Uvod: Vrijednosti i javna uprava; Utjecaj doktrine na upravnu praksu: sistematiziranje iskustva i orijentiranje iskustva; Rani razvoj upravne doktrine. Kameralizam i nauka o policiji; Doktrina nove javne uprave i glavni proponenti (Frederickson, Waldo, Marini, Chandler i dr.); Kriza socijalne države i neoliberalizam; Novi javni menadžment; Efekti suvremenih menadžerskih reformi; Dobra vladavina i dobra uprava; Stvaranje instrumenata za dobro upravljanje; Završno predavanje: Pouke za Hrvatsku.
Suvremene upravne doktrine
Literature
MANDATORY LITERATURE
I. Koprić, I., G. Marčetić; Kriza socijalne države, reforma javne uprave i hrvatsko upravno osoblje.; Hrvatska javna uprava vol. 2, no. 1 (2000), str. 2000
I. Perko Šeparović; Paradoksi novog javnog menadžmenta. U: Ivan Prpić (urednik) Globalizacija i demokracija,; Fakultet političkih znanosti (2004), str. 85-95
Dujšin U.; Kameralizam – politička doktrina mudrih dvorjana. U: Nikola Škrlec Lomnički, svezak 2; HAZU, HDA i Pravni fakultet u Zagrebu (2000), str. 77-100
OECD: Građani kao partneri; Zagreb Oksimoron (2004), str. 11-88
Prezentacije s predavanja; , str
Vukojičić Tomić; Dobra vladavina: od konceptualizacije do realizacije. Politička misao; Politička misao, 53 (2), Fakultet političkih znanosti, dostupno nahttps://hrcak.srce.hr/169145 (2016), str. 105-130
Learning outcomes
Objasniti temeljne značajke upravnih doktrina i novih tendencija i pristupa u dvadeset i prvom stoljeću.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Doktrina nove javne uprave.
2. Upravne doktrine nastale na temelju
neoliberalizma.
3. Neo-weberijanska uprava
4. Dobra uprava.
5. Nove tendencije i ideje: feministički,
ekološki i drugi pristupi proučavanju javne
uprave. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Analizirati karakteristike različitih suvremenih upravnih doktrina i novih ideja i pristupa.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravne doktrine nastale na temelju
neoliberalizma
2. Neo-weberijanska uprava
3. Dobra uprava.
4. Stvaranje instrumenata za dobro
upravljanje.
5. Utjecaj doktrine na upravnu praksu:
komparativna i hrvatska iskustva. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Usporediti organizacijska, personalna i funkcionalna rješenja iz pojedinih suvremenih upravnih doktrina
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Rani razvoj upravne doktrine.
2. Neo-weberijanska uprava
3. Dobra uprava.
4. Stvaranje instrumenata za dobro
upravljanje.
5. Utjecaj doktrine na upravnu praksu:
komparativna i hrvatska iskustva. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Procijeniti prijedloge za poboljšanje hrvatskog upravnog sustava kroz korištenje odlučivanja na temelju dokaza, upravljanja raznolikošću i dr. novih pristupa u upravi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost
primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Dobra uprava.
2. Stvaranje instrumenata za dobro
upravljanje.
3. Utjecaj doktrine na upravnu praksu:
komparativna i hrvatska iskustva. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Predložiti primjerene metodologiju za proučavanje suvremenih upravnih doktrina.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza.
-
SKILLS
Sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kameralizam i nauka o policiji.
2. Anarho-markstističko poimanje države i
uprave
3. Upravne doktrine nastale na temelju
neoliberalizma
4. Neo-weberijanska uprava
5. Dobra uprava. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.
Predložiti određena rješenja za hrvatski upravni sustav po uzoru na pojedine upravne doktrine
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu,
ocjenu i razvoj upravnih organizacija u javnom
sektoru.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne
fenomene u društvu, političkom sustavu i
gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i
razvojne procese, uzimajući u obzir dosadašnje
teorijske i istraživačke spoznaje -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje/sinteza.
-
SKILLS
Sposobnost precizne formulacije stavova,
sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost
primjene znanja u praksi, istraživačke vještine,
vještina jasnog i razgovijetnog usmenog i pisanog
izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravne doktrine nastale na temelju
neoliberalizma
2. Neo-weberijanska uprava
3. Dobra uprava.
4. Utjecaj doktrine na upravnu praksu:
komparativna i hrvatska iskustva. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, izlaganja
studenata.