava
    4. Temeljni pojmovi i koncepti političkih sustava Svrha
    uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti:
    temeljni demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor
    odgovarajućeg modela organizacije vlasti, postavke
    klasične i suvremene teorije, primjena načela
    vladavine prava i diobe vlasti, primjeri iz
    ustavnopravne i političke prakse

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Prepoznati racionalnu ustavnopravnu koncepciju konstitucionalizma, kroz izgradnju i primjenu institucija i institucionalnih sklopova.

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    2. Prepoznati mogućnosti i temeljna pitanja komparativne
    metode u proučavanju sustava javne uprave.
    4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
    uprave.
    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Razumijevanje

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja
    u praksi, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
    usmenog i pisanog izražavanja, etičnost.

  4. LEARNING CONTENT

    1. Problematika i sadržaj komparativnog proučavanja
    suvremenih političkih sustava i suvremena znanost
    komparativnih političkih sustava
    2. Klasifikacija političkih sustava: demokratski i
    autoritarni sustavi. Suvremene demokracije: Europa,
    Sjeverna Amerika i nove demokracije u središnjoj i
    istočnoj Europi. Problemi demokratske
    transformacije u bivšim socijalističkim državama.
    3. Problemi razvitka političkih institucija. Nova
    institucionalna analiza. Teorija ustavnog izbora.
    Pluralistički model političkih sustava
    4. Temeljni pojmovi i koncepti političkih sustava Svrha
    uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti:
    temeljni demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor
    odgovarajućeg modela organizacije vlasti, postavke
    klasične i suvremene teorije, primjena načela
    vladavine prava i diobe vlasti, primjeri iz
    ustavnopravne i političke prakse

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Razumjeti i tumačiti procese ustavnog inženjeringa, oblikovanja temeljnih ustavnih institucija i ograničenost svih političkih institucija koje mogu služiti različitim političkim ciljevima i interesima.

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
    uprave.
    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.
    13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
    suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
    17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
    okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Primjena

  3. SKILLS

    Sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u
    praksi, sposobnost učenja, sposobnost precizne formulacije
    stavova, sposobnost stvaranja novih ideja

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice
    1. Svrha uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti:
    temeljni demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor odgovarajućeg
    modela organizacije vlasti, postavke klasične i
    suvremene teorije, primjena načela vladavine prava i
    diobe vlasti, primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    2. Efikasna i odgovorna vlada: dominacija egzekutive u
    suvremenim demokracijama, granice moći zakonodavnih
    tijela, položaj parlamenata u suvremenim
    demokracijama, nemoć klasične teorije političke
    odgovornosti, pitanja primjene načela diobe vlasti, ,
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    3. Predsjednički sustav: provjere i ravnoteže u američkom
    predsjedničkom sustavu, suvremena znanstvena
    tumačenja značajki predsjedničkog sustava, specifični
    oblici veta (predsjednički veto, bikameralizam,
    suglasnost Senata na imenovanja predsjednika i
    ugovore), sudbeni nadzor, impeachment; podijeljena
    vlada u suvremenom američkom političkom sustavu
    4. Parlamentarni sustav: suvremena znanstvena tumačenja
    temeljnih značajki parlamentarnog sustava, pravne i
    političke dimenzije temeljnih značajki parlamentarnog
    sustava, „čisti parlamentarni sustav“ i „mješoviti
    modeli“, različiti modeli formiranja vlade u
    parlamentarnom sustavu (pozitivni i negativni
    parlamentarizam), politička odgovornost vlade i
    ministara
    5. Polupredsjednički sustav: suvremena znanstvena
    tumačenja temeljnih značajki polupredsjedničkog sustava
    sustava, pravne i političke dimenzije temeljnih značajki
    polupredsjedničkog sustava, francuski polupredsjednički
    sustav kao arhetip polupredsjedničkog sustava, analiza
    polupredsjedničkog sustava u Republici Hrvatskoj od
    1990. do 2000. godine i razlozi promjene
    polupredsjedničkog u parlamentarni sustav, primjeri
    polupredsjedničkog sustava među suvremenim
    europskim državama (Poljska, Rumunjska, Ukrajina)
    6. Dvodomni sustav (bikameralizam): napredna znanstvena
    tumačenja razloga odabira dvodomne strukture
    parlamenta, teorijski argumenti u prilog i protiv drugog
    doma, dvodomni sustav u Republici Hrvatskoj
    (Županijski dom 1993-2001.)
    7. Nova dioba vlasti: suvremena znanstvena tumačenja i
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse u primjeni
    načela vladavine prava i načela diobe vlasti – perspektive
    suvremenog parlamentarizma, izdvajanje grana/funkcija
    vlasti od parlamentarnog nadzora, politička odgovornost
    novih središta političkog odlučivanja

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Demonstrirati univerzalnost pojava kao što su sukob nositelja vlasti pojedinih ogranaka vlasti, borba za moć, nepoštivanje ustavnih normi, monopolni položaj političkih stranaka, autokratsko ponašanje njihovih vođa, korupcija i nepotizam, te ustavnopravne koncepte i sredstva suzbijanja tih pojava na ustavnopravnoj razini

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    4. Analizirati komparativna iskustva u organizaciji i radu javne
    uprave.
    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.
    13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
    suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Analiza

  3. SKILLS

    Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
    problema, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
    učenja

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice
    1. Svrha uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti:
    temeljni demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor odgovarajućeg
    modela organizacije vlasti, postavke klasične i
    suvremene teorije, primjena načela vladavine prava i
    diobe vlasti, primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    2. Efikasna i odgovorna vlada: dominacija egzekutive u
    suvremenim demokracijama, granice moći zakonodavnih
    tijela, položaj parlamenata u suvremenim
    demokracijama, nemoć klasične teorije političke
    odgovornosti, pitanja primjene načela diobe vlasti, ,
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    3. Nova dioba vlasti: suvremena znanstvena tumačenja i
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse u primjeni
    načela vladavine prava i načela diobe vlasti – perspektive
    suvremenog parlamentarizma, izdvajanje grana/funkcija
    vlasti od parlamentarnog nadzora, politička odgovornost
    novih središta političkog odlučivanja

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Vrednovati prednosti i nedostatke pojedinih modela organizacije vlasti i njihove moguće primjene u pojedinom društvu

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.
    13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
    suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
    17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
    okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Vrednovanje

  3. SKILLS

    Kritičko vrednovanje
    Kreativno mišljenje
    Interakcija s drugima

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice
    1. Predsjednički sustav: provjere i ravnoteže u američkom
    predsjedničkom sustavu, suvremena znanstvena
    tumačenja značajki predsjedničkog sustava, specifični
    oblici veta (predsjednički veto, bikameralizam,
    suglasnost Senata na imenovanja predsjednika i
    ugovore), sudbeni nadzor, impeachment; podijeljena
    vlada u suvremenom američkom političkom sustavu
    2. Parlamentarni sustav: suvremena znanstvena tumačenja
    temeljnih značajki parlamentarnog sustava, pravne i
    političke dimenzije temeljnih značajki parlamentarnog
    sustava, „čisti parlamentarni sustav“ i „mješoviti
    modeli“, različiti modeli formiranja vlade u
    parlamentarnom sustavu (pozitivni i negativni
    parlamentarizam), politička odgovornost vlade i
    ministara
    3. Polupredsjednički sustav: suvremena znanstvena
    tumačenja temeljnih značajki polupredsjedničkog
    sustava, pravne i političke dimenzije temeljnih značajki
    polupredsjedničkog sustava, francuski polupredsjednički
    sustav kao arhetip polupredsjedničkog sustava, analiza
    polupredsjedničkog sustava u Republici Hrvatskoj od
    1990. do 2000. godine i razlozi promjene
    polupredsjedničkog u parlamentarni sustav, primjeri
    polupredsjedničkog sustava među suvremenim
    europskim državama (Poljska, Rumunjska, Ukrajina)

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Preispitati – ono svakodnevno što se odvija u društvenom životu u interakciji nositelja vlasti pojedinih ogranaka vlasti staviti u znanstveni okvir ustavnopravnih objašnjenja i na taj način uvidjeti interesnu determiniranost procesa primjene prava.

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.
    13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
    suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
    17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
    okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Vrednovanje

  3. SKILLS

    Kreativno mišljenje
    Izvođenje složenih metoda
    Upravljanje složenom komunikacijom
    Samostalno donošenje odluka

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice
    1. Efikasna i odgovorna vlada: dominacija egzekutive u
    suvremenim demokracijama, granice moći zakonodavnih
    tijela, položaj parlamenata u suvremenim
    demokracijama, nemoć klasične teorije političke
    odgovornosti, pitanja primjene načela diobe vlasti, ,
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    2. Nova dioba vlasti: suvremena znanstvena tumačenja i
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse u primjeni
    načela vladavine prava i načela diobe vlasti – perspektive
    suvremenog parlamentarizma, izdvajanje grana/funkcija
    vlasti od parlamentarnog nadzora, politička odgovornost
    novih središta političkog odlučivanja

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Konstruirati elementarna objašnjenja političkih institucija i sklopova u okviru temeljnih modela organizacije vlasti, koristeći i uspoređujući različite teorijske pristupe.

  1. CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM

    6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
    policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
    društvenih problema.
    13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
    suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
    17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
    okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu.

  2. COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING

    Stvaranje/sinteza

  3. SKILLS

    Kreativno mišljenje
    Izvođenje složenih metoda
    Upravljanje složenom komunikacijom
    Samostalno donošenje odluka

  4. LEARNING CONTENT

    Nastavne jedinice
    1. Svrha uspostavljanja različitih sustava ustrojstva vlasti:
    temeljni demokratski uvjeti političkog procesa, izbor
    odgovarajućeg izbornog sustava te izbor odgovarajućeg
    modela organizacije vlasti, postavke klasične i
    suvremene teorije, primjena načela vladavine prava i
    diobe vlasti, primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    2. Efikasna i odgovorna vlada: dominacija egzekutive u
    suvremenim demokracijama, granice moći zakonodavnih
    tijela, položaj parlamenata u suvremenim
    demokracijama, nemoć klasične teorije političke
    odgovornosti, pitanja primjene načela diobe vlasti, ,
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse
    3. Nova dioba vlasti: suvremena znanstvena tumačenja i
    primjeri iz ustavnopravne i političke prakse u primjeni
    načela vladavine prava i načela diobe vlasti – perspektive
    suvremenog parlamentarizma, izdvajanje grana/funkcija
    vlasti od parlamentarnog nadzora, politička odgovornost
    novih središta političkog odlučivanja

  5. TEACHING METHODS

    Predavanja
    Vođena rasprava
    Samostalno čitanje literature

  6. VALUATION METHODS

    1. Dva kolokvija ili pisani ispit (pitanja objektivnog tipa:
    višestruki odabir ili/i zadatak esejskog tipa: objašnjenje
    zadane teme)
    2. Usmeni ispit

Details

About cookies

Necessary cookies 5

They are crucial for the use of the Internet site and without these sites it does not have its full functionality. By continuing to surf and make purchases, necessary cookies are considered accepted. Functional cookies may include cookies that provide a service requested by the user.

Pravni Fakultet 4

cookies_permission

To store the acceptance of cookies.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

accessibility-text

To store text size accessibility options.

Expiry: 30 days

Type: HTTP

accessibility-contrast

To store options accessibility contrast page.

Expiry: 30 days

Type: HTTP

SimpleSAML

Site authentication

Expiry: 1 year

Type: HTTP

WordPress 1

wp-wpml_current_language

To store language settings.

Expiry: 1 day

Type: HTTP

Cookies for tracking and analytics 3

They are collected anonymously, they cannot track user activities on other websites and serve to monitor user behavior and for the purpose of measuring audience behavior and compiling reports for improving the website. These cookies enable the transfer of data to third countries, including the USA.

Pravni Fakultet 1

cookies_permission_analiza

To store the acceptance of analytical cookies.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

Google 2

_ga

To store and count page views.

Expiry: 2 years

Type: HTTP

_ga_*

To store and count page views.

Expiry: 1 year

Type: HTTP

Cookies, also known as "cookies", are small text files that websites store on your device when you visit them.

Their role is to improve your browsing experience by allowing websites to remember your settings, such as language or preferences, and provide a better user experience.

These pages use different types of cookies. Some cookies are set by third-party services that are displayed on our pages.

You can change or withdraw your consent to the Cookie Statement on our website at any time.

EU legislation, in particular the General Data Protection Regulation (GDPR), requires users to obtain information and consent before using cookies and to be able to manage their privacy settings.

You can find more information about cookies here.

We use cookies to improve your user experience and site functionality. You can find more information about cookies here.

Faculty of law

FACULTY OF LAW
UNIVERSITY OF ZAGREB
Trg Republike Hrvatske 14
10000 Zagreb

Temporary address:
Trg Republike Hrvatske 3
10000 Zagreb

IBAN: HR9823600001101264729
OIB: 38583303160
MB: 3225909
PIC: 986566728
REG.NO.: 080173715

DEAN'S OFFICE

  • dekanat@pravo.unizg.hr

STUDENT OFFICE

  • referada@pravo.unizg.hr

  • 01 4890 250
    01 4890 252
    (on weekdays from 8 a.m. to 2 p.m., on Tuesdays from 8 a.m. to 4 p.m.)

  • Access to information
  • Newsletter archive
  • Media about us

During the renovation of the Faculty buildings at Ćirilometodska 4 and Nazorova 51, the offices of teachers and administratives are temporarily located in other locations. Detailed information is available here.

Faculty of law © 2023 - 2025. All rights reserved. | Made by papar.hr

Faculty of law
  • HR
  • |
  • EN
    • Structure and management
    • Employees
    • Tradition
    • Laws and other regulations
    • Quality management
    • Code of Ethics
    • Transparency
    • Foundation of the Faculty of Law for Supporting Researchers
    • Gender Equality and Non-Discrimination
    • The Faculty of Law Library
    • Alumni
    • Publishing Activities
    • Academic calendar
    • Contact and location
    • Study Programmes
    • University integrated undergraduate and graduate study of Law
    • Undergraduate studies
    • Graduate studies
    • University specialist studies
    • Doctoral studies
    • Lifelong learning
    • The Students’ Union
    • Student Ombudsperson
    • Course schedule
    • Student associations
    • Student support
    • Future and Career
    • Student competitions
    • IT services
    • Law clinic
    • Library
    • Bookshop and Webshop
    • Scientific professional meetings
    • Scientific Journals
    • Croatian Academy of Legal Sciences
    • Forums of the Faculty of Law
    • Croatian Hub of the European Law Institute (ELI Croatian Hub)
    • Jean Monnet projects
    • News
    • Internal Documentation
    • Active projects
    • Archive
    • Why us?
    • News
    • International Exchange Programmes
    • UNIC
    • Course Catalogue
    • Incoming Exchange Students
    • Visiting Scholars, Researchers and Staff
    • Friends of the Faculty
    • International Memorandums of Understanding
    • Zagreb Law Summer School
    • Office for International Cooperation and Projects
    • Contact
    • Alumni
    • Mentorship
    • Lifelong learning
    • Code of Ethics
    • Library
    • Bookstore and webshop
    • Studentske obavijesti
    • Course schedule
    • Departments
    • Student support
    • Studomat
    • Merlin
    • Webmail
    • Nastavnički portal
    • Djelatnički intranet
250 years of Faculty of law
  • dekanat@pravo.unizg.hr