Cilj kolegija je upoznati studente s ključnim terminima u opisivanju područja socijalnog rada. U okviru kolegija raspravlja se o etici socijalnog rada i etičkim dilemama s kojima se suočavaju socijalni radnici. Ističe se važnost poznavanja ljudskih prava i ulozi Europskog suda za ljudska prava. Opisuje se djelovanje socijalnih radnika u suzbijanju siromaštva i socijalne isključenosti. Definira se obiteljsko pravo i raspravlja o radu socijalnih radnika u svrhu zaštite djece. Analiziraju se problemi s kojima su suočene starije osobe i osobe s invaliditetom. Izdvajaju se najvažnija načela socijalnog rada uz korištenje relevantne stručne terminologije na engleskom jeziku. U okviru kolegija obrađuju se i prevode različite vrste tekstova uključujući dijelove zakona, konvencija i priopćenja za javnost.
U obradi svake teme rješavaju se brojni zadaci vezani terminologiju, kolokacije, tvorbu riječi i vještinu prevođenja.
Posebna se pozornost poklanja usvajanju stručne terminologije i razvijanju komunikacijskih vještina. Studenti se potiču na samostalan rad i daljnje proučavanje navedenih tema u obliku izrade prezentacija.
Engleski jezik socijalne struke II
Engleski jezik socijalne struke II
Literature
MANDATORY LITERATURE
Marijana Javornik Čubrić; English for the Social Work Profession; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Biblioteka socijalnog rada (2020), str. 208
RECOMMENDED LITERATURE
Željko Bujas; Novi englesko-hrvatski rječnik; Nakladni zavod Globus (2019), str. 1920
Learning outcomes
Definirati profesiju socijalnog rada, povijesni razvoj profesije i njezin značaj u zaštiti ljudskih prava te analizirati pravne propise koji reguliraju prava i obveze korisnika na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku, sposobnost
primjene znanja u praksi, vještina argumentiranja u raspravi, vještina
prevođenja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. What is social work?
Definitions of social work
2. Social work and human rights
The European Court of Human Rights
Social work and human rights
5. Poverty and social exclusion
Combating poverty and social exclusion
From Europe 2020 target on the risk of poverty or social exclusion
Homelessness
6. Social workers and family protection
Family Law
About the Convention on the Rights of the Child
Child protection
7. Care for the elderly
Ageing and ageism
The elderly in the EU
8. Care for the disabled
Definition and types of disabilities
From the Equality Act -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje, studentska
debata, samostalno čitanje literature
Definirati vrijednosti socijalnog rada, etiku i etičke dileme u socijalnom radu na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Definirati rizike i probleme uvažavajući korisničku perspektivu i
vrijednosti socijalnog rada (3)
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Komunikacijske i prezentacijske vještine, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku,
sposobnost primjene znanja u praksi, vještina argumentiranja u
raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s engleskog na
hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. History of social work
2. Social work ethics
Ethical issues in social work
From the Code of Ethics of the National Association of Social
Workers
Ethical dilemas in social work
3. Social work and human rights
4. Social workers and family protection -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje, studentska
debata, samostalno čitanje literature
Objasniti ulogu socijalnih radnika u zaštiti ranjivih skupina društva (djeca, starije osobe, osobe u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti, beskućnici, osobe s invaliditetom) na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Odrediti osobne i profesionalne vrijednosti u socijalnom radu (9)
Razumjeti etičke norme u socijalnom radu i ostalim pomažućim
profesijama (10)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnošću njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki procesi
utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje, analiza
-
SKILLS
Komunikacijske i prezentacijske vještine, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku,
sposobnost primjene znanja u praksi, vještina argumentiranja u
raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s engleskog na
hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. What is social work?
2. History of social work
3. Social work ethics
4. Social work and human rights
5. Poverty and social exclusion
6. Social workers and family protection
7. Care for the elderly
8. Care for the disabled -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje, studentska
debata, samostalno čitanje literature
Imenovati ranjive skupine u društvu, navesti razloge zbog kojih se osoba može naći u ranjivoj skupini i interpretirati ulogu socijalnih radnika u zaštiti ljudskih prava ranjivih skupina i pojedinaca na engleskom jeziku
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnošću njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki procesi
utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje, analiza
-
SKILLS
Komunikacijske i prezentacijske vještine, vještina jasnog i
razgovijetnog usmenog i pismenog izražavanja na engleskom jeziku,
sposobnost primjene znanja u praksi, vještina argumentiranja u
raspravi, vještina prevođenja stručnih tekstova s engleskog na
hrvatski jezik -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Social work and human rights
2. Poverty and social exclusion Combating poverty and social
exclusion From Europe 2020 target on the risk of poverty or social
exclusion Homelessness
3. Social workers and family protection
Family Law
About the Convention on the Rights of the Child
Child protection
4. Care for the elderly
Ageing and ageism
The elderly in the EU
5. Care for the disabled
Definition and types of disabilities
From the Equality Act -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje, studentska
debata, samostalno čitanje literature
Analizirati zaštitu ranjivih skupina u RH, UK i EU na engleskom jeziku koristeći adekvatnu stručnu terminologiju
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti i primijeniti pravne propise koji reguliraju prava i obveze
korisnika u sustavima u kojima socijalni rad djeluje (7)
Prepoznati kako su kulturalna i druga obilježja povezana s položajem
društvenih skupina, razvojem socijalnih rizika i problema te
mogućnošću njihovog rješavanja (15)
Analizirati kako društveni, politički, ekonomski, tehnološki procesi
utječu na pojavu nejednakosti u društvu, razvoj socijalnih rizika i
problema (16)
Identificirati društvene procese koji utječu na razvoj socijalnih
politika, pravnog i institucionalnog okvira te sustava u kojima
djeluju socijalni radnici (17) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza, primjena
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, vještina jasnog i razgovijetnog
usmenog i pismenog izražavanja, sposobnost primjene znanja u
praksi, vještina argumentiranja u raspravi, vještina prevođenja
stručnih tekstova s engleskog na hrvatski jezik. vještina prezentiranja
dobrih primjera iz prakse -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Social work and human rights
Human rights
The European Court of Human Rights
Social work and human rights
2. Poverty and social exclusion
Combating poverty and social exclusion
From Europe 2020 target on the risk of poverty or social exclusion
Homelessness
3. Social workers and family protection Family Law
About the Convention on the Rights of the Child Child protection
4. Care for the elderly Ageing and ageism The elderly in the EU
5. Care for the disabled Definition and types of disabilities
From the Equality Act -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, prevođenje, studentska
debata, samostalno čitanje literature