Povijesni razvitak pojedinih država i njihovih pravnih sustava nemoguće je kvalitetno i u potpunosti razumjeti ne uzevši u obzir mnogobrojne čimbenike koje usmjeravaju njihov put te bez izdvajanja pojedinačnog sustava iz tokova europske i svjetske pravne povijesti. Na seminarima Opće povijesti prava i države razmatraju se karakteristična obilježja pojedinih država i pojedinih pravnih sustava, koja se potom uspoređuju u potrazi sa međusobnim sličnostima ili još češće, razlikama. Radi stjecanja kvalitetne pravne naobrazbe, studenti na seminarima detaljnije razmatraju recipročni utjecaj države i prava, no uz odabrane institute i institucije iz gradiva kolegija Opće povijesti prava i države kao dopuna se predstavljaju i analiziraju druge karakteristične odrednice razvitka prava i države koje pripadaju sadržajnim i vremenskim cjelinama izvan osnovnog, nadasve ograničenog, gradiva. Ovakav metodološki pristup omogućava da se, primjerice, razlike u zaštiti društveno bitnih interesa i svrhe kažnjavanja izdvoje i usporede u više starovjekovnih državno-pravnih sustava, da se u srednjem vijeku kroz zaštitu prava na zemlju obuhvate i ispuštena razdoblja pravnog razvitka prethodno obrađenih ili pak potpuno novih država, kao i da se spozna zašto tek novovjekovni razvitak države i prava omogućuje uspon pravnog pozitivizma i institucionalizaciju državnog, ali i međunarodnog života. U tu svrhu, prihvaćajući pravo kao sredstvo komunikacije društva, u radu se služimo prvenstveno odabranim pravnim aktima i doktrinama. Čitanje i analiza tekstova omogućuje postupno usvajanje osnovne pravne terminologije dok su seminarske diskusije na zadanu temu u pitanjima koji potječu iz najstarijeg doba (npr. opravdanje za postojanje smrtne kazne) do onih koji se periodično javljaju (npr. ograničenje osobnih sloboda u izvanrednim okolnostima) priprema za istupanja koja su dio profesije. Upravo izvorni pravni tekstovi omogućuju da se tumačenjem njihovih odredbi i razradom njihova utjecaja na društveni život, pa i kroz pravno-povijesnu interpretaciju samog akta, proširi znanje o društvenom obilježjima pojedine države u vremenskoj odrednici njezina razvoja. Time se ujedno razumijevanje pravne norme učvršćuje i produbljuje te otvaraju vrata samostalnom i kritičkom promišljanju koje je nužno za pravnu profesiju.
Opća povijest prava i države – seminar
Opća povijest prava i države – seminar
Learning outcomes
Identificirati osnovne odrednice razvoja države i prava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
12. Vrednovati pravne institute i načela u njihovoj razvojnoj dimenziji i u odnosu prema suvremenom pravnom sustavu.
14. Usporediti različite pravosudne sustave. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost timskog rada, sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i pisanog izražavanja, sposobnost rješavanja problema, prezentacijske i komunikacijske vještine.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Razvoj znanosti opće povijesti prava i države
2. Babilonska država i pravo, 19.-16. st. pr. n.e.
3. Atenska država i pravo, 12.-2. st. pr. n.e.
4. Franačka država i pravo, 5-10. st.
5. Engleska država i pravo, 11-15. st.
6. Crkveno pravo – formalni i materijalni izvori
7. Turska država i pravo, 14-19. st.
8. Engleska država i pravo, 16-20. st.
9. Razvoj državnosti i prava SAD, 18-20. st.
10. Francuska država i pravo, 1789-1940. god. i pariška komuna, 1871. god.
11. Ruska i sovjetska država i pravo, 1860.-1941. god.
12. Ujedinjenje talijanske i njemačke države i začetak kodifikacije njihovih pravnih sustava.
13. Pravno-povijesne pretpostavke nastanka i razvoja europskih integracija i Europske unije. -
TEACHING METHODS
Vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature, prezentacijske i komunikacijske vještine.
Prepoznati temeljne pravne pojmove, načela i izvore u razvoju prava i pravne znanosti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela pojedinih grana prava.
14. Usporediti različite pravosudne sustave.
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, logičko argumentiranje uz uvažavanje drugačijeg mišljenja, sposobnost učenja, prezentacijske i komunikacijske vještine.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Razvoj znanosti opće povijesti prava i države.
2. Babilonska država i pravo, 19.-16. st. pr. n.e.
3. Atenska država i pravo, 12.-2. st. pr. n.e.
4. Franačka država i pravo, 5-10. st.
5. Engleska država i pravo, 11-15. st.
6. Crkveno pravo – formalni i materijalni izvori
7. Turska država i pravo, 14-19. st.
8. Engleska država i pravo, 16-20. st.
9. Razvoj državnosti i prava SAD, 18-20. st.
10. Francuska država i pravo, 1789-1940. god. i pariška komuna, 1871. god.
11. Ruska i sovjetska država i pravo, 1860.-1941. god.
12. Ujedinjenje talijanske i njemačke države i začetak kodifikacije njihovih pravnih sustava.
13. Pravno-povijesne pretpostavke nastanka i razvoja europskih integracija i Europske unije. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, samostalno čitanje literature, prezentacijske i komunikacijske vještine.
Analizirati državno uređenje i pravne grane uz primjere pravno-povijesnih izvora poput običajnih pravila, vladarskih propisa, sudske prakse i međunarodnih ugovora.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj grani prava.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu.
14. Usporediti različite pravosudne sustave. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, prezentacijske i komunikacijske vještine, korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, sposobnost učenja, jasno i razgovijetno izražavanje, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Babilonska država i pravo, 19.-16. st. pr. n.e.
2. Atenska država i pravo, 12.-2. st. pr. n.e.
3. Franačka država i pravo, 5-10. st.
4. Engleska država i pravo, 11-15. st.
5. Crkveno pravo – formalni i materijalni izvori
6. Turska država i pravo, 14-19. st.
7. Engleska država i pravo, 16-20. st.
8. Razvoj državnosti i prava SAD, 18-20. st.
9. Francuska država i pravo, 1789-1940. god. i pariška komuna, 1871. god.
10. Ruska i sovjetska država i pravo, 1860.-1941. god.
11. Ujedinjenje talijanske i njemačke države i začetak kodifikacije njihovih pravnih sustava.
12. Pravno-povijesne pretpostavke nastanka i razvoja europskih integracija i Europske unije. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature, korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, prezentacijske i komunikacijske vještine, jasno i razgovijetno izražavanje.
Objasniti komparativne razlike među promatranim državnim i pravnim sustavima pomoću pravno-povijesnih istraživačkih metoda.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
1. Identificirati povijesne, političke, ekonomske, europske, međunarodne odnosno druge društvene čimbenike mjerodavne za stvaranje i primjenu prava.
14. Usporediti različite pravosudne sustave.
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / Stvaranje
-
SKILLS
Prezentacijske i komunikacijske vještine, sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja, sposobnost rješavanja problema, sposobnost timskog rada, korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, jasno i razgovijetno izražavanje.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Babilonska država i pravo, 19.-16. st. pr. n.e.
2. Atenska država i pravo, 12.-2. st. pr. n.e.
3. Franačka država i pravo, 5-10. st.
4. Engleska država i pravo, 11-15. st.
5. Crkveno pravo – formalni i materijalni izvori
6. Turska država i pravo, 14-19. st.
7. Engleska država i pravo, 16-20. st.
8. Razvoj državnosti i prava SAD, 18-20. st.
9. Francuska država i pravo, 1789-1940. god. i pariška komuna, 1871. god.
10. Ruska i sovjetska država i pravo, 1860.-1941. god.
11. Ujedinjenje talijanske i njemačke države i začetak kodifikacije njihovih pravnih sustava. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, demonstracija praktičnog zadatka, rad na tekstu, korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, prezentacijske i komunikacijske vještine, jasno i razgovijetno izražavanje.
Razviti akademski prihvatljive obrasce usvajanja znanja i razumijevanja u nastavnom procesu.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
18. Provesti empirijska odnosno pravna i interdisciplinarna istraživanja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza / Stvaranje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema, sposobnost primjene znanja u praksi, istraživačke vještine, sposobnost stvaranja novih ideja, korištenje stranog jezika u stručnoj komunikaciji, etičnost.
-
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Babilonska država i pravo, 19.-16. st. pr. n.e.
2. Atenska država i pravo, 12.-2. st. pr. n.e.
3. Franačka država i pravo, 5-10. st.
4. Engleska država i pravo, 11-15. st.
5. Crkveno pravo – formalni i materijalni izvori
6. Turska država i pravo, 14-19. st.
7. Engleska država i pravo, 16-20. st.
8. Razvoj državnosti i prava SAD, 18-20. st.
9. Francuska država i pravo, 1789-1940. god. i pariška komuna, 1871. god.
10. Ruska i sovjetska država i pravo, 1860.-1941. god.
11. Ujedinjenje talijanske i njemačke države i začetak kodifikacije njihovih pravnih sustava.
12. Pravno-povijesne pretpostavke nastanka i razvoja europskih integracija i Europske unije. -
TEACHING METHODS
Predavanje, vođena diskusija, rad na tekstu, studentska debata, samostalno čitanje literature.