Socijalni rad i ljudska prava
Literature
MANDATORY LITERATURE
Milić Babić, M. i Žganec, N.; Socijalni rad i ljudska prava. Interna skripta; (2019), str
Becker, W.; Ljudska prava: prilog analizi jednoga pojma.; Politička misao (2009), str. 205-216
Čurćić, I., Milić Babić, M. i Šimleša, D.; Zeleni socijalni rad; Socijalne teme (2018), str. 11-26
RECOMMENDED LITERATURE
Dološić, S., Milić Babić, M. i Rusac, S.; Alzheimerova bolest kroz prizmu ljudskih prava; Socijalna psihijatrija (2019), str. 470-496
Hlača, N.; Ljudska prava u siromaštvu; Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske (2019), str. 119-131
Lohman, G.; Kolektivna ljudska prava radi zaštite manjina?; Politička misao (1999), str. 38-48
Mihanović, V.; Invaliditet u kontekstu socijalnog modela; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (2011), str. 72-86
Milić Babić, M. i Hranj, M.; Pravo na palijativnu skrb za djecu u Republici Hrvatskoj; Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (2019), str. 82-91
Roksandić Vidlička, S.; Pravna zaštita starijih osoba, osobito s duševnim smetnjama, iz hrvatske perspektive: Zašto nam je potrebna Konvencija UN-a o Pravima starijih osoba; Zbornik Pravnog fakulteta Sveučilišta Rijeka. (2017), str. 1101-1132
Šadić, S.; Ljudska prava i socijalni rad; Univerzitet u Sarajevu, Fakultet političkih nauka (2014), str
Learning outcomes
Klasificirati temeljna načela i terminologiju iz područja ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim područjima
rada socijalnih radnika. (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom prosuđivanju.
(9) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi -
LEARNING CONTENT
➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Identificirati ulogu socijalnog rada u području ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta za
promjenu i suradnju korisnika. (3)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim pokazateljima
potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti provođenja i
očekivanih ishoda. (4)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje
drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Diskutirati o modelima ljudskih prava kroz prizmu sustava socijalne skrbi
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
korisnika i zajednice. (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
socijalni položaj korisnika. (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost. -
LEARNING CONTENT
➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati polaznu korisničku perspektivu iz kuta ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Napraviti sveobuhvatnu analizu rizika, problema, sposobnosti i kapaciteta
za promjenu i suradnju korisnika. (3)
Kreirati plan vođenja procesa promjena i intervencija s jasnim
pokazateljima potencijalnih rizika, indikatorima mjerenja uspješnosti
provođenja i očekivanih ishoda. (4)
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
korisnika i zajednice. (12)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, sposobnost
kritike i samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost. -
LEARNING CONTENT
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati primjere kršenja ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
socijalni položaj korisnika. (14) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Kritički usporediti teorijske pristupe temama iz područja ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Razumjeti važnost različitih oblika profesionalne podrške tijekom
profesionalnog razvoja. (5)
Argumentirati profesionalnu odluku u situacijama u kojima se sukobljavaju
etičke norme. (7) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.
Odrediti intervencije u praksi socijalnog rada
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Modificirati profesionalno djelovanje s obzirom na kulturalne specifičnosti
korisnika i zajednice. (12)
Generirati intervencije u socijalnom radu s ciljem zagovaranja, realizacije i
zaštite ljudskih prava korisnika. (13)
Procijeniti moguće negativne efekte socijalnih politika i intervencija na
socijalni položaj korisnika. (14)
Identificirati različite sustave formalne podrške za ranjive društvene
skupine. (15) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost
učenja, sposobnost stvaranja novih ideja, etičnost. -
LEARNING CONTENT
➔ Koncept ljudskih prava i povijesni razvoj
➔ Temeljni dokumenti vezani uz zaštitu ljudskih prava
➔ Povezanost socijalnog rada s ljudskim pravima
➔ Socijalni rad i ljudska prava – neka tipična područja primjene
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na
tekstu.
Organizirati proces pružanja podrške korisnicima vođen modelom ljudskih prava
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
Usporediti teorijske pravce i znanstvene spoznaje u različitim područjima
rada socijalnih radnika. (8)
Integrirati znanstvene i stručne spoznaje u profesionalnom prosuđivanju.
(9) -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Stvaranje / sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi, etičnost. -
LEARNING CONTENT
➔ Žene i rodna diskriminacija
➔ Siromaštvo i ljudska prava
➔ Zeleni socijalni rad i okvir treće generacije ljudskih prava
➔ Ljudska prava osoba s invaliditetom
➔ Žene i muškarci kroz prizmu ljudskih prava
➔ Djeca i ljudska prava – izdvojene teme iz područja ljudskih prava i
socijalnog rada
➔ Ljudska prava tražitelja međunarodne zaštite
➔ Govor mržnje, diskriminacija, stigmatizacija, nasilje
➔ Ranjive skupine – specifičnosti iz prakse i društvenog života
➔ Praksa socijalnog rada u području ljudskih prava
➔ Aktivizam i iskustva socijalnih radnika kroz prizmu ljudskih prava -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, samostalno čitanje literature.