Cilj kolegija je razvijanje sposobnosti analize stručnih tekstova, izvođenja zaključaka i prezentiranja stručnih sadržaja na njemačkom kao stranom jeziku, primjenjivanje stručne terminologije u govoru i pismu te osposobljavanje za samostalno čitanje akademskih i znanstvenih članaka te pisanje sažetaka na njemačkom jeziku. U ovom trećem u nizu kolegiju njemačkog jezika za socijalnu struku od studenata se očekuje više samostalnog rada u svrhu razvijanja svih jezičnih vještina. U okviru obrade raznih metoda socijalnog rada analiziraju se najprije zajednički, a zatim pojedinačno i samostalno odabrani socijalni projekti iz SR Njemačke. O marginalnim grupama diskutira se uz plansku igru osmišljavanja sadržaja za pojedine skupine potrebitih. Obrađuju se također oblici volonterskog rada u socijalnim područjima. Analiza znanstvenih i stručnih radova čini zasebno poglavlje u kojem studenti nakon zajedničke analize članka samostalno pišu sažetak za vlastiti izmišljeni ili stvarni stručni ili znanstvene rad. U tijeku kolegija studenti također imaju obvezu pripremiti izlaganje o odabranoj socijalnoj temi.
Njemački jezik socijalne struke – izborni predmet
Njemački jezik socijalne struke – izborni predmet
Literature
MANDATORY LITERATURE
razni autori / various authors; odabrani znanstveni članci / selected academic articles
RECOMMENDED LITERATURE
Dreyer-Schmitt; Lehr- und Uebungsbuch der deutschen Grammatik; Verlag fuer deutsch, Ismaning (1996)
Learning outcomes
Objasniti osnovne pojmove i načela vezana uz obrazovne sustave SR Njemačke i Republike Hrvatske, te obrazovanje socijalnih radnika i njihove osobne i profesionalne vrijednosti, rabeći relevantnu stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu. (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Odrediti položaj i ulogu socijalnog rada u različitim sustavima i u
odnosu na druge profesije (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sozialarbeiter – Ausbildung und Berufsbild
– Traumberuf Sozialarbeiter
– Ausbildung zum Sozialarbeiter / Sozialpädagogen in
Deutschland
– Lebenslauf
2. Bildung und Gesellschaft
– Das Bildungssystem in Deutschland
– Bildung und Gleichberechtigung
– Bildung für die Zukunft -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Objasniti načela modernih demokratskih društava, te opisati političke sustave SR Njemačke i Republike Hrvatske rabeći relevantnu stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Die moderne Demokratie
– Was ist Demokratie?
– Die Strukturprinzipien der Republik Kraotien
– Das politische System Deutschlands -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Usporediti obrazovne sustave, te politička uređenja SR Njemačke i Republike Hrvatske, rabeći odgovarajuću stručnu terminologiju na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
istraživačke vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih
ideja, upravljačke vještine i poduzetništvo -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Sozialarbeiter – Ausbildung und Berufsbild
– Traumberuf Sozialarbeiter
– Ausbildung zum Sozialarbeiter / Sozialpädagogen in
Deutschland
– Lebenslauf
2. Bildung und Gesellschaft
– Das Bildungssystem in Deutschland
– Bildung und Gleichberechtigung
– Bildung für die Zukunft
3. Die moderne Demokratie
– Was ist Demokratie?
– Die Strukturprinzipien der Republik Kraotien
– Das politische System Deutschlands -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Opisati temeljne pravne instrumente zaštite ljudskih prava te pojmove iz područja zaštite ljudskih prava odraslih i djece rabeći relevantnu stručnu terminologiju i jezične strukture na njemačkom jeziku.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
1. Menschenrechte
– Die europäische Menschenrechtskonvention
– Sozialrechte sind Menschenrechte
– Kindrrechte sind Menschenrechte -
TEACHING METHODS
predavanja, rad na tekstu – sadržajna i jezična analiza, vođena
diskusija, samostalno čitanje literature, samostalna rješavanje
zadataka
Diskutirati na njemačkom jeziku o informiranosti o dječjim pravima i stupnju njihove zaštite u Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, vještina jasnog
i razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina upravljanja
informacijama, sposobnost učenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kinderrechte sind Menschenrechte -
TEACHING METHODS
izrada i provedba ankete, vođena diskusija, izrada pisanog rada,
studentska debata