Temeljna pojmovna pitanja javne uprave. Razvoj proučavanja uprave. Javna uprava u društvu. Uprava i politički sustav. Upravna organizacija. Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi. Metode upravljanja i javnog menadžmenta. Državna uprava u Hrvatskoj. Lokalna samouprava i decentralizacija u Hrvatskoj. Javne službe u Hrvatskoj. Upravne reforme i modernizacija hrvatske javne uprave. Europeizacija nacionalnih uprava.
Upravna znanost
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić I., Marčetić G., Musa A., Đulabić V., Lalić Novak G.; Upravna znanost- Javna uprava u suvremenom europskom kontekstu; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2014)
bilješke s predavanja
Learning outcomes
(1) Razumjeti značenje javne uprave u suvremenom društvu, posebno u europskom upravnom prostoru te razlikovati i objasniti njezine temeljne pojmove i komponente (državna uprava, teritorijalna samouprava, javne službe)
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
(1) Razumjeti značenje javne uprave u suvremenom društvu, posebno u europskom upravnom prostoru te razlikovati i objasniti njezine temeljne pojmove i komponente (državna uprava, teritorijalna samouprava, javne službe)
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 1: Temeljni pojmovi javne uprave
● Cjelina 2: Uprava u društvu i političkom sustavu
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 9: Europski upravni prostor -
TEACHING METHODS
predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(2) Analizirati obilježja razvoja javne uprave i specifičnosti odnosa društveno-političkom okolinom u sklopu odnosa izvršne s drugim granama vlasti unutar ustavnopravnog i upravnopravnog okvira na razini središnje države, teritorijalne samouprave i djelatnosti javnih službi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 1: Temeljni pojmovi javne uprave
● Cjelina 2: Uprava u društvu i političkom sustavu
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 9: Europski upravni prostor
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(3) Usporediti i povezati različite teorijske i doktrinarne pristupe proučavanju javne uprave i upravnih organizacija s aspekta pravnog okvira organizacijskog dizajna i organizacijskog razvoja različitih tipova javnih organizacija te javnog upravljanja i javnog menadžmenta
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 3: Upravna organizacija
● Cjelina 4: Javni menadžment
● Cjelina 5: Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, rad na tekstu, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(4) Povezati modernizacijske mjere i reforme službeničkog zakonodavstva i službeničkog sustava u hrvatskoj javnoj upravi sa suvremenim modelima i metodama upravljanja ljudskim potencijalima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 2: Uprava u društvu i političkom sustavu
● Cjelina 3: Upravna organizacija
● Cjelina 4: Javni menadžment
● Cjelina 5: Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 9: Europski upravni prostor
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, rad na tekstu, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(5) Analizirati strukturu, organizaciju i funkcije državne uprave, teritorijalne samouprave i javnih službi u Republici Hrvatskoj unutar postojećeg pravnog okvira i utjecaja europskog upravnog prostora
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Analiza
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● · prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 1: Temeljni pojmovi javne uprave
● Cjelina 2: Uprava u društvu i političkom sustavu
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 9: Europski upravni prostor
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, rad na tekstu, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(6) Primijeniti i kritički usporediti načela i standarde, pravna pravila i propise koji reguliraju organizaciju, poslove, odnose s građanima i političkom vlašću te javni menadžment u hrvatskoj javnoj upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 2: Uprava u društvu i političkom sustavu
● Cjelina 3: Upravna organizacija
● Cjelina 4: Javni menadžment
● Cjelina 5: Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 9: Europski upravni prostor
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, rad na tekstu, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(7) Interpretirati i procijeniti doktrinarni i strateški okvir i instrumente reformi javne uprave općenito i u Hrvatskoj s aspekta modernizacijskih i europeizacijskih procesa
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 1: Temeljni pojmovi javne uprave
● Cjelina 9: Europski upravni prostor
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature
(8) Primijeniti stečena znanja o strukturi i funkcioniranju javne uprave na pojedinačne upravne probleme te predložiti regulativna i praktična rješenja u oblikovanju upravnih organizacija i javnog upravljanja
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
6. Primijeniti odgovarajuću pravnu terminologiju (na hrvatskom i jednom stranom jeziku) prilikom jasnog i argumentiranog usmenog i pisanog izražavanja.
7. Koristiti se informacijskom tehnologijom i bazama pravnih podataka (npr. zakonodavstvo, sudska praksa, pravni časopisi te ostali e-izvori).
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske uključujući i komparativnu perspektivu
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u pojedinom pravnom području.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja
19. Implementirati europske propise u nacionalni pravni sustav. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
● sposobnost razumijevanja, interpretiranja i vrednovanja teorijskih koncepata, pravnog okvira i praktičnih upravljačkih rješenja u javnoj upravi
● sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja
● sposobnost stvaranja novih ideja
● sposobnost primjene znanja u praksi
● sposobnost debatiranja
● vještina prikupljanja i upravljanja informacijama
● prezentacijske i komunikacijske vještine -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
● Cjelina 3: Upravna organizacija
● Cjelina 4: Javni menadžment
● Cjelina 5: Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi
● Cjelina 6: Državna uprava
● Cjelina 7: Javne službe
● Cjelina 8: Lokalna samouprava
● Cjelina 10. Reforme javne uprave -
TEACHING METHODS
predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, samostalno čitanje literature