Disciplinarno područje, pristupi i razvoj sociologije javne uprave. Sociologija javne uprave i politička sociologija. Ekonomska sociologija, teorija menadžmenta i sociologija javne uprave. Akcijski i strukturalni pristupi. Durkheim i Weber. Parsons, Merton, Luhmann, Habermas. Teorije modernizacije i javna uprava. Foucault i nadzor u organizaciji. Temeljni pojmovi sociološke analize uprave. Institucija i organizacija. Funkcija i struktura. Pojam disfunkcije. Racionalizacija i profesionalizacija. Sociokulturni kapital. Hijerarhija. Društveni interesi i sukobi. Legitimnost i legalnost. Proces racionalizacije: njezini učinci i granice. Racionalizacija prava. Racionalizacija institucionalnih struktura. Disfunkcionalni efekti racionalizacije. Organizacijska patologija: siva ekonomija i paralelna uprava. Uprava i društvo. Razvoj uprave i društveni razvoj. Javni službenici kao profesija (regrutacija službenika, profesionalna karijera). Privatni interesi i javna služba. Klijentelizam i korupcija. Javno mnijenje i javna uprava. Javna uprava u tranzicijskim zemljama. Javna uprava u demokratskom sustavu. Javna uprava i politika. Politički nadzor uprave. Interesne grupe, lobiranje i javna uprava. Empirijska istraživanja uprave. Selekcija ljudi u upravi. Način donošenja odluka i distribucija moći. Lokalna zajednica. Tehnologija i organizacija. Perspektive i granice sociološkog poimanja uprave. Uprava i politički sustav. Uprava i sociokulturna okolina. Uprava i ekonomija. Značaj interakcija i razumijevanje institucija.
Sociologija javne uprave – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
Kregar, J.; Sociologija uprave; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2014), str. 176
Learning outcomes
Selektirati društvene čimbenike mjerodavne za razumijevanje javne uprave.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje.
20. Primijeniti etička načela te preuzeti etičku, pravnu i društvenu
odgovornost u obavljanju poslova javne uprave i odnosu s
društvenom okolinom. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravne znanosti i sociologija
2. Načela vođenja
3. Hijerarhija potreba i motiva
4. Disfunkcije i deformacije
5. Uprava i globalni sistem
6. Javna uprava u tranziciji
7. Model prizmatičke uprave
8. Merit sistem
9. Profesionalizacija javne uprave. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Demonstrirati važnost socioloških istraživanja u javnoj upravi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom
okruženju.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
društvenih problema.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravne znanosti i sociologija
2. Taylor i znanstveno upravljanje
3. Klasične teorije sociologije uprave
4. Škola ljudskih odnosa
5. Disfunkcije i deformacije
6. Javna uprava u tranziciji
7. Model prizmatičke uprave -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Prosuditi ideološke, političke, pravne i druge društvene čimbenike koji utječu na funkcioniranje javne uprave i njihovoj međuovisnosti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi.
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Hijerarhija potreba i motiva
2. Disfunkcije i deformacije
3. Uprava i globalni sistem
4. Javna uprava u tranziciji
5. Merit sistem
6. Profesionalizacija javne uprave. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.
Kombinirati sociološke koncepte i teorije za predlaganje reforme javne uprave.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Predložiti mjere i instrumente sustavnog unaprjeđivanja odnosa
uprave s društvenom okolinom (građanima i dr.), unaprjeđivanja
komuniciranja i upravljanja informacijama u digitalnom
okruženju.
6. Razviti analitičke kapacitete u odnosu na javno odlučivanje i
policy proces i primijeniti znanja na stvarne situacije rješavanja
društvenih problema.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne procese,
uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / sinteza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i samokritike,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja
novih ideja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Načela vođenja
2. Škola ljudskih odnosa
3. Hijerarhija potreba i motiva
4. Disfunkcije i deformacije
5. Model prizmatičke uprave
6. Merit sistem
7. Profesionalizacija javne uprave. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, izrada praktičnog zadatka, demonstracija
praktičnog zadatka, studentska debata, izrada pisanog rada.