Pojam i obilježja javnog službenika. Mijenjanje uloge službenika kroz povijest, merit system, spoils system. EU standardi u pogledu službeničkog sustava u tranzicijskim zemljama. Osnovni koncepti javne uprave i temeljni modeli ULJP-a. Pojam i značenje upravljanja ljudskim potencijalima, posebnosti ULJP-a u javnoj upravi. Strategijsko upravljanje i planiranje ljudskim potencijalima. Individualne komponente ULJP-a (uloga pojedinca, timski rad, novi oblici komunikacije). Službeničko pravo i službenički sustav. Prava, obveze i odgovornosti državnih službenika u hrvatskom zakonodavstvu. Metode odabira i zapošljavanja javnih službenika, klasifikacijski sustavi. Platni sustav i plaće temeljene na radnom izvršenju. Razvoj ljudskih potencijala, obrazovanje i usavršavanje javnih službenika. Službenička etika i organizacijska kultura. Metode ULJP-a u komparativnim službeničkim sustavima. Unaprjeđenje upravljanja ljudskim potencijalima u javnoj upravi RH.
Upravljanje ljudskim potencijalima s osnovama službeničkog prava
Literature
MANDATORY LITERATURE
Gordana Marčetić; Upravljanje ljudskim potencijalima u javnoj upravi; Društveno veleučilište u Zagrebu (2007), str. 43-245
Zakon o državnim službenicima, NN 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19
Marčetić, G., Giljević, T., Manojlović Toman, R. (2024). Upravljanje ljudskim potencijalima s osnovama službeničkog prava – Nastavni materijali (u pripremi, od ljetnih rokova akademske godine 2023/2024)
Learning outcomes
Objasniti pojam i značenje ljudskih potencijala u javnoj upravi te suvremenu ulogu javnih službenika u društvu
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
12. Objasniti i primijeniti načela etike i integriteta te
dobrog upravljanja u radu javne uprave (odnos prema
građanima, pravnim osobama, političkoj vlasti i dr.). -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost učenja, vještina upravljanja informacijama,
sposobnost jasne i razgovijetne pisane i usmene
komunikacije, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kategorije ljudi u upravi.
2. Pojam i obilježja javnih službenika.
3. Službenici u RH (DU, LS i JS).
4. Službenici kroz povijest i u suvremeno doba
5. Merit sustav i profesionalizacija -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.
Interpretirati odredbe hrvatskog službeničkog zakonodavstva, specifičnu ulogu službeničkog prava u zemljama Europske unije i EU standarde za službenički sustav.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
4. Opisati opći pravni okvir koji uređuje hrvatsku javnu
upravu.
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju,
temeljne pravne, političke i upravne procese na razini
Europske unije i njihov utjecaj na javnu upravu država
članica.
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne
uprave i potrebe za njezinom modernizacijom.
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost učenja i primjene znanja u praksi, vještina
upravljanja informacijama, prezentacijske i
komunikacijske vještine, sposobnost debatiranja i
kritičkog promišljanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uloga i doseg službeničkog prava
5. Službeničko zakonodavstvo u zemljama EU
6. Zakon o državnim službenicima RH
7. Zakon o službenicima i namještenicima u
lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
8. Javni službenici u tranzicijskim zemljama
9. EU standardi za službenički sustav (SIGMA) -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.
Povezati temeljne koncepte javne uprave s pripadajućim modelima upravljanja ljudskim potencijalima (ULJP)
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju,
temeljne pravne, političke i upravne procese na razini
Europske unije i njihov utjecaj na javnu upravu država
članica.
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u
javnom upravljanju (menadžmentu) javnog
upravljanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja,
vještina upravljanja informacijama i njihovog
kategoriziranja, prezentacijske i komunikacijske
vještine, istraživačke vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Koncepti javne uprave
2. Razvoj ideje ULJP-a
3. Suvremeni pojam ULJP-a
4. Posebnosti ULJP-a u javnoj upravi
5. Sadržaj i značenje funkcije ULJP-a u javnoj
upravi (ULJP vs personalna funkcija)
6. Temeljni modeli ULJP-a (politički,
administrativni, menadžerski, integralni). -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.
Identificirati strategijske i individualne komponente upravljanja ljudskim potencijalima te njihovu primjenjivost u organizacijama javne uprave
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
4. Primijeniti instrumente i pravni okvir za oblikovanje
organizacije u javnoj upravi
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja,
vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema, prezentacijske i komunikacijske
vještine, istraživačke vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Strategijsko upravljanje ljudskim potencijalima
2. Planiranje ljudskih potencijala i analiza posla
3. Uloga pojedinca u organizacijama
4. Novi oblici komunikacije
5. Timski rad
6. Primjena osnovnih obilježja ULJP-a u
organizacijama javne uprave -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.
Uspoređivati tradicionalne i nove metode upravljanja ljudskim potencijalima te njihovu primjenu u suvremenim službeničkim sustavima
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za oblikovanje
organizacije u javnoj upravi.
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke.
18. Razviti teorijske, komparativno-analitičke i
istraživačke kompetencije i znanja o javnoj upravi.
19. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u
javnom upravljanju (menadžmentu) javnog
upravljanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja,
vještina upravljanja informacijama, sposobnost
rješavanja problema i stvaranja novih ideja,
prezentacijske i komunikacijske vještine, istraživačke
vještine, sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Odabir i zapošljavanje ljudskih potencijala u
javnoj upravi
2. Klasifikacijski sustavi
3. Sustavi nagrađivanja
4. Plaće temeljene na radnom izvršenju
5. Sustavi napredovanja i ocjenjivanje javnih
službenika
6. Obrazovanje i usavršavanje javnih službenika
7. Razvoj vodećeg osoblja
8. Novi trendovi u razvoju ljudskih potencijala. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.
Procijeniti prikladnost pojedinih modela i metoda upravljanja ljudskim potencijalima za organizacije državne uprave i lokalne / regionalne samouprave u Hrvatskoj
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
5. Opisati položaj države u međunarodnom okruženju,
temeljne pravne, političke i upravne procese na razini
Europske unije te njihov utjecaj na javnu upravu država
članica.
8. Primijeniti instrumente i pravni okvir za oblikovanje
organizacije u javnoj upravi.
16. Procijeniti glavne probleme reforme hrvatske javne
uprave i potrebe za njezinom modernizacijom.
17. Usporediti različite tipove upravljanja ljudskim
potencijalima i njihove prednosti i nedostatke.
20. Izabrati i primijeniti prikladne metode i tehnike u
javnom upravljanju (menadžmentu) javnog upravljanja -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
kritičkog uspoređivanja i procjenjivanja, vještina
upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja
problema i stvaranja novih ideja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, istraživačke vještine,
sposobnost debatiranja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. EU standardi za službenički sustav (SIGMA)
2. Merit sustav i profesionalizacija
3. Sadržaj i značenje funkcije ULJP-a u javnoj
upravi (ULJP vs personalna funkcija)
4. Temeljni modeli ULJP-a (politički,
administrativni, menadžerski, integralni)
5. Primjena osnovnih obilježja ULJP-a u
organizacijama javne uprave
6. Metode i instrumenti upravljanja ljudskim
potencijalima u javnoj upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rješavanje problemskih
zadataka, samostalno čitanje literature.