Uvod: pojam javne uprave. Razvoj javne uprave. Upravna organizacija i upravljanje. Upravni sustavi (teritorijalni, funkcionalni, asocijativni). Razvoj proučavanja uprave. Razvoj društva i upravni razvoj.
Razvoj uprave: tendencije porasta, diferencijacije, profesionalizacije, ograničavanja prinude i informatizacije. Građani i uprava. Faze u razvoju političkih sustava. Sredstva političkog nadzora.
Odnos uprave i vlasti – strukturna rješenja, Birokratska vlast. Organizacija i organizacijska struktura. Proces organiziranja, Reorganizacija. Razvoj teorije organizacije. Organizacijska okolina, Komunikacijska mreža, Organizacijska tehnologija. Organizacijska kultura. Komunikacije u upravi, E-uprava, Postupak u upravi. Materijalna sredstva uprave, Predviđanje u upravi: planiranje. Vođenje u upravi, Nadzor u upravi. Reforme javne uprave, Upravne doktrine. Efekti suvremenih menadžerskih reformi. Podizanje kvalitete u javnoj upravi, Javne službe, Povelje javnih službi.
Nauka o javnoj upravi I.
Literature
MANDATORY LITERATURE
Koprić I., Marčetić G., Musa A., Đulabić V., Lalić Novak G.; Upravna znanost – Javna uprava u suvremenom europskom kontekstu; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu (2021), str. 1-21, 27-72
Prezentacije s predavanja;
Learning outcomes
Objasniti sustav javne uprave u Hrvatskoj i dijelove javne uprave.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u javnu upravu – temeljni pojmovi
2. Dijelovi javne uprave – državna uprava, teritorijalna
samouprava i javne službe
3. Upravni sustavi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Objasniti razliku između upravne teorije i upravne doktrine te objasniti razvoj i suvremene trendove poučavanja o javnoj upravi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Sposobnost učenja, vještina jasnog i razgovijetnoga
usmenog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Razvoj proučavanja javne uprave – upravna doktrina i
upravna teorija
2. Razvoj poučavanja o javnoj upravi, europski modeli
upravnog obrazovanja i suvremeni trendovi razvoja
upravnog obrazovanja -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Prikazati povezanost društvenog i upravnog razvoja te uzajamne utjecaje razvoja uprave i političkih sustava.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
jasno i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i
obrade raznih vrsta informacija. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Povezanost upravnog i društvenog razvoja i faze u
razvoju upravljanja
2. Tendencije u razvoju uprave
3. Tradicionalni europski modeli javne uprave i njihovo
mijenjanje
4. Faze u razvoju političkih sustava
5. Položaj uprave u različitim tipovima suvremenih
demokratskih političkih sustava -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Demonstrirati uvjetovanost razvoja uloga građana u odnosu prema upravi fazama u razvoju društva i javne uprave i prikazati instrumente jačanja uloge građana prema upravi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Primjena
-
SKILLS
Sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja,
jasno i razgovijetno izražavanje, sposobnost primjene i
obrade raznih vrsta informacija. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Povezanost upravnog i društvenog razvoja i faze u
razvoju upravljanja
2. Tendencije u razvoju uprave
3. Uloge građana u odnosu prema upravi
4. Instrumenti jačanja položaja građana u odnosu prema
upravi -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Analizirati ulogu sredstava političkog nadzora uprave u sprječavanju pojave nedemokratskih i birokratskih oblika političke vlasti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost učenja,
sposobnost stvaranja novih ideja, prezentacijske i
komunikacijske vještine, sposobnost primjene znanja u
praksi. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Faze u razvoju političkih sustava
2. Položaj uprave u različitim tipovima suvremenih
demokratskih političkih sustava
3. Nedemokratski (birokratski) politički sustav i javna
uprava
4. Politički nadzor i odgovornost uprave -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.
Ocijeniti utjecaj različitih društvenih i političkih čimbenika na razvoj i promjene javne uprave.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
3. Opisati elemente strukture i načina funkcioniranja
javne uprave (osobito državnu upravu, teritorijalnu
samoupravu i javne službe).
13. Analizirati položaj javne uprave u društvu i u odnosu
na politički sustav i ustavnopravni okvir. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Sposobnost rješavanja problema, sposobnost kritike i
samokritike, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, prezentacijske i komunikacijske
vještine. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Uvod u javnu upravu – temeljni pojmovi
2. Dijelovi javne uprave – državna uprava, teritorijalna
samouprava i javne službe
3. Razvoj proučavanja javne uprave – upravna doktrina i
upravna teorija
4. Razvoj poučavanja o javnoj upravi, europski modeli
upravnog obrazovanja i suvremeni trendovi razvoja
upravnog obrazovanja
5. Povezanost upravnog i društvenog razvoja i faze u
razvoju upravljanja
6. Tendencije u razvoju uprave
7. Uloge građana u odnosu prema uprave i instrumenti
jačanja položaja građana u odnosu prema upravi
8. Tradicionalni europski modeli javne uprave i njihovo
mijenjanje
9. Faze u razvoju političkih sustava
10. Položaj uprave u različitim tipovima suvremenih
demokratskih političkih sustava
11. Nedemokratski (birokratski) politički sustav i javna
uprava
12. Politički nadzor i odgovornost uprave -
TEACHING METHODS
Predavanje, rješavanje problemskih zadataka, rad na
tekstu, samostalno čitanje literature.