Sati nastave: 15P + 30V
Metode supervizije
Literature
MANDATORY LITERATURE
Ajduković, M.; Određenje grupne supervizije. U: Ajduković, M. i Cajvert. Lj. (ur.) Supervizija u psihosocijalnom radu.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, (2004), str. 121-153
Ajduković, M.; Supervizija na daljinu u vrijeme COVID-19 krize; Ljetopis socijalnog rada, 27, 1 (2020), str. 7-30
Cicak, M. i Urbanc, K.; Role of ethics in creating supervision a safe place; ANSE Journal of Supervision (2020), str
Urbanc, K. i Vlašić, T.; Dealing with new experiences: Online supervision in turbulent times; ANSE Journal of Supervision (2021), str
RECOMMENDED LITERATURE
Čačinović Vogrinčič, G; Supervizija u socijalnom radu: su-stvaranje supervizije kroz suradni odnos. U: Ajduković, M. (Ur.) Refleksije o superviziji.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 91 – 100
Urbanc, K.; Supervizija studenata. U: Ajduković, M. and Cjavert, Lj. (Ur.) Supervizija u psihosocijalnom radu.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 303-330
Žorga, S.; Specifičnosti procesa učenja u superviziji. U: Ajduković, M. (Ur.) Refleksije o superviziji.; Zagreb: Društvo za psihološku pomoć, , str. 7 – 39
Lundsby, M. i Sandell, G.; Supervizija u psihsocijalnom radu; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 9, 1, ., str. 161-174
Van Kessel, L.; Supervizija – neophodan doprinos kvaliteti profesionalnog postupanja – primjer nizozemskog modela supervizije.; Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, 6, , str. 59-76
Urbanc, K. i Kletečki Radović, M.; Aktivno učenje i kritičko mišljenje u kontekstu supervizijskog, edukacijskog i pomažućeg odnosa.; Ljetopis socijalnog rada, 14, 2, (2007), str. 355-366
Davys, A. M. i Beddoe, L.; The Reflective Learning Model: Supervision of Social Work Students.; Social Work Education, 28, 8, , str. 919 – 933
Learning outcomes
Definirati ključne pojmove vezane uz superviziju u psihosocijalnom radu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Pamćenje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja, kritičko
korištenje literature, -
LEARNING CONTENT
➔ Određenje supervizije
➔ Supervizijski procesi i sadržaji
➔ Vrste supervizije
➔ Specifičnosti grupne supervizije
➔ Komunikacija u superviziji
➔ Supervizijski odnos
➔ Učenje u superviziji
➔ Etika u superviziji
➔ Profesionalni stres i supervizija -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Primijeniti teorijske spoznaje o superviziji u grupnom supervizijskom procesu i na terenskoj praksi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina pregovaranja,
timski rad, etičnost -
LEARNING CONTENT
➔ Suvremene teorijske paradigme za provođenje supervizije
➔ Kompetencije supervizanata za sudjelovanje u superviziji
➔ Očekivanja u superviziji
➔ Evaluacija supervizijskog rada
➔ Primjena kreativnih tehnika u superviziji
➔ Profesionalni stres -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Prikazati supervizijski slučaj i biti u fokusu na superviziji
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina
pregovaranja,etičnost -
LEARNING CONTENT
➔ Priprema za superviziju tijekom prakse
➔ Sudjelovanje na supervizijama tijekom praktičnog rada u
ustanovi
➔ Priprema slučajeva za superviziju -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, timski rad
Analizirati slučajeve u skladu sa teorijskim i vrijednosnim temeljima supervizijskog rada
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i
kapaciteta za promjenu i suradnju korisnika (3)
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost učenja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, timski rad, etičnost,
vještina prijenosa teorijskih znanja u praktičnu primjenu -
LEARNING CONTENT
➔ Prikaz slučaja u superviziji
➔ Priprema za superviziju tijekom prakse
➔ Prvi supervizijski susret
➔ Sudjelovanje na supervizijama tijekom praktičnog rada u
ustanovi (Centra za socijalnu skrb)
➔ Povjerljivost kao etičko načelo supervizije
➔ Smetnje u supervizijskom odnosu
➔ Emocije u superviziji
➔ Moć u superviziji
➔ Primjena kreativnih tehnika u superviziji -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje
literature.
Argumentirati daljnji tijek rada na slučaju obzirom na specifične potrebe korisnika i njihovog okruženja u skladu s teorijskim, vrijednosnim i zakonskim temeljima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i
kapaciteta za promjenu i suradnju korisnika (3)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim
područjima rada socijalnih radnika (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke
vještine, sposobnost učenja, sposobnost prilagodbe novim
situacijama, prezentacijske i komunikacijske vještine, vještina
pregovaranja -
LEARNING CONTENT
➔ Aktivno sudjelovanje u grupnoj superviziji
➔ Davanje i primanje povratnih informacije u superviziji
➔ Uloga refleksije u supervizijskom radu -
TEACHING METHODS
Predavanja, vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka,
rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Integrirati spoznaje iskustvenog i teorijskog učenja u formi kritičkog osvrta na proces sudjelovanja u supervizijskoj grupi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja (5)
Modificirati profesionalno ponašanje s obzirom na samo-refleksiju
u supervizijskom kontekstu (6)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se
sukobljavaju etičke norme (7)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom
prosuđivanju (9)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne
specifičnosti korisnika i zajednice (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja,
realizacije i zaštite ljudskih prava korisnika (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i
intervencija na socijalni položaj korisnika (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive
društvene skupine (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema, sposobnost timskog rada, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost prilagodbe novim situacijama, prezentacijske i
komunikacijske vještine, vještina pregovaranja, etičnost -
LEARNING CONTENT
➔ Kritičko razmatranje i interpretiranje supervizijskog
procesa
➔ Osvještavanje i kritički osvrt na vlastito sudjelovanje
➔ Etika u superviziji
➔ Profesionalni stres
➔ Specifičnosti online supervizije -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, rješavanje problemskih zadataka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature