Privatnopravne situacije s međunarodnim obilježjem. Povijesni razvitak međunarodnog privatnog prava. Izvori međunarodnog privatnog prava. Međunarodno građansko procesno pravo. Europsko međunarodno privatno pravo. Međunarodno građansko procesno pravo. Harmonizacija hrvatskog međunarodnog privatnog prava s europskim
Međunarodno privatno pravo – seminar
Međunarodno privatno pravo – seminar
Literature
MANDATORY LITERATURE
SAJKO, Krešimir; Međunarodno privatno pravo, 5. izmijenjeno i dopunjeno izdanje; Narodne novine (2009)
RECOMMENDED LITERATURE
VUKOVIĆ, Đuro; KUNŠTEK, Eduard; Međunarodno građansko postupovno pravo; Zgombić i partneri (2005)
SAJKO, Krešimir, SIKIRIĆ, Hrvoje, BOUČEK, Vilim, BABIĆ, Davor, TEPEŠ, Nina; Izvori hrvatskog i europskog međunarodnog privatnog prava; Informator (2001)
BOUČEK, Vilim; Europsko međunarodno privatno pravo u eurointegracijskom procesu; (2009)
Learning outcomes
Identificirati i klasificirati pravila međunarodnog privatnog prava s obzirom na izvore njihova nastanka.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
3. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj
grani prava. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Razumijevanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, sposobnost korištenja ispravnom pravnom
terminologijom -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Kolizijskopravna metoda
2. Europeizacija međunarodnog privatnog prava
3. Izvori europskog međunarodnog privatnog prava
4. Uvod u EUMPP (izvori, Ugovor iz Lisabona, povijesni kontekst
(Rimska konvencija, Briselska konvencija) -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Razlikovati situacije s međunarodnim obilježjem i bez njega, te uočiti posljedice u primjeni propisa zbog postojanja međunarodnog obilježja.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj
grani prava.
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost primjene znanja u
praksi, sposobnost učenja, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, vještina jasnog i razgovijetnoga usmenog i
pisanog izražavanja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Pojam, metode, zadaća međunarodnog privatnog prava i
susjedna područja
2. Tuzemne pravne situacije i situacije s međunarodnim
obilježjem
3. Kako se uređuju situacije s međunarodnim obilježjem – skica
rješenja
4. Privatnopravne i javnopravne situacije s međunarodnim
obilježjem
5. Naziv predmeta
6. Ratio upućivanja na mjerodavno pravo -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Povezati ispravno kolizijsko pravilo sa zadanom kategorijom vezivanja što uključuje i odabir pravnog izvora kojeg valja primijeniti.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
2. Definirati osnovne pojmove i institute te temeljne doktrine i načela
pojedinih grana prava.
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj
grani prava.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u
pojedinom pravnom području. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Analiza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. Međunarodno privatno parvo kao cjelina
2. Izvori hrvatskog međunarodnog privatnog i međunarodnog
građanskog procesnog prava
3. Inozemno i unificirano međunarodno privatno i međunarodno
građansko procesno pravo
4. Kolizijskopravna metoda
5. Sustavno uređenje mpp-a: Uredbe Rim I, Rim II i Bruxelles I -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Usporediti pravna pravila o pojedinim institutima međunarodnog privatnog prava u različitim pravnim izvorima te vrednovati njihove učinke na rješavanje sporova s međunarodnim obilježjem.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
4. Klasificirati i protumačiti normativni okvir mjerodavan u pojedinoj
grani prava.
9. Analizirati različite aspekte pravnog uređenja Republike Hrvatske
uključujući i komparativnu perspektivu.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u
pojedinom pravnom području -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost primjene znanja u praksi, sposobnost učenja, sposobnost
stvaranja novih ideja -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
4. KOLIZIJSKOPRAVNA METODA
5. OSTALE METODE
1. Metode koje isključuju ili dopunjuju kolizijskopravnu
metodu
2. Kombinacija metoda – međunarodno trgovačko
arbitražno pravoi mirenje s međunarodnim obilježjem
6. MEĐUNARODNO GRAĐANSKO PROCESNO PRAVO
7. SUSTAVNO UREĐENJE EUMPP-A: Uredbe Rim I, Rim II i
Bruxelles I -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Preporučiti stranci pokretanje postupka pred određenim nadležnim sudom uz razumijevanje posljedica koje to donosi.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
8. Razviti etičko, pravno i društveno odgovorno ponašanje.
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u
pojedinom pravnom području. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Vrednovanje
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
1. KOLIZIJSKOPRAVNA METODA
2. OSTALE METODE
1. Metode koje isključuju ili dopunjuju kolizijskopravnu
metodu
2. Kombinacija metoda – međunarodno trgovačko
arbitražno pravoi mirenje s međunarodnim obilježjem
3. MEĐUNARODNO GRAĐANSKO PROCESNO PRAVO
4. SUSTAVNO UREĐENJE EUMPP-A: Uredbe Rim I, Rim II i
Bruxelles I -
TEACHING METHODS
Rad na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature.
Predložiti optimalan način za rješavanje određenog spora s međunarodnim obilježjem.
-
CONTRIBUTES TO THE ACHIEVEMENT OF LEARNING OUTCOMES AT THE LEVEL OF THE STUDY PROGRAM
10. Odrediti relevantna pravila pravnog sustava Europske unije u
pojedinom pravnom području.
11. Analizirati relevantnu sudsku praksu.
13. Kombinirati pravne institute i načela suvremenog pravnog sustava.
15. Predložiti rješenje pravnog problema s ciljem izrade pravnog
mišljenja. -
COGNITIVE AREA OF KNOWLEDGE AND UNDERSTANDING
Sinteza
-
SKILLS
Vještina upravljanja informacijama, sposobnost rješavanja problema,
sposobnost timskog rada, sposobnost primjene znanja u praksi,
sposobnost učenja, sposobnost stvaranja novih ideja. -
LEARNING CONTENT
Nastavne cjeline:
KOLIZIJSKOPRAVNA METODA
OSTALE METODE
1. Metode koje isključuju ili dopunjuju kolizijskopravnu
metodu
2. Kombinacija metoda – međunarodno trgovačko
arbitražno pravoi mirenje s međunarodnim obilježjem
MEĐUNARODNO GRAĐANSKO PROCESNO PRAVO -
TEACHING METHODS
d na tekstu, PPT prezentacija, case-study, studentska debata,
samostalno čitanje literature