Uvodno predstavljanje predmeta. Određenje predmeta i područja javnog menadžmenta. Povijesni pregled javnog menadžmenta. Ishodište javnog menadžmenta u SAD-u. Teorije organizacije i javni menadžment. Klasična teorija organizacije i prvi menadžerski pristup reformi izvršne vlasti u SAD-u.
Menadžerizam i proračun. Menadžerizam i upravljanje ljudskim potencijalom u javnom sektoru. Odnos javnog menadžmenta i javnih politika. Pojava “novog javnog menadžmenta” kao dimenzija globalizacije. Modeli reforme/Modernizacije javne uprave. Model privatizacije i tržišta. Komparativna analiza procesa privatizacije u svijetu. Model upravljanja putem rezultata i pripadajuća kultura organizacije. Restrukturiranje organizacija. Reforma lokalne razine. Odnos prema građaninu (Citizen’s Charter)/ Pružanje usluga (“service delivery”) – “Value for money” . Model dobrog upravljanja. Javno-privatno partnerstvo. Evaluacija rezultata koji se postižu pojedinim modelom. Formiranje portfolia modela reformi javne uprave. Relevantnost za hrvatski javni sector.
Javni menadžment
Literature
MANDATORY LITERATURE
Inge Perko-Šeparović; Izazovi javnog menadžmenta, dileme javne uprave; (2006), str. [object Object]
Inge Perko-Šeparović; Paradoksi novog javnog menadžmenta; Fakultet političkih znanosti (2003), str. 85-94
Inge Perko-Šeparović; Novi javni menadžment – britanski model; Politička misao, 39 (4) (2002), str. 31-44
Koprić, Ivan, Gordana Marčetić, Anamarija Musa, Vedran Đulabić, Goranka Lalić Novak; Upravna znanost – javna uprava u suvremenom društvu; Pravni fakultet (2021), str. 104-132
Đulabić, Vedran; Primjena tržišnih instrumenata u javnoj upravi: mogućnosti i ograničenja; Friedrich Ebert Stiftung i Institut za javnu upravu (2014), str. 9-27
Đulabić, Vedran; Povelje javnih službi: pokušaj podizanja kvalitete javne uprave i jačanja uloge građana; Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, god. 56., br. 1 (2006), str. 7-48
Manojlović, Romea; Upravljanje učinkom u hrvatskoj lokalnoj samoupravi; Institut za javnu upravu (2016), str. 65-96
Learning outcomes
Odabrati odgovarajuće metode i tehnike upravljanja resursima (imovinom, ljudima i financijama) u suvremenim upravim organizacijama.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Demonstrirati osposobljenost za procjenu, ocjenu i razvoj
upravnih organizacija u javnom sektoru.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, vještina
jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravljanje putem tržišta i natjecanja.
2. Orijentacija na ciljeve i rezultate putem upravljanja
izvedbom.
3. Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i ljudi.
4. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije.
5. Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima). -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature.
Identificirati specifičnosti javnog menadžmenta u glavnim komponentama javne uprave i javnog sektora kao što su državna uprava, teritorijalna samouprava, javne službe, državne kompanije (javna poduzeća), javne agencije.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
7. Analizirati poslove i instrumente u pojedinim resorima javne
uprave te organizacijske oblike za njihovo obavljanje.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema, vještina
jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Razvoj javnog menadžmenta
2. Upravljanje putem propisa i kvalitete
3. Upravljanje putem tržišta i natjecanja
4. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje
izvedbom
5. Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i
ljudi
6. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije
7. Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
8. Metode javnog menadžmenta (komuniciranje,
vođenje i odgovornost)
9. Inovacije u javnoj upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature.
Prosuditi primjerenost primjene pojedinih naglasaka javnog menadžmenta.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, prezentacijske
i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravljanje putem propisa i kvalitete
2. Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje
izvedbom -
TEACHING METHODS
Predavanje, izrada praktičnog zadatka, demonstracija praktičnog
zadatka, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje
literature.
Kritički usporediti upravnu praksu i učinke korištenja metoda i instrumenata javnog menadžmenta u različitim organizacijama javne uprave i javnog sektora.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
13. Kritizirati i ocijeniti suvremene upravne fenomene u
suvremenom društvu, političkom sustavu i gospodarstvu.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost učenja, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost stvaranja novih ideja,
prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravljanje putem propisa i kvalitete
2. Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje
izvedbom
4. Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i
ljudi
5. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije
6. Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
7. Metode javnog menadžmenta (komuniciranje,
vođenje i odgovornost)
8. Inovacije u javnoj upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na tekstu,
samostalno čitanje literature.
Predložiti promjene u sustavu javnog upravljanja te potrebne reorganizacijske promjene u organizacijama javne uprave s obzirom na primjenu novih metoda i tehnika javnog menadžmenta.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
10. Kritički prosuđivati organizacijsku racionalnost i
organizacijski razvoj u javnoj upravi.
15. Argumentirati složenije upravne probleme i razvojne
procese, uzimajući u obzir dosadašnje teorijske i istraživačke
spoznaje.
17. Planirati razvoj javne uprave i promjene općeg pravnog
okvira koji uređuje hrvatsku javnu upravu -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, prezentacijske i komunikacijske vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Upravljanje putem propisa i kvalitete
2. Upravljanje putem tržišta i natjecanja
3. Orijentacija na ciljeve i rezultate kroz upravljanje
izvedbom
4. Menadžment resursima u javnoj upravi – imovina i
ljudi
5. Menadžment resursima u javnoj upravi – financije
6. Metode javnog menadžmenta (strateško planiranje,
upravljanje projektima i ugovorima)
7. Metode javnog menadžmenta (komuniciranje,
vođenje i odgovornost)
8. Inovacije u javnoj upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, vođena diskusija,
samostalno čitanje literature.