Uvod: Rana razmišljanja o organizaciji. Od znanstvenog menadžmenta do škole ljudskih odnosa: integracija prvih koraka u razvoju teorije organizacije (3h)
Weberova birokratska organizacija i njezine disfunkcije (2h)
Teorija organizacijskog konflikta i moći. Teorija odlučivanja. Teorija političke koalicije (2h)
Primjena teorije sustava na proučavanje organizacije (2h)
Kibernetski pristup organizaciji. Komunikacijska teorija organizacije. Postmoderni teorijski pristupi (2h)
Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i participacija (2h)
Organizacijska struktura i teorija kontingencije. Od hijerarhije do mreže (2h)
Moć i konflikt u organizaciji (3h)
Komunikacije i odlučivanje u organizaciji (3h)
Organizacijska kultura (2h)
Vođenje u organizaciji. Funkcije, uloge i stilovi menadžera (2h)
Diferencijacija i pluralizam pristupa proučavanju upravnih organizacija: elefantologija (2h)
Završno predavanje: Suvremeni pojam organizacije. Praktična primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja procesa organiziranja(3h)
Osnove teorije organizacije
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić, I.; Struktura i komuniciranje u upravnim organizacijama; Zagreb: Pravni fakultet u Zagrebu (1999), str. 7-60, 87-92, 108-118, 144-150, 204-213, 230-247, 256-290
Perko-Šeparović, I.; Teorije organizacije; Zagreb: Školska knjiga (1975), str. 9-36, 78-83, 133-138
Pusić, E.; Upravne organizacije: interakcija – struktura – interes; Zagreb: Društveno veleučilište u Zagrebu (2005), str. 242-268
Learning outcomes
Opisati razvoj teorije organizacije i njezinih pravaca i predstavnika od začetaka do suvremenih pristupa organizaciji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina
funkcioniranja javne uprave (osobito državnu upravu,
teritorijalnu samoupravu i javne službe).
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost učenja i primjene znanja u praksi,
sposobnost upravljanja informacijama i njihovog
kategoriziranja, vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod: Rana razmišljanja o organizaciji. Od
znanstvenog menadžmenta do škole ljudskih odnosa:
integracija prvih koraka u razvoju teorije organizacije
2. Weberova birokratska organizacija i njezine
disfunkcije
3. Teorija organizacijskog konflikta i moći.
Teorija odlučivanja. Teorija političke koalicije
4. Primjena teorije sustava na proučavanje
organizacije
5. Kibernetski pristup organizaciji.
Komunikacijska teorija organizacije. Postmoderni
teorijski pristupi
6. Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i
participacija. Vođenje u organizaciji. Funkcije, uloge
i stilovi menadžera
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
8. Moć i konflikt u organizaciji
9. Komunikacije i odlučivanje u organizaciji
10. Organizacijska kultura
11. Diferencijacija i pluralizam pristupa
proučavanju upravnih organizacija
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja
procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), moderirana
diskusija
Identificirati diferencijaciju i pluralizam pristupa proučavanju upravne organizacije
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost učenja i primjene znanja u praksi,
sposobnost upravljanja informacijama i njihovog
kategoriziranja, vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod: Rana razmišljanja o organizaciji. Od
znanstvenog menadžmenta do škole ljudskih
odnosa: integracija prvih koraka u razvoju
teorije organizacije
2. Weberova birokratska organizacija i njezine
disfunkcije
3. Teorija organizacijskog konflikta i moći.
Teorija odlučivanja. Teorija političke
koalicije
4. Primjena teorije sustava na proučavanje
organizacije
5. Kibernetski pristup organizaciji.
Komunikacijska teorija organizacije.
Postmoderni teorijski pristupi
6. Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i
participacija. Vođenje u organizaciji.
Funkcije, uloge i stilovi menadžera
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
8. Moć i konflikt u organizaciji
9. Komunikacije i odlučivanje u organizaciji
10. Organizacijska kultura
11. Diferencijacija i pluralizam pristupa
proučavanju upravnih organizacija
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična
pitanja procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, moderirana diskusija.
Prikazati fenomen organizacijskog komuniciranja i ulogu komunikacija u upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina
funkcioniranja javne uprave (osobito državnu upravu,
teritorijalnu samoupravu i javne službe).
7. Upotrijebiti stečena znanja za sudjelovanje u
pripremanju, analizi i predlaganju resornih javnih
politika.
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
IU 20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja, sposobnost
upravljanja informacijama i njihovog kategoriziranja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, istraživačke
vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline
5. Kibernetski pristup organizaciji.
Komunikacijska teorija organizacije. Postmoderni
teorijski pristupi
9. Komunikacije i odlučivanje u organizaciji
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja
procesa organiziranja -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, moderirana diskusija
Procijeniti koncepte pojedinca, grupe i vođenja u upravi te stilove vođenja i menadžera u javnoj upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Upotrijebiti stečena znanja za sudjelovanje u
pripremanju, analizi i predlaganju resornih javnih
politika.
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja, sposobnost
upravljanja informacijama i njihovog kategoriziranja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, istraživačke
vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
6. Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i
participacija. Vođenje u organizaciji. Funkcije, uloge
i stilovi menadžera
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
8. Moć i konflikt u organizaciji
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja
procesa organiziranja -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Prikazati strukturu organizacije kao organizacijsku varijablu, posebice njezine tipove, faktore utjecaja, kooperativne odnose i nove strukturne oblike
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina
funkcioniranja javne uprave (osobito državnu upravu,
teritorijalnu samoupravu i javne službe).
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
8. Moć i konflikt u organizaciji
9. Komunikacije i odlučivanje u organizaciji
10. Organizacijska kultura
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja
procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Odrediti vrste organizacijske kulture u javnoj upravi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
6. Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i
participacija. Vođenje u organizaciji. Funkcije, uloge
i stilovi menadžera
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
10. Organizacijska kultura
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična pitanja
procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Opisati ulogu moći i sukoba u organizaciji za organizacijsku strukturu i razvoj te procese odlučivanja
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Upotrijebiti stečena znanja za sudjelovanje u
pripremanju, analizi i predlaganju resornih javnih
politika.
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Teorija organizacijskog konflikta i moći.
Teorija odlučivanja. Teorija političke
koalicije
2. Primjena teorije sustava na proučavanje
organizacije
3. Moć i konflikt u organizaciji
4. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična
pitanja procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.
Prikupiti podatke i demonstrirati primjenjivost stečenih teorijskih znanja na proces organiziranja
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
IU 3. Opisati elemente strukture i načina
funkcioniranja javne uprave (osobito državnu upravu,
teritorijalnu samoupravu i javne službe).
7. Upotrijebiti stečena znanja za sudjelovanje u
pripremanju, analizi i predlaganju resornih javnih
politika.
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za
oblikovanje organizacije u javnoj upravi.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i
tehnike u javnom upravljanju (menadžmentu) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Sposobnost primjene i prenošenja znanja u praksi,
sposobnost rješavanja problema i stvaranja novih
ideja, sposobnost kreativnog i kritičkog korištenja
podataka, vještina upravljanja informacijama,
vještina jasnog usmenog i pisanog
izražavanja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, sposobnost timskog rada, istraživačke
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod: Rana razmišljanja o organizaciji. Od
znanstvenog menadžmenta do škole ljudskih
odnosa: integracija prvih koraka u razvoju
teorije organizacije
2. Weberova birokratska organizacija i njezine
disfunkcije
3. Teorija organizacijskog konflikta i moći.
Teorija odlučivanja. Teorija političke
koalicije
4. Primjena teorije sustava na proučavanje
organizacije
5. Kibernetski pristup organizaciji.
Komunikacijska teorija organizacije.
Postmoderni teorijski pristupi
6. Pojedinac i grupa u organizaciji. Vodstvo i
participacija. Vođenje u organizaciji.
Funkcije, uloge i stilovi menadžera
7. Organizacijska struktura i teorija
kontingencije. Od hijerarhije do mreže.
8. Moć i konflikt u organizaciji
9. Komunikacije i odlučivanje u organizaciji
10. Organizacijska kultura
11. Diferencijacija i pluralizam pristupa
proučavanju upravnih organizacija
12. Suvremeni pojam organizacije. Praktična
primjena organizacijskog znanja: praktična
pitanja procesa organiziranja. -
TEACHING METHODS
Predavanje, samostalno čitanje literature, razmatranje
konkretnih primjera (case study), rješavanje
problemskih zadataka, izlaganja studenata,
moderirana diskusija.